Page 1 of 3
Moonzhines E36 M50 2.8 Turbo 610whp 705nm @1.8bar
Posted: 26 Jan 2009, 23:16
by moonzhine
Äntligen helt klar..
Uploaded with
ImageShack.us
M50B25 block
strokad till 2.8 liter med smidd vev
Cp pistons 84.50 smidda kolvar
135mm H-profil stålstakar
Modifierad Icke vanos topp
dubbla ventilfjädrar
dubbla insugskammar
Mirafrästa säten
Arp bult överallt
Upplutad motor med egen tillverkade motorfästen
och växellådsbalk
Alu intercooler 780*300*76-3"inlopp
Alu insug
3" rosfria tryckrör 4"till spjället
Oljekylning av kolvarnas undersida
Vipec v44
1600cc spridare
Aeromotive btr
2st Aeromotive a1000 pumpar
Fuelcell
nya lager och packningar
ny oljepump
s50 oljefilterhus
oljekyl
racekamkedjor
Turbo
HX55 med v-band överallt 68in-71ut avgashus 19
Egentillverkat 42mm Pulsplit grenrör
4" rostfri downpipe
3.5" rostfritt system
60mm Wastegate
M3 3.0 vxl-låda
M3 3.0 kardan
M3 3.2 Bakvagn
Förstärkta diff fästen
förstärkta och modifierade bryggfästen
Kardanring
Ställbara hjulvinklar
Coilovers runt om
mm.mm
Posted: 06 Feb 2009, 21:40
by moonzhine
Passar även på att slänga upp en bild på bruksbilen som faktist går rätt bra i jämförelse med Bmw:n
Posted: 10 May 2009, 21:09
by Lill.Persson
det här ser ju riktigt lovande ut.
hur går det för dig? nått mer roligt som har hänt den senaste tiden på bilen?
hade fint
Posted: 10 May 2009, 21:43
by Ludde_
Hur mkt har du lutat upp motorn? eller är det original lutning?
Posted: 11 May 2009, 16:15
by moonzhine
det har hänt en del sen dessa kort togs iaf
Är roligare att hålla på med M3an så den har fått all ledig tid nu på sista tiden,men hoppet finns kvar att få fart på E36an till sommarn.
Kommer väl få skicka in körkortet (pga fortkörning) ganska snart bara de är uträtt hur länge jag blir av med de så då kommer de bli lite mer tid i garaget..
Motorn är ganska rejält upplutad har ungefär 14cm mellan topp och fjädertorn..
Posted: 11 May 2009, 16:30
by moonzhine
så såg de för någon månad sen så håller på att slipa in kolvringar nu,soppasystemet börjar ta form,toppen är på mirafräsning också är jag på jakt efter 6st avgasventiler..
Posted: 11 May 2009, 16:50
by Ludde_
Okejokej, jo tyckte det kändes som att du hade en jävla massa plats!
Posted: 11 May 2009, 18:59
by FekZen
Ser trevlig ut! hehe, fälgarna på första bilen har jag likadana på vinterdäcken, men mina är 17". Dina är antingen photoshoppade eller mkt större än mina
Mvh//A
Posted: 11 May 2009, 21:41
by moonzhine
Vet att denna tråd ska handla om E36an men finns ju så mkt annat roligt,
Här är iallafall 2st förklaringar till att inte E36an får tillräckligt med tid och kärlek
Posted: 11 May 2009, 22:17
by Falck
du som var o snurra i Söderhamn förra helgen med m3an?
Posted: 11 May 2009, 22:45
by moonzhine
va nog dit en sväng..
Posted: 26 May 2009, 19:47
by MHansson
Hur går det för dig ?
Posted: 26 May 2009, 20:24
by moonzhine
dålig på att uppdatera
men botten sitter ihop efter massa krångel med Wiseco kolvarna,fått fräst av dom och gjort nya ventilurtag mm..
och toppen läre ja ha 5st avgasventiler till sen kan den fräsas klart,
sen finns de hur mkt annat som helst att göra känns de som,men just nu håller ja på och byter koppling på m3an vilket är mindre roligt:(
Posted: 26 May 2009, 22:06
by Falck
moonzhine wrote:dålig på att uppdatera
men botten sitter ihop efter massa krångel med Wiseco kolvarna,fått fräst av dom och gjort nya ventilurtag mm..
och toppen läre ja ha 5st avgasventiler till sen kan den fräsas klart,
sen finns de hur mkt annat som helst att göra känns de som,men just nu håller ja på och byter koppling på m3an vilket är mindre roligt:(
slut med kopplingen ?
Posted: 27 May 2009, 21:53
by moonzhine
mm den gav upp efter ett antal varv på mittsverige-banan med slicks..
Posted: 27 May 2009, 22:23
by Oscarr
Inga dåliga leksaker det där inte!
Lycka till med bmw türbon!
Posted: 21 Aug 2009, 18:24
by moonzhine
Liten update på vad som händer!Lackas nog nu på måndag eller tisdag..