Swedrift´s BMW 320 Driftingbil
Posted: 13 Feb 2009, 19:15
Nu så skall jag bygga en BMW E36 4d.
En bil som är lite längre än den BMW Z3 som jag har kört och sladdat med.
Grundbilen är en BMW 320 E36 som kommer strippas och preppas för lite tuff banåka / drifting.
Drivlina: 3,2 l M motor som är modifierad enl följande
Block: orginal, Pyramidringat och toppdeckat.
Vev: orginal, polerad.
Vevstakar: Verdi H Profil
Kolvar: JE Piston
Ringar: JE
Lager: BMW Motorsport
Topplock: Orginal som är portat på avgassidan med större gryta , orginal styrningar, Orginal ventiler på insug, Ferrera avgasventiler.
Kamaxlar: Orginalkammar som är omslipade av VS Motor.
Custom ventilfjädrar
Plenum: orginal
Stödgördel tillverkat i UHB11 10 mm för maximal hållfasthet.
ARP bultar i hela motorn.
Oljesystem: specialtillverkat tråg för torrsump (MH-gtr), Armstrong 2 stegs oljepump.
Nuke fuelrail ( http://www.nukeperformance.com )
1600 cc Bosch spridare
Tändspolar MSD
Svänghjul i aluminium, vikt 3.5 kg orginal
Grenrör special tillverkat i svartstål.
Turbo: Turbonetics 74 Qtrim
Wastegate: Turbonetic toilet ..
Komp förhållande 10,6:1
Bränsle: Biofuel E85
Olja: ELF
Tändstift: NGK
Styrsystem: Autronic SM4
Effekt: okänd ännu ...
Växelåda: orginal 6 vxl BMW M3
Framvagn: M3 Spindlar som är omgjorda för mer styrvinkel, K-sport coilover Pro kit
Bakvagn: Förstärkt M3 brygga med K-sport casterstag K-sport Coilover Pro kit
Bromsar : Fram 8 kolvs K-sport ok , bak 6 kolvs K-sport ok. Redsuff belägg.
Handbroms: Modifierad K-sport Hydralisk handbroms.
Inredning: Spartansk ... 4 race stolar..
Målet med denna bil är att den skall kunna köras på banorna i sommar med ett stort leende på läpparna !
Skall bli roligt med en fullcize bil istället för z3:an..
Stay tuned for more info...
En bil som är lite längre än den BMW Z3 som jag har kört och sladdat med.
Grundbilen är en BMW 320 E36 som kommer strippas och preppas för lite tuff banåka / drifting.
Drivlina: 3,2 l M motor som är modifierad enl följande
Block: orginal, Pyramidringat och toppdeckat.
Vev: orginal, polerad.
Vevstakar: Verdi H Profil
Kolvar: JE Piston
Ringar: JE
Lager: BMW Motorsport
Topplock: Orginal som är portat på avgassidan med större gryta , orginal styrningar, Orginal ventiler på insug, Ferrera avgasventiler.
Kamaxlar: Orginalkammar som är omslipade av VS Motor.
Custom ventilfjädrar
Plenum: orginal
Stödgördel tillverkat i UHB11 10 mm för maximal hållfasthet.
ARP bultar i hela motorn.
Oljesystem: specialtillverkat tråg för torrsump (MH-gtr), Armstrong 2 stegs oljepump.
Nuke fuelrail ( http://www.nukeperformance.com )
1600 cc Bosch spridare
Tändspolar MSD
Svänghjul i aluminium, vikt 3.5 kg orginal
Grenrör special tillverkat i svartstål.
Turbo: Turbonetics 74 Qtrim
Wastegate: Turbonetic toilet ..
Komp förhållande 10,6:1
Bränsle: Biofuel E85
Olja: ELF
Tändstift: NGK
Styrsystem: Autronic SM4
Effekt: okänd ännu ...
Växelåda: orginal 6 vxl BMW M3
Framvagn: M3 Spindlar som är omgjorda för mer styrvinkel, K-sport coilover Pro kit
Bakvagn: Förstärkt M3 brygga med K-sport casterstag K-sport Coilover Pro kit
Bromsar : Fram 8 kolvs K-sport ok , bak 6 kolvs K-sport ok. Redsuff belägg.
Handbroms: Modifierad K-sport Hydralisk handbroms.
Inredning: Spartansk ... 4 race stolar..
Målet med denna bil är att den skall kunna köras på banorna i sommar med ett stort leende på läpparna !
Skall bli roligt med en fullcize bil istället för z3:an..
Stay tuned for more info...