Page 1 of 1

effekt med m20b20 topp!?

Posted: 26 Apr 2006, 16:22
by e30 tic
hei

er et par ting eg funderer på anngående min topp. har en e 30 turbo, med m20b20 topp. denne bremset 270hk 420nm ved 1bar's trykk, dette gikk med org topp og omslipt 323 kam,samt racing ventiler.
nå skal toppen sendes til seriøs porting, maskinering av ventiler\seter osv

hvilken effekt er mulig å nå? vurderer sterkt en z45 turbokam også!hvordan vil denne kammen spille inn kontra org kam??

vil ikke øke ladetrykket, er inntrisert i en motor med bedre respons på lave turtall. ikke så " ketchup"

håper noen forstår dårlig forklart norsk :D

Posted: 26 Apr 2006, 22:26
by e30 tic
ingen som har noen tall og info og komma med ? :)

Posted: 26 Apr 2006, 22:57
by Bmwandreas
Jag hade 400hk vid 1.2 bar med M20B20 topp och Z45 kamaxel.

Posted: 26 Apr 2006, 23:02
by Zwofurti
Bmwandreas wrote:Jag hade 400hk vid 1.2 bar med M20B20 topp och Z45 kamaxel.


originaltopp nää?

portad + större ventiler å så va?

Posted: 27 Apr 2006, 06:16
by Bäckis
Lätt portad.

Posted: 27 Apr 2006, 14:51
by e30 tic
se der ja:)

for min del blir det seriøs porting og maskinering av ventiler (flowbenk)

det bør jo var mulig å komme over 300hk med ny z45 kam og 1 bars trykk!? er forresten en borret 323blokk.