Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Posted: 26 Apr 2006, 00:53
Efter mycke tjat så får jag väl göra en projekt tråd...nu när man nästan är färdig med bilen!
Lite specs:
Motor:
M20/B25
M50 orörda original kolvar
Invägda B23 stakar, B25 vevaxel
Plandeckad block ( sponsrad av Stabbarps-Auto)
Nya packningar, lager och ringar ( sponsrad av BE-styling)
Allt ballancerad
B25 portad, planad och o-ringat top
Egen byggd insugsrör/plenumkammare med 12 st spridare
Egen byggd pulssplitt grenrör med GT40 turbo och 46mm WG
50mm dumpventil ( sponsrad av RnB Racing)
3" tryckrör i rostfritt
4" rostfri downpipe, resten 3" också rostfritt (Tack till GÖRAN A) med en dämpare längst bak
Stor intercooler med 3" anslutningar ( sponsrad av RnB Racing)
Drivlina:
zinter 4puckad lamell med ix tryckplatta
E36 vxlåda
E36 kardan (främre biten)
3:91 utväxling
M/T 8,5x26x15 slicks ( sponsrad av Smidmek AB)
Kaross:
60/40 sänkning
Bilstein stötdämpare fram, Weitec bak
Rial 16x9 fälgar med Kumho 215x40 däck
ix skärmbreddare
Front spoiler ( sponsrad av BE-styling)
Dragkrok bortagen....
Lite bilder:
Gammla motorn ska ur...
Grenröret börjar byggas:
Även resten av motorn börjar bli färdigt:
Plenumet börjar ta form:
Lägg märke till den understa spridarraden...
Nya lagren ifrån PPF har kommit
Fortsätter att bygga vidare...
Motorn ska i bilen....
Tryckrören ska byggas.
Bakvagns bussning i aluminium.
[/b]
Lite specs:
Motor:
M20/B25
M50 orörda original kolvar
Invägda B23 stakar, B25 vevaxel
Plandeckad block ( sponsrad av Stabbarps-Auto)
Nya packningar, lager och ringar ( sponsrad av BE-styling)
Allt ballancerad
B25 portad, planad och o-ringat top
Egen byggd insugsrör/plenumkammare med 12 st spridare
Egen byggd pulssplitt grenrör med GT40 turbo och 46mm WG
50mm dumpventil ( sponsrad av RnB Racing)
3" tryckrör i rostfritt
4" rostfri downpipe, resten 3" också rostfritt (Tack till GÖRAN A) med en dämpare längst bak
Stor intercooler med 3" anslutningar ( sponsrad av RnB Racing)
Drivlina:
zinter 4puckad lamell med ix tryckplatta
E36 vxlåda
E36 kardan (främre biten)
3:91 utväxling
M/T 8,5x26x15 slicks ( sponsrad av Smidmek AB)
Kaross:
60/40 sänkning
Bilstein stötdämpare fram, Weitec bak
Rial 16x9 fälgar med Kumho 215x40 däck
ix skärmbreddare
Front spoiler ( sponsrad av BE-styling)
Dragkrok bortagen....
Lite bilder:
Gammla motorn ska ur...
Grenröret börjar byggas:
Även resten av motorn börjar bli färdigt:
Plenumet börjar ta form:
Lägg märke till den understa spridarraden...
Nya lagren ifrån PPF har kommit
Fortsätter att bygga vidare...
Motorn ska i bilen....
Tryckrören ska byggas.
Bakvagns bussning i aluminium.
[/b]