Page 1 of 28

E30 328T Kombikraft (Dogbox) SÅLD!

Posted: 27 Jan 2009, 16:42
by Ronnie AVR
Bmw 325 Touring-89

Motor.

M50 B25 icke vanos från E34.

V.E.M.S Motorstyrning.
M20 lutning.
Smidd 328 vev.
Smidda stakar.
Smidda JE kolvar 84.5 mm 8,5 komp med HD wrist pin.
Stöd gördel.
Blocket Oringat borrat toppdeckat allt balanserats viktat och slipat in lagerspel.
Special topppackning (cooperpacking) från PPF.
Ny oljepump med tigat drev.
Om svettsad olje pickupp samt tråg.
Oljeretur i bröstkåpa.
Org spjällhus.
Race kamkjedjor samt nya släpor spännare mm.
Grenrör ala TTR.
Insug ala TTR.
Dump 50 mm.
Turbo Borg Warner 372.
Hks WG (kopia) 60mm.
M30 Svänghjul 765 platta samt 4 puck.
Org tändsystem.

Topp.

Renoverad.
Mira.
Portad av TTR.
Insugskammar.
Arp Nya serien HD bultar till toppen.
Sportigare ventilfjädrar samt retieners.


Chassi.

M535 Klump 3,07.
328 Kardan.
Schysterbara hjulvinklar.
Sviktaxlar.
Powerflex till det mesta.
Hydraliskt bromsservo.
Bilstein Dämpare fram AVO coilben bak.
M3 E36 Bromsar fram samt tarox skivor bak.
M3 E36 fälgar.
Rullade skärmar bak.
Guss fullbur för 9 sec repor.
Dubbla sparco stolar med 5 punktsbälte (förare)
Diesel låda för jämna ut bankrånar utväxlingen i klumpen.


Soppa.

Bränsle E85.
Spridare 1680cc
Walbro 255 LPH intank matar till catchtank.
Dubbla Bosch 044 som matar.
An 8 ledningar till och retur.
Aeromotive soppafilter samt regulator.
An 8 Fuelrail.


Detta blir 2009 spec.
Det mesta är redan klart men buren ska svettsas in i helgen (om tid finnes) samt beställa sviktaxlarna och få hem lite småsaker från USA.
Planen är kunna åka 10-11 sec repor MED hunden i bilen så lättning/urriven inreding är INTE ett alternativ. ;)


Körde 2008 med M20 maskin men fick prenumerera på toppar så jag lessna på det och skaffa en M50B25.
Brommsa iaf 480 / 620 hk/nm på hjulena med den gamla M20 och då stod det bmw på det flesta sakerna i maskinen, en hyfsat stor turbo bara.
Blev en repa på actionmeet innan det blev 3 liter kylvatten i oljan.
Miss av tvåan o bara allmämt dåligt resultera i 12,9 @ 204 kmh.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Posted: 27 Jan 2009, 18:42
by Livinloud
Tjeenare Cazper!

Tyckte du nämnde att projekttråd inte riktigt var din grej, vad har hänt?!

Blir nog bra ryt i maskinen när du har fått klart den!

MVH/ Fredrik M

Posted: 27 Jan 2009, 18:46
by Ronnie AVR
Livinloud wrote:Tjeenare Cazper!

Tyckte du nämnde att projekttråd inte riktigt var din grej, vad har hänt?!

Blir nog bra ryt i maskinen när du har fått klart den!

MVH/ Fredrik M
Syns man inte finns man inte :wink:

Posted: 27 Jan 2009, 21:45
by r.ivars
sådärja! mycket porr!!

edit:

bankrånar utväxling hahahahahahha :D

föresten, ska du klämma i lexanruta i skuffrutan?

Posted: 27 Jan 2009, 21:50
by Fernis1
Nemen, vem är det som orkat lägga upp en projekt tråd :D fan jag får komma förbi garaget ngåot när jag e hemma igen till helgen typ och smygfota ltie :D ser mycket bra ut iaf ;)

Posted: 27 Jan 2009, 21:59
by Ronnie AVR
r.ivars wrote:sådärja! mycket porr!!

edit:

bankrånar utväxling hahahahahahha :D

föresten, ska du klämma i lexanruta i skuffrutan?
Nä ingen lätting inte det e fusk :wink:

Bakluckan var så jävla rutten så rutan var redan halft ute men efter en natt med svetts o sen kom polaren förbi med lite tenn spackal så blev detta resultatet. Var ju omöjligt o hitta en fin på skroten o din polare hade inte börjat tillverka några i plast. Så nu ska ja bara kasta i en ny ruta.

Jag satt o kolla hur det skulle bli med utväxling 3,07 o getrag 260 lådan o det var ingen drag vänlig kombination. Men det skulle vara manligt o lägga i 5an när man kör 300 kmh det e fan bankrånarutväxling på hög nivå :lol:

Posted: 27 Jan 2009, 22:01
by Ronnie AVR
Fernis1 wrote:Nemen, vem är det som orkat lägga upp en projekt tråd :D fan jag får komma förbi garaget ngåot när jag e hemma igen till helgen typ och smygfota ltie :D ser mycket bra ut iaf ;)
Ja du vet var jag finns.
O sen i sommar ska du få klippa film som aldrig förr :wink:

Posted: 28 Jan 2009, 21:00
by emil
är toppen mcd eller bk-portad?

Posted: 28 Jan 2009, 21:13
by Ronnie AVR
emil wrote:är toppen mcd eller bk-portad?

Kör med (MAX) portad topp.

Mc D har de aldrig varit nå vidare flöden i :wink:

Hurru ta o posta ner dig nu så du kan börja montera lite sprut.
Jompa går runt som ett barn dagen före julafton o bara väntar på du ska chippa igång hans volvo. :lol:

Posted: 28 Jan 2009, 21:19
by JMK Racing
Vilken typ av färg använde du till blocket,riktigt schysst med grått..!!

Posted: 28 Jan 2009, 21:42
by Ronnie AVR
rajjen73 wrote:Vilken typ av färg använde du till blocket,riktigt schysst med grått..!!

Tack :D

Det e vanlig bilfärg. Vet inte färgkoden till den men tog den som jag trodde de skulle se bra ut med. (no hard feelings mot dom som har rött blått lila gult) :wink:

Posted: 29 Jan 2009, 13:42
by Ximon

Posted: 29 Jan 2009, 14:32
by Ronnie AVR
Ximon wrote:Trim trim!
Här har du: http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
Kanon. Jag printar den o lägger den på taket så har du all info när DU ska börja montera i MIN bur :wink:

Posted: 30 Jan 2009, 23:48
by Ronnie AVR
Var förbi garaget en snabbis på kvällen o kasta ur brädan o golvmatta mm o börja passa in buren lite lätt så alla avstånd etc ska stämma enligt regelboken. Var ju inte så mycke bara med allt om de ska vara godkänt.


Guss har bra koll på bocka rör iaf. :D

Men det andra som var mindre bra att det var slut på sviktaxlarna hos ppf. :cry: Men det borde väl komma in en ny laddning innom kort.


To be continued.

Image

Posted: 20 Feb 2009, 09:46
by JMK Racing
Hur går det för dej? hänt nått nytt med bilen?

Posted: 22 Feb 2009, 19:51
by e30_tobbe
händer de nått me din bil nu för tiden :wink: lite nya bilder vore fint :roll:

Posted: 22 Feb 2009, 20:26
by Ronnie AVR
Jo de går framåt. Buren klar o börjar meka dit inredningen igen samt har byggt till fram så man får 5 bult. Även monterat sviktaxlar. Har vart fullt ös i garaget hela helgen.

Ska ta med kameran imorgon och uppdatera lite vad som hänt

Några dåliga mobil bilder.



Image

Tack Uppsala Motorslip för grymt bra jobb


Image