Page 1 of 1

Tips på 2st 400hk+ aggregat!?

Posted: 19 Nov 2008, 15:46
by Vision79
Söker 2st turboaggregat som ska sitta på en 2.7l 6:a och tillsammans klara minst 800hk..

Ska vara hyffsat tighta i format då utrymmet är ett liitet problem :), tips?

Min A/R 0.48 men inte så mkt större än 0.63 tror ja..?

Posted: 19 Nov 2008, 16:50
by hebbe
Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.

På e85 eller vanlig bf förresten??

Posted: 19 Nov 2008, 17:04
by Vision79
hebbe wrote:Garrets gt28:or kanske kan vara något. ganska kompakta och borde väl klara en 400:ing var beroende på spec. kanske är på gränsen.

På e85 eller vanlig bf förresten??


bf

Posted: 20 Nov 2008, 00:08
by hebbe
vanlig blyfri macksoppa 95,98,99

Posted: 23 Nov 2008, 11:22
by talibaneN
jag gissar påatt dom vill mappa på 95 sen köra på 98-99 för att köra safé, bara en tanke jag fick.

Posted: 23 Nov 2008, 20:34
by Fear This
mitsubishis td05 serie? finns lite olika modeller:)

Posted: 23 Nov 2008, 20:56
by markus
KKK K24 ?

Posted: 26 Nov 2008, 21:39
by talibaneN
markus wrote:KKK K24 ?


Då är ju dom där aggen rätt Stressade !

Posted: 27 Nov 2008, 23:10
by knotan
dubbla 19t med 7ans avgashus är väll det minsta som går att använda, dem klarar kanske precis under 400 kus med bensin iofs.

nästa steg bli ju å kanske nå gt2871r lr liknande, då bör man ha lite mer marginal

Posted: 28 Nov 2008, 10:01
by dre racing@
jag skal prova med dubbla 19t på min s38b38 nu.
inte för att maxa effekten, men körbarhet, vrid :twisted:

blir det inte enklare för dig med en enkel turbo?
annars prova 19t, billiga också

Posted: 28 Nov 2008, 12:02
by Jorm
Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt. :) Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska.. ;)

Posted: 28 Nov 2008, 19:47
by knotan
Jorm wrote:Skulle va skoj att se hur en S38 beter sig... Lågt ladd & hög komp med 2 små aggregat borde ju ge ganska linjär effekt. :) Med ett vrid som en drivlina har svårt att älska.. ;)

låter trist, köpa diselbil istället? , blir nog betydligt billigare , dem finns ju med turbo orginal :wink: