Page 1 of 29
Precision SC62
Posted: 28 Dec 2008, 12:39
by jorgen
Hur långt räcker den med t3 fläns o största avgashuset? Pris?
Posted: 28 Dec 2008, 12:57
by Bmwandreas
De har kört 700-750whp på en evo i en dynojet. Han körde 9.13 240-250km/h med den.
Jag har bromsat 600 whp, men det var nog motorn som ströp för mer effekt. Skulle sitta fint på din S14
Posted: 28 Dec 2008, 14:58
by jorgen
Ni ska inte ha special pris på den i januari för att fira att ni har blivit åf?:-P
Posted: 28 Dec 2008, 18:25
by Bmwandreas
Du ska få ett bra pris.
Ska du inte ha en med V-band in? Det är ju så jävla fint..
Posted: 29 Dec 2008, 17:12
by M3JONAS
Vad ligger de på prismässigt?
Posted: 29 Dec 2008, 17:27
by Bmwandreas
Har inte prislistan här hemma. Men tror det är 12k.
Posted: 01 Jan 2009, 14:17
by 1800
också intresserad av pris...
Posted: 02 Jan 2009, 09:54
by Bmwandreas
De ligger på 12600kr i listpris.
62 eller 65mm turbinhjul.
62 mm finns med V-band in/ut och A/R 0.82 .
T3 med V-band eller bult fläns.
T4 med V-band eller bult fläns.
Eller Mitsu avgashus så de passar på orig grenrör.
Posted: 04 Jan 2009, 12:25
by Bmwandreas
http://www.youtube.com/watch?v=ncj8nQIn-pI
743 whp med lilla turbin 62mm och A/R 0.82 .
9.59@248 km/h är inte illa:)
Posted: 04 Jan 2009, 16:33
by Sandén
Bmwandreas wrote:http://www.youtube.com/watch?v=ncj8nQIn-pI
743 whp med lilla turbin 62mm och A/R 0.82 .
9.59@248 km/h är inte illa:)
Räcker visst för o köra 8or med hehe!
http://se.youtube.com/watch?v=xuT3P5Sb2 ... re=related
Posted: 04 Jan 2009, 16:41
by M3JONAS
Imponerande! Men hur f*n kan det bli så mycket effekt med så litet aggregat? Hur stora är de fysiskt? Mycket större än ett sc61?
Posted: 04 Jan 2009, 18:02
by Bmwandreas
Exakt lika stort yttermått som SC61. Billet hjulen funkar mycket bättre mellan 1.5-3 bar mot vad 61mm hjulet gjorde.
Det är helt sjukt att kunna köra 248 i slutfart med 4wd med en liten SC6262 turbo.
Ska testat på en S14 2.4 lit så fort Jörgen satt ihop den, det ska bli kul!
Posted: 04 Jan 2009, 21:41
by _Kalle_
Hur skulle en sånhär fungera på en 2.8 liters m20 ?
Posted: 04 Jan 2009, 21:43
by M3JONAS
Hur är det fysiskt möjligt att få igenom alla dessa avgaser genom den lilla turbon??
Jäkligt imponerande iaf!
Har ni sett någon skillnad i spoolup på en sc62:a och motsvarande bw turbo?
Posted: 04 Jan 2009, 21:46
by Bmwandreas
Har bara hunnit kört den på en motor, så jag vet inte än.
Funkar gör den bevisligen:)
Till en 2.8 lit motor skulle jag köra stora 65mm turbin.
Jag hoppas kunna få kompressormap denna vecka, då vet jag mer vilka maskiner den passar bra.
Posted: 04 Jan 2009, 21:50
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Har bara hunnit kört den på en motor, så jag vet inte än.
Funkar gör den bevisligen:)
Haha, ja jag säger inte emot! Verkar funka så inni*****te bra tom!
Kul att utvecklingen går framåt och att en 800 hästars turbo inte behöver vara stor som en fälg och väga 25kg.
Posted: 04 Jan 2009, 21:59
by Bmwandreas
SHIT!! De körde ju 8.98@250 km/h med 3.3 bars ladd och 780 whp. Fortfarande med en SC6262 med 0.82 A/R .
Jävligt konstigt att det går..