Axel`s 9 sec e36a
Posted: 17 Dec 2008, 21:03
är en e36 325 cupè från början.
motor:
s50b32, smida kolvar, smida stakar, 9,5 i komp, mirafräst topp, andra ventilfjädrar, orginal ventiler, orginal kammar, pyramidingat, alla slit-delar är nya, uppmätta lagerspel samt större spel än orginal,
sopasysten: 1 weldon soppapump god för 1300 metanol, an 12 in i pump an 10 fram och bak, aeromotoriv sopparegulator (skal bytas) svart nuke rail, allt stål-omspunet och riktiga kopplingar,
Sprut: autronick sm4a med laddtrycksstyrning och separata sopar,
driv-lina, Dodge viper låda, speecilagjord svea kardan, ombygda bärarmar bak, fetta knutar, sviktstålsaxlar, m3 3,2 diff-hus med annat ihehåll (åland addes gammla grejer) powerflex bussningar
Chassi: stälbara coilowers fram och ställbara bak med stälbar retur, blir hel-bur till nästa sommar + litte tricks med bak-vagnen så den förhopningsvis inte slits sönder direkt
brmsar: m3 bromsar nya skivor och belägg.. hålborade och slitsade skivor, 15" bak
planer till nästa sommar..
kolfiber huv, tak, bagage-lucka, svetsa klart buren, kanske bytte till nya upgraderingen av pt76an så man kan bromsa 1000 riktiga hästar
motor:
s50b32, smida kolvar, smida stakar, 9,5 i komp, mirafräst topp, andra ventilfjädrar, orginal ventiler, orginal kammar, pyramidingat, alla slit-delar är nya, uppmätta lagerspel samt större spel än orginal,
sopasysten: 1 weldon soppapump god för 1300 metanol, an 12 in i pump an 10 fram och bak, aeromotoriv sopparegulator (skal bytas) svart nuke rail, allt stål-omspunet och riktiga kopplingar,
Sprut: autronick sm4a med laddtrycksstyrning och separata sopar,
driv-lina, Dodge viper låda, speecilagjord svea kardan, ombygda bärarmar bak, fetta knutar, sviktstålsaxlar, m3 3,2 diff-hus med annat ihehåll (åland addes gammla grejer) powerflex bussningar
Chassi: stälbara coilowers fram och ställbara bak med stälbar retur, blir hel-bur till nästa sommar + litte tricks med bak-vagnen så den förhopningsvis inte slits sönder direkt
brmsar: m3 bromsar nya skivor och belägg.. hålborade och slitsade skivor, 15" bak
planer till nästa sommar..
kolfiber huv, tak, bagage-lucka, svetsa klart buren, kanske bytte till nya upgraderingen av pt76an så man kan bromsa 1000 riktiga hästar