Tändnings problem
Posted: 04 May 2006, 17:03
Hejsan alla som alal vet så har jag ju problem emd min bil
O nu har vi provat o byta data box, o det har inte hjälpt
Lamba sonden verkar okej, då den visar rätta värden o inet låser sig, som dom flesta värkstäder säger att den sak göra om den är paj.
Det verkar som att tändningen står fel på bilen, o därför måste vi köra så högt btr tryck dels för o kyal motorn sen för o få bra värden.
Det är väldigt klurigt tycker jag.
Bilen är en 87 o motorn kommer ifrån en 88, Direkt när jag fick hem den, så fick jag ta o bytaför att jag har fler remskivor på gamal motorn då jag har servo på bilen, jag vet inte om det blev något fel då.
Starx då ger jag upp, men jag vill gärna hitta felet på bilen.
Som bilen är nu så kör vi nästan 4 kilos tryck med 535 spridare samnt rejält släppt lmm 535.
Då får vi bar värden på lambdan, samnt rejält bra gassvar,
Dock tycker jag att det är sjukt att vi måste ha sånt btr tryck.
Därför tror både jag o kompisen att det är något tjall emd tändningen.
Är dte någon som kan hjälpa mig så är jag glad
O nu har vi provat o byta data box, o det har inte hjälpt
Lamba sonden verkar okej, då den visar rätta värden o inet låser sig, som dom flesta värkstäder säger att den sak göra om den är paj.
Det verkar som att tändningen står fel på bilen, o därför måste vi köra så högt btr tryck dels för o kyal motorn sen för o få bra värden.
Det är väldigt klurigt tycker jag.
Bilen är en 87 o motorn kommer ifrån en 88, Direkt när jag fick hem den, så fick jag ta o bytaför att jag har fler remskivor på gamal motorn då jag har servo på bilen, jag vet inte om det blev något fel då.
Starx då ger jag upp, men jag vill gärna hitta felet på bilen.
Som bilen är nu så kör vi nästan 4 kilos tryck med 535 spridare samnt rejält släppt lmm 535.
Då får vi bar värden på lambdan, samnt rejält bra gassvar,
Dock tycker jag att det är sjukt att vi måste ha sånt btr tryck.
Därför tror både jag o kompisen att det är något tjall emd tändningen.
Är dte någon som kan hjälpa mig så är jag glad