Page 1 of 1
Tips på 2st 400hk+ aggregat!?
Posted: 19 Nov 2008, 15:46
by Vision79
Söker 2st turboaggregat som ska sitta på en 2.7l 6:a och tillsammans klara minst 800hk..
Ska vara hyffsat tighta i format då utrymmet är ett liitet problem
, tips?
Min A/R 0.48 men inte så mkt större än 0.63 tror ja..?
Posted: 19 Nov 2008, 16:50
by hebbe
Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.
På e85 eller vanlig bf förresten??
Posted: 19 Nov 2008, 17:04
by Vision79
hebbe wrote:Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.
På e85 eller vanlig bf förresten??
bf
Posted: 20 Nov 2008, 00:08
by hebbe
vanlig blyfri macksoppa 95,98,99
Posted: 23 Nov 2008, 11:22
by talibaneN
jag gissar påatt dom vill mappa på 95 sen köra på 98-99 för att köra safé, bara en tanke jag fick.
Posted: 23 Nov 2008, 20:34
by Fear This
mitsubishis td05 serie? finns lite olika modeller:)
Posted: 23 Nov 2008, 20:56
by markus
KKK K24 ?
Posted: 26 Nov 2008, 21:39
by talibaneN
markus wrote:KKK K24 ?
Då är ju dom där aggen rätt Stressade !
Posted: 27 Nov 2008, 23:10
by knotan
dubbla 19t med 7ans avgashus är väll det minsta som går att använda, dem klarar kanske precis under 400 kus med bensin iofs.
nästa steg bli ju å kanske nå gt2871r lr liknande, då bör man ha lite mer marginal
Posted: 28 Nov 2008, 10:01
by dre racing@
jag skal prova med dubbla 19t på min s38b38 nu.
inte för att maxa effekten, men körbarhet, vrid
blir det inte enklare för dig med en enkel turbo?
annars prova 19t, billiga också
Posted: 28 Nov 2008, 12:02
by Jorm
Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt.
Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska..
Posted: 28 Nov 2008, 19:47
by knotan
Jorm wrote:Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt.
Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska..
låter trist, köpa diselbil istället? , blir nog betydligt billigare , dem finns ju med turbo orginal