325 TURBO@1,3 bar
Posted: 29 Nov 2005, 18:14
Karosseri:
Höger ramben modifierat, "golvet" bakom höger ljus modifierat för bättr luftflöde till luftfiltret,
frontplåten under ljusen är nerkapad för att rymma interccoler, motorhuven har fått två hål för värmeavledning.
Inredning:
Original M-inredning med mätare för laddtryck och oljetryck.
Motor:
Toppdeckat block
Spec. Topplockspackning från PPF
Svarvade kolvar med nya ringar
Nya lager och packingar i hela motorn
Anslutningar för tryck och retur till turbon svetsade i blocket
Toppen är svetsad och planad av PPF
ARP topplocksbultar
Mirafrästa ventilesäten och bearbetade förbränningsrum
Nya vippor
Enem Z45 280 graders kam
Ställbart kamdrev
Eget pulssplittgrenrör
38mm WG TIAL-kopia
Stolomspunna slangar med AN kopplingar till tryck och retur
3" downpipe och avgas
Polerat originalinsug
Intercooler med måtten 70 x 30 x 10 cm (cellpaket)
PPF 50 mm dumpventil
3" tryckrör
Bosch 984 bränslepump
3 l catchtank
380 cc spridare
PPF justerbar bränsletrycksregulator
Motorstyrning:
Megasquirt & Spark Extra (bränsle och tändning)
Transmision, fjädring och bromsar:
4 puckad sinterlamell med originalplatta (618 tryckis ska inhandlas..)
Original getrag 260 låda med kortade växellägen
Original lamelldiff
Sportfjädrar och dämpare
Slitsade och borrade skivor
Bilen...
Motorrumet sommaren 2005. Inte så snyggt, men det fungerade...
Motorrummet ombyggt, med igenlagda hål, borttagna fästen, modifierat ramben mm...
Nylackat...
Höger ramben modifierat, "golvet" bakom höger ljus modifierat för bättr luftflöde till luftfiltret,
frontplåten under ljusen är nerkapad för att rymma interccoler, motorhuven har fått två hål för värmeavledning.
Inredning:
Original M-inredning med mätare för laddtryck och oljetryck.
Motor:
Toppdeckat block
Spec. Topplockspackning från PPF
Svarvade kolvar med nya ringar
Nya lager och packingar i hela motorn
Anslutningar för tryck och retur till turbon svetsade i blocket
Toppen är svetsad och planad av PPF
ARP topplocksbultar
Mirafrästa ventilesäten och bearbetade förbränningsrum
Nya vippor
Enem Z45 280 graders kam
Ställbart kamdrev
Eget pulssplittgrenrör
38mm WG TIAL-kopia
Stolomspunna slangar med AN kopplingar till tryck och retur
3" downpipe och avgas
Polerat originalinsug
Intercooler med måtten 70 x 30 x 10 cm (cellpaket)
PPF 50 mm dumpventil
3" tryckrör
Bosch 984 bränslepump
3 l catchtank
380 cc spridare
PPF justerbar bränsletrycksregulator
Motorstyrning:
Megasquirt & Spark Extra (bränsle och tändning)
Transmision, fjädring och bromsar:
4 puckad sinterlamell med originalplatta (618 tryckis ska inhandlas..)
Original getrag 260 låda med kortade växellägen
Original lamelldiff
Sportfjädrar och dämpare
Slitsade och borrade skivor
Bilen...
Motorrumet sommaren 2005. Inte så snyggt, men det fungerade...
Motorrummet ombyggt, med igenlagda hål, borttagna fästen, modifierat ramben mm...
Nylackat...