Page 1 of 11
Eriksson´s M20 3,0!
Posted: 01 May 2006, 00:22
by BmwFredrik
cirka 170hk plus
Här kommer mitt lilla recept!!
Motor: m20b25 block smidda parnee stakar och smidda cp kolvar ny 3liters vev, lager och packningar
Topp: Svetsad och mirafräst,z45kam och ställbart kamdrev
Runt Ikring: Autronic Sm4, MSD6 tändkit,soppa pump två984 skall bli tre, PPF 50mm dump, dubbla Tial 38mm wastegate, 1600cc spridare, intercooler 450x300x75 skall bytas mot större, vevhusventilation med filter, Turbo Garret GT4088. ppf grenrör,
Drivlina: zf diesel låda, m3e30 bakaxel, kardan från en 328 e36, sviktståls axlar med orginal knutar!
karros: är en 320 84 ny lack kommer nog under sommaren! breddning tror jag gjorts av mirre här på forumet!
hoppas det smakar!!
Bild på motorn.
Posted: 01 May 2006, 14:38
by Jojje
Härligt fredde. blir nog grymt bra de dära. upp med bilder på grejerna nu bara
säg till om du behöver ha något svarvat,
Posted: 01 May 2006, 17:03
by Håenström
Putts nisse!
Posted: 07 May 2006, 22:17
by bmwpatrik
Nu lär vi fan ta å sätta igång med de här om de ska bli klar nån gång.
Har du kollat om alla delar finns för hämtning i Avesta?
Posted: 08 May 2006, 17:12
by BmwFredrik
jo jag har skrivit till boysen i avesta men jag har inte fått svar än..
vi drar ju till brosan och fixar ur den där motorn!!
det här kommer ju gå fort..
det är ju de där leveranstiderna som tar tid!!
men man måste ju ha lite överseende med det
Posted: 10 May 2006, 21:06
by bmwpatrik
Posted: 11 May 2006, 22:10
by Jimmy
När får man se nåt recept då?
Posted: 14 May 2006, 16:02
by bmwpatrik
Jadu de får vänta tills Fredrik har skaffat internet, han har nyss flyttat så han har inget för tillfället.
Posted: 09 Aug 2006, 21:00
by BmwFredrik
här kommer lite bilder på och under min bils extreme Car Makeover
här har ni min pärla!!
så här såg skiten ut före
det tog sin lilla tid hade båda tummarna i röven ett tag men dom slank ur!!
utan hjälp av pecka hade jag aldrig klarat det!! ett stort tack till honom!!
så gott som klar!!
då va man klar med motorn nu återstår bara att koppla sprut och tändning sen är det oxå lite behandling kvar på karrosen!!
Posted: 09 Aug 2006, 21:25
by bmwpatrik
Härligt att du skaffat en lina nu, var väll på tiden.
Ta och fixa ett urtrampningslager nu så kan vi ju lägga i
maskin till helgen, när den väll är i så kan vi koppla i sprutet
också, sen är de inte mycke kvar
Du lär väll se till att få åka lite innan vintern är här, sen lär vi skaffa
däck med stora dubb
Sminket är väll inte så brottom du har ju en hel vinter på dig att
fixa med de eller hur, bara att laga golvet sen skruva som en dåre.
Posted: 09 Aug 2006, 22:12
by BmwFredrik
just i helvete det där jävla lagret hade jag ju glömt sen måste jag ha flensjäveln till turbon, det är ett helt liv kvar på den där bilen pecka..
eller så är edet kanske bara jag som är lite seg..
men min e30 har sett sin sista vinter väg det lovar jag..
blir inge vinter körning eller
jag har ju ärtans gamle IX den får fan bli prio ett nu har fan snart besiktning !!
Posted: 09 Aug 2006, 22:17
by BmwFredrik
inget illa menat mot någon eller några!!!
men jag måste bara få visa!!
följde med en polare tills hans jobb och vad skådar mitt öga WTF deras bockmaskin heter Dr:mengele rätt grymt måste dela med mig av denna bild
Posted: 09 Aug 2006, 23:39
by Chrille
BmwFredrik wrote:inget illa menat mot någon eller några!!!
men jag måste bara få visa!!
följde med en polare tills hans jobb och vad skådar mitt öga WTF deras bockmaskin heter Dr:mengele rätt grymt måste dela med mig av denna bild
Ja fattar inte
Posted: 10 Aug 2006, 07:09
by BmwFredrik
Dr:mengele va en läkare under andra världskriget som utförde grymma/sjuka tester på fångarna i Auswicths
Posted: 10 Aug 2006, 16:13
by BmwFredrik
nu är det rosten kvar innan allt ska få sättas på sin lilla plats
Posted: 10 Aug 2006, 16:14
by BmwFredrik
Posted: 10 Aug 2006, 19:02
by P.Herrdahl
BmwFredrik wrote:Dr:mengele va en läkare under andra världskriget som utförde grymma/sjuka tester på fångarna i Auswicths
Mengeles fader ägde en fabrik som tillverkade jordbruksmaskiner. Fabriken existerar ännu och drivs av Josef Mengeles son Rolf Mengele, är säkert därför det stod så på maskinen.