Page 1 of 2

Hög som ett hus i bak

Posted: 14 Feb 2009, 17:52
by sotarn
köpte ett beg sänknings kit som skulle sänka 60/40...
men nu så är bilen mycket högre ibak än fram :shock:

fram fjädrarna har suttit i fjäderben hela tiden så jag tänkte att dom lösa fjädrarna kanske har "fjädrat ut" när dom legat lösa och kommer bli som dom i fram när jag har fått köra lite lr vad tror ni??? :?

Bilen är en e30 om det spelar nån roll..

Posted: 14 Feb 2009, 18:15
by airs
med 60/40 så blir den lite hög bak imo :D

Posted: 14 Feb 2009, 19:46
by sotarn
Men den e ju jätte hög bak..
lr e det bara jag som tycker det
Ingen som har bilder på hur era ser ut med 60/40 sänkning??
Image

Posted: 14 Feb 2009, 21:16
by Grefven
de billiga sänkningsatserna kan man kasta åt helsike. min sänkte inte en millimeter bak men fram så sänkte den mycket på en 60/40

Posted: 15 Feb 2009, 09:11
by sotarn
Finns det inget å göra så den blir lägre ibak..
Har ju inte lust att börja kapa..Men måste man så måste man för ner ska den :D

kanske åka runt med 50kg sand säckar ibak 8)

Posted: 15 Feb 2009, 12:19
by Bmw*Alex
sotarn wrote:Finns det inget å göra så den blir lägre ibak..
Har ju inte lust att börja kapa..Men måste man så måste man för ner ska den :D

kanske åka runt med 50kg sand säckar ibak 8)




haha gör jag på min 320i, 2 25L dunkar fulla med grus :lol: hahahaha
men det är ju bara för annars har ja typ inge färste :)

Posted: 15 Feb 2009, 12:58
by Roobin
har samma problem med min uppsättning, 75/80 skithög bak, men vet inte om de beror på att den e lätt i bak.....

Posted: 15 Feb 2009, 14:20
by sotarn
värma fjädrarna så dom sjunker ihop e det nåt nån har provat om det funkat???

härdningen blir väl inget bra så dom går väl av lr????

Posted: 15 Feb 2009, 15:17
by Svintoleffe
ta orginal fjäderna oså mäter du den oså tar du sänk fjärderna o mäter den då får du höjden hur mycket det skiljer.

Posted: 15 Feb 2009, 16:33
by Hansa
KAPA KAPA KAPA KAPA!!!! =)

Posted: 15 Feb 2009, 16:52
by Roobin
inge vidare smart o kapa bak då du har själva "knorren", annars lär den åka runt som om de vore nå disco där bak.

Posted: 15 Feb 2009, 17:44
by Avvah
Släng bort bakkjolen, kapa bort reservhjulsbaljan och lacka hela bakvagnen i samma kulör som bilen istället (: tycker det är ballt, man ser det på tyska sidor lite då och då (:

Posted: 15 Feb 2009, 18:36
by Grefven
jag löste det med att köpa coilovers från ppf. för går man till jobbet och knegar istället för att hålla på att mickla och dona en helg i garaget med att göra nya styrnngar till sina nykapade fjädrar som ändå inte blir riktigt bra så går det nästan jämt ut.

iaf om man tar hänsyn till att bilen blir iaf några tusenlappar attraktivare när man säljer någon gång i framtiden...

Posted: 15 Feb 2009, 18:58
by M3Crille
60/40 sänkningen på min 325 touring funkar kalas! Låg som attan bak o lika låg fram tycker ja! Fast e kanske nåt Bullen speziale på den.. :wink:

Posted: 16 Feb 2009, 00:30
by balobas
apex har väl 60/60 fjädersatser annars?

Posted: 16 Feb 2009, 00:47
by Nisse Järnet
Ut och kör lite, blir nog bättre :)
Jag har FK 60/40 sats med fjädrar och dämpare:
Image

Posted: 16 Feb 2009, 09:23
by balobas
Ja kör oxå FK 60/40.. med borttagna fjädergummin bak :wink: de ser nice ut!