BMW 525 TURBO " Turbinloket"

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
RasmusD
Posts: 617
Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås

Post by RasmusD »

Lången wrote:Ja då var loket besiktat, gick som en dans :D, ingen anmärknig :D besiktningsgubben tyckte det fanns ovanligt mycket plats på höger sida av motorn :roll:

Image

K27:an till höger.



Grenröret har fått ny fläns och en wg utgång, bilder på det kommer.


haha jasså så han vart lite misstänksam då? :) skönt att den gick igenom iaf!

k27an till vänster tror jag du menar va?

8)

skulle du inte kunna lägga upp lite större bilder? 640x480 vore nog bättre. roligare o kolla på då med :wink:
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
User avatar
RasmusD
Posts: 617
Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås

Post by RasmusD »

Lången wrote:Woops skrev fel där (åtgärdat) Ja han var lite misstänksam, men han förstog nog vad som brukar sitta där egentligen. Han pekade på oljereturen och log lite :lol: Nu är det större bilder oxå.


haha fint! såna besiktningsgubbar tycker vi om :D

hur mycket laddade du under bänkningen, borde väll nästan gå o kleta ur lite mer mos ur motorn me den setupen? en lite vassare kam kanske skulle suttit fint iofs.

men det blir nog bra när du är klar :D
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Lången wrote:Den laddade 1,3 bar vid bänkningen. Ja en annan kam står oxå på önske listan, men det får bli senare. Jag hoppas på mer effekt vid nästa bäkning :twisted:


Låter ganska lite för att vara en sådan motor, hur ser tändkurvan ut?
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

tja du kan trycka på printscreen när du har filen öppnad, klistra in den i paint, och klippa och klistra genom att använda markera verktyget tills du har bara tändmappen
User avatar
Mikael S
Posts: 358
Joined: 14 Feb 2008, 22:01
Location: Gävle

Post by Mikael S »

Med så lågt komp som 7,0:1 så tycker jag det är väldigt klen tändning. Jag ligger själv på runt 20 grader vid 1bar (200kpa) på min gamla Sierra 2.9:a som har 9,0:1 i komp. 2graders tändningsökning på min sierra gav 25hk på drivhjulen. Kan aldrig tänka mig att en M20 skulle vara känsligare än en gammal fordmotor för spikning

Skulle nästan påstå att du skulle kunna öka 5 grader över nästan hela registret förutom på högsta laddtrycken. Skulle nog ge en bra mycket rappare maskin, men farligt att ändra tändningen utan bra känsla för att höra spikningar
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Ja sådär skulle aldrig jag göra en tändkurva.
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

400 på hjulen ska inte vara nåt problem =)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply