M20B27 Racemotor
Posted: 10 Dec 2008, 15:43
M20B25 block, deckat, pyramid-ringat, stressborrat till 84.50mm, fabriksny smidd dieselvev som är balanserad till perfektion, oljekylning under smidda CP pistons, 135mm AutoVerdi vevstakar, PPF stödgördelkit med ARP ramlagerpinnbult, ARP pinnbultar till toppen, PPF grenrör, PT76GTS turbo,
Toppen är en extremt portad och självklart svetsad M20B25 BMW original med resta kanaler och insugningsrör som är byggt på ny fläns som är matchportad med 35 graders kanalvinkel. Kamaxel blir Z58 turbo och hela toppen är såklart fylld med mer PPF godis, tex ventilfjädrar, raceventiler, retainers, kamdrev. Ventilsäten har fått ett kanonfint mira jobb och den här toppen är nog bland dom värsta som lämnat PPF:s lokaler.
Motorn har gått 5.80 på 201m på 1,7 bars laddtryck, då med 650hk. Maskinen är bromsad till 821hk i Superflowbänk, då med 2,2 bars laddtryck.
Hör av er via pm om det är intressant annars så blir den garagerad tills vidare. Byten kan också vara av intresse,,
Glömde en sak: Bildsamlare o andra flummare göre sig inte besvär,otroligt vad dårar det finns
Mvh Patrik
Toppen är en extremt portad och självklart svetsad M20B25 BMW original med resta kanaler och insugningsrör som är byggt på ny fläns som är matchportad med 35 graders kanalvinkel. Kamaxel blir Z58 turbo och hela toppen är såklart fylld med mer PPF godis, tex ventilfjädrar, raceventiler, retainers, kamdrev. Ventilsäten har fått ett kanonfint mira jobb och den här toppen är nog bland dom värsta som lämnat PPF:s lokaler.
Motorn har gått 5.80 på 201m på 1,7 bars laddtryck, då med 650hk. Maskinen är bromsad till 821hk i Superflowbänk, då med 2,2 bars laddtryck.
Hör av er via pm om det är intressant annars så blir den garagerad tills vidare. Byten kan också vara av intresse,,
Glömde en sak: Bildsamlare o andra flummare göre sig inte besvär,otroligt vad dårar det finns
Mvh Patrik