Lången wrote:Ja då var loket besiktat, gick som en dans , ingen anmärknig besiktningsgubben tyckte det fanns ovanligt mycket plats på höger sida av motorn
K27:an till höger.
Grenröret har fått ny fläns och en wg utgång, bilder på det kommer.
haha jasså så han vart lite misstänksam då? skönt att den gick igenom iaf!
k27an till vänster tror jag du menar va?
skulle du inte kunna lägga upp lite större bilder? 640x480 vore nog bättre. roligare o kolla på då med
Lången wrote:Woops skrev fel där (åtgärdat) Ja han var lite misstänksam, men han förstog nog vad som brukar sitta där egentligen. Han pekade på oljereturen och log lite Nu är det större bilder oxå.
haha fint! såna besiktningsgubbar tycker vi om
hur mycket laddade du under bänkningen, borde väll nästan gå o kleta ur lite mer mos ur motorn me den setupen? en lite vassare kam kanske skulle suttit fint iofs.
Lången wrote:Den laddade 1,3 bar vid bänkningen. Ja en annan kam står oxå på önske listan, men det får bli senare. Jag hoppas på mer effekt vid nästa bäkning
Låter ganska lite för att vara en sådan motor, hur ser tändkurvan ut?
tja du kan trycka på printscreen när du har filen öppnad, klistra in den i paint, och klippa och klistra genom att använda markera verktyget tills du har bara tändmappen
Med så lågt komp som 7,0:1 så tycker jag det är väldigt klen tändning. Jag ligger själv på runt 20 grader vid 1bar (200kpa) på min gamla Sierra 2.9:a som har 9,0:1 i komp. 2graders tändningsökning på min sierra gav 25hk på drivhjulen. Kan aldrig tänka mig att en M20 skulle vara känsligare än en gammal fordmotor för spikning
Skulle nästan påstå att du skulle kunna öka 5 grader över nästan hela registret förutom på högsta laddtrycken. Skulle nog ge en bra mycket rappare maskin, men farligt att ändra tändningen utan bra känsla för att höra spikningar