Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
Nisse977
Posts: 1763 Joined: 28 May 2006, 08:34
Location: Göteborg
Contact:
Post
by Nisse977 » 04 Feb 2009, 08:37
Skulle vara intressant att höra vad det är för grad på tändning vid visst laddtryck osv.
En annan fråga är, hur många grader förtändning klarar en vanlig original fördelare på en M20B25??
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
RoDe
Posts: 3817 Joined: 29 Sep 2006, 18:18
Location: Sthlm
Post
by RoDe » 05 Feb 2009, 23:22
tror nog inte så många som är sugna på att lägga upp sina tändmappar.
folk betalar tusenlappar för att få sina bilar mappade av kunnigt folk. varför ge ut det gratis?
The Lower Class
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788 Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta
Post
by Bmwandreas » 05 Feb 2009, 23:23
Spelar ingen roll heller. Det kan skilja 5-10 grader även på liknande motorer, så man får inte ut något av det ändå.
dgyldmark
Post
by dgyldmark » 06 Feb 2009, 00:59
Delar inte ut av den enkla anledningen att jag inte vill ha någon diskussionen om mappen som var 100% till min motor som sedan inte passade din. Du känner vart du behöver lägga på 1-2-3 grader. i mina bilar har det kännts tydligt.