Page 1 of 1
325ix
Posted: 17 Feb 2009, 01:30
by _Persson_
Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta isåfall
Hur pas bra håller 4wd? Främre diffen som går först?
Små knutar bak?
Är de lamelldiff bak på dem?
Skulle man kunna koppla bort 4wd å köra med rwd?
Posted: 17 Feb 2009, 12:49
by Krillian
visco diff
Posted: 17 Feb 2009, 12:51
by m5micke
Jag hade en 325ix förut. Körde sönder 2st drivknutar fram med orginal effekt. Nu va min ifs sänkt vilket ska försämra livet för drivknutarna.
Posted: 17 Feb 2009, 16:49
by _Persson_
Jo vet att främre diff osv är de som går på dem. Men skulle man kunna plocka bort den? Å hur är de med lådan? En eller 2?
Re: 325ix
Posted: 17 Feb 2009, 23:51
by e30 344i
_Persson_ wrote:Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta isåfall
Hur pas bra håller 4wd? Främre diffen som går först?
Små knutar bak?
Är de lamelldiff bak på dem?
Skulle man kunna koppla bort 4wd å köra med rwd?
Knutarna kan du byta mot vanliga 325, eller vad du vill plocka ihop.
Främre diffen bruka vara splinesen på drivaxlen som går mellan
fördelningslådan o diffen som ger sej, men den går o flytta fram så de blir mer
splines in i diffen..
Sen klart om du köper nya knutar till fram håller de bättre.. sen beror
de ju på vad du är ute efter, 250-800hk??
Du kan skruna bort fördelningslådan o ersätta den med en längre kardan
då driver den ju bara bak..
Så gjorde jag för o kunna mappa i bänk..
Finns lite bilder om de i mitt projekt..
Mvh..
Posted: 18 Feb 2009, 12:54
by _Persson_
Ok nä tänkte mer på oroginaleffekt i den. Men tack för infon.
Kanske kan bli en ix. Lär väl va riktigt rolig på sjöisarna nu
Posted: 19 Feb 2009, 01:18
by e30 344i
med orginal 170 är dom tråkiga som fan!!
Posted: 20 Feb 2009, 21:54
by Zwofurti
på vintern är det en kul bil! hade en för nåt år sen.. skitrolig vinterkärra.
sommarn.. nja.
Posted: 20 Feb 2009, 23:49
by e30 344i
Zwofurti wrote:på vintern är det en kul bil! hade en för nåt år sen.. skitrolig vinterkärra.
sommarn.. nja.
Jo klart ni har ju lite vinter!! här nere på södern är 170hk
för lite även om de är vinter, men 260hk snik funkar ju!!
Re: 325ix
Posted: 05 Mar 2009, 23:47
by Carlsson
e30 344i wrote:_Persson_ wrote:Vet inte om tråden ligger rätt. Flytta isåfall
Hur pas bra håller 4wd? Främre diffen som går först?
Små knutar bak?
Är de lamelldiff bak på dem?
Skulle man kunna koppla bort 4wd å köra med rwd?
Knutarna kan du byta mot vanliga 325, eller vad du vill plocka ihop.
Främre diffen bruka vara splinesen på drivaxlen som går mellan
fördelningslådan o diffen som ger sej, men den går o flytta fram så de blir mer
splines in i diffen..
Sen klart om du köper nya knutar till fram håller de bättre.. sen beror
de ju på vad du är ute efter, 250-800hk??
Du kan skruna bort fördelningslådan o ersätta den med en längre kardan
då driver den ju bara bak..
Så gjorde jag för o kunna mappa i bänk..
Finns lite bilder om de i mitt projekt..
Mvh..
Gjorde ett försök med E30 325 yttre knut fram på en ix nyss å det passade inget vidare axeln med splinsningen var för tunn för att passa i 325 knuten kanske passar med 318 knutar ????
Posted: 06 Mar 2009, 08:47
by e30 344i
Nej bak är dom mindre!! de är där du kan byta dom..
Mvh..