Page 1 of 1

Dubbla insugs kammar m50

Posted: 08 Feb 2009, 19:47
by BLS
Hej ni som kör med dubbla insugskammar.
min motor setup m50 2,8L switcher s400.

Har ett par frågor.

1: hur ställde ni era kammar.
jag ställde mina i dag 1mm till ventil på 6an i öd.
och 1,5 på avgas siddan.

2:Läst nåt inläg där Ärtan Skrev kör mellan 1-1,5 mm på avgas sidan.
Vad blir skillnad där i mellan i register väg??

Stämmer detta som jag tror?
att vid 1,5 mm ventil ned tryck så borde kammen göra så att motor blir vassare på varvet medans 1 mm ger mer register på botten ??

3: Vad blir registret vid dubbla insugskammar mot org?
kommer motorn i gång tidigare eller blir det rappare på varvet?

Posted: 09 Feb 2009, 21:04
by BLS
ingen???

Posted: 09 Feb 2009, 21:28
by s2_i_e30
bra fråga.. :)

Posted: 12 Feb 2009, 20:50
by silverryggen
Vad jag förstått så ska de där vara bra som grundinställning,resten fixar nog Ärtan vid en ev bromsning.

mvh

Posted: 12 Feb 2009, 21:34
by BLS
låter bra jo blir ärtan som får mappa bilen när allt blir klart..

Posted: 15 Feb 2009, 09:21
by BLS
ingen som har nå info ang dubbla insguskammar som man kan del ge??

Posted: 19 Feb 2009, 11:36
by mossel
Jeg er også ute etter denne informasjonen! Ingen som kan bekrefte noe her?