E30 328T Kombikraft (Dogbox) SÅLD!
Posted: 27 Jan 2009, 16:42
Bmw 325 Touring-89
Motor.
M50 B25 icke vanos från E34.
V.E.M.S Motorstyrning.
M20 lutning.
Smidd 328 vev.
Smidda stakar.
Smidda JE kolvar 84.5 mm 8,5 komp med HD wrist pin.
Stöd gördel.
Blocket Oringat borrat toppdeckat allt balanserats viktat och slipat in lagerspel.
Special topppackning (cooperpacking) från PPF.
Ny oljepump med tigat drev.
Om svettsad olje pickupp samt tråg.
Oljeretur i bröstkåpa.
Org spjällhus.
Race kamkjedjor samt nya släpor spännare mm.
Grenrör ala TTR.
Insug ala TTR.
Dump 50 mm.
Turbo Borg Warner 372.
Hks WG (kopia) 60mm.
M30 Svänghjul 765 platta samt 4 puck.
Org tändsystem.
Topp.
Renoverad.
Mira.
Portad av TTR.
Insugskammar.
Arp Nya serien HD bultar till toppen.
Sportigare ventilfjädrar samt retieners.
Chassi.
M535 Klump 3,07.
328 Kardan.
Schysterbara hjulvinklar.
Sviktaxlar.
Powerflex till det mesta.
Hydraliskt bromsservo.
Bilstein Dämpare fram AVO coilben bak.
M3 E36 Bromsar fram samt tarox skivor bak.
M3 E36 fälgar.
Rullade skärmar bak.
Guss fullbur för 9 sec repor.
Dubbla sparco stolar med 5 punktsbälte (förare)
Diesel låda för jämna ut bankrånar utväxlingen i klumpen.
Soppa.
Bränsle E85.
Spridare 1680cc
Walbro 255 LPH intank matar till catchtank.
Dubbla Bosch 044 som matar.
An 8 ledningar till och retur.
Aeromotive soppafilter samt regulator.
An 8 Fuelrail.
Detta blir 2009 spec.
Det mesta är redan klart men buren ska svettsas in i helgen (om tid finnes) samt beställa sviktaxlarna och få hem lite småsaker från USA.
Planen är kunna åka 10-11 sec repor MED hunden i bilen så lättning/urriven inreding är INTE ett alternativ.
Körde 2008 med M20 maskin men fick prenumerera på toppar så jag lessna på det och skaffa en M50B25.
Brommsa iaf 480 / 620 hk/nm på hjulena med den gamla M20 och då stod det bmw på det flesta sakerna i maskinen, en hyfsat stor turbo bara.
Blev en repa på actionmeet innan det blev 3 liter kylvatten i oljan.
Miss av tvåan o bara allmämt dåligt resultera i 12,9 @ 204 kmh.








Motor.
M50 B25 icke vanos från E34.
V.E.M.S Motorstyrning.
M20 lutning.
Smidd 328 vev.
Smidda stakar.
Smidda JE kolvar 84.5 mm 8,5 komp med HD wrist pin.
Stöd gördel.
Blocket Oringat borrat toppdeckat allt balanserats viktat och slipat in lagerspel.
Special topppackning (cooperpacking) från PPF.
Ny oljepump med tigat drev.
Om svettsad olje pickupp samt tråg.
Oljeretur i bröstkåpa.
Org spjällhus.
Race kamkjedjor samt nya släpor spännare mm.
Grenrör ala TTR.
Insug ala TTR.
Dump 50 mm.
Turbo Borg Warner 372.
Hks WG (kopia) 60mm.
M30 Svänghjul 765 platta samt 4 puck.
Org tändsystem.
Topp.
Renoverad.
Mira.
Portad av TTR.
Insugskammar.
Arp Nya serien HD bultar till toppen.
Sportigare ventilfjädrar samt retieners.
Chassi.
M535 Klump 3,07.
328 Kardan.
Schysterbara hjulvinklar.
Sviktaxlar.
Powerflex till det mesta.
Hydraliskt bromsservo.
Bilstein Dämpare fram AVO coilben bak.
M3 E36 Bromsar fram samt tarox skivor bak.
M3 E36 fälgar.
Rullade skärmar bak.
Guss fullbur för 9 sec repor.
Dubbla sparco stolar med 5 punktsbälte (förare)
Diesel låda för jämna ut bankrånar utväxlingen i klumpen.
Soppa.
Bränsle E85.
Spridare 1680cc
Walbro 255 LPH intank matar till catchtank.
Dubbla Bosch 044 som matar.
An 8 ledningar till och retur.
Aeromotive soppafilter samt regulator.
An 8 Fuelrail.
Detta blir 2009 spec.
Det mesta är redan klart men buren ska svettsas in i helgen (om tid finnes) samt beställa sviktaxlarna och få hem lite småsaker från USA.
Planen är kunna åka 10-11 sec repor MED hunden i bilen så lättning/urriven inreding är INTE ett alternativ.

Körde 2008 med M20 maskin men fick prenumerera på toppar så jag lessna på det och skaffa en M50B25.
Brommsa iaf 480 / 620 hk/nm på hjulena med den gamla M20 och då stod det bmw på det flesta sakerna i maskinen, en hyfsat stor turbo bara.
Blev en repa på actionmeet innan det blev 3 liter kylvatten i oljan.
Miss av tvåan o bara allmämt dåligt resultera i 12,9 @ 204 kmh.







