att polisen orkar..

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

talibaneN

att polisen orkar..

Post by talibaneN »

Vart stoppad i min e30 för att dom inte gillade mina däck, borbet A 16x9 med 225 bak. bådar inte gott me generalsänkning, Släta yttersidor.. Polisen som stoppade mig visste inte om dom skulle ge mig böter, låta mig åka så dom kallade dit "TEH BUZZ" med inspektörer.. jippi tänkte jag direkt.

Åkte där ifrån med
däck bak båda, sidor, nöter mot annan detalj
däck ett mönsterdjup för litet
Ändring : Motor ändrad. Fordonet måste genomgå fullständig registreringsbesiktning!!
Signalanordning ur funktion

Varför kunde dom första bara inte släppa mig när det är 2v kvar sen e det lag på vinterpuckarna?! blir så sur! :roll:

Även fast det bara är en m40turbo så känns det så jävla surt Ifall jag skulle debitera mig själv Timmarna det tar att återställa det till original så är det fan lönsammare att skrota bilfan ! Och en sak till, tanken var att låta den gå denna vinter sen skrota den i alla fall!

mvh

Sur och bitter daniel sitter och muttrar med kaffekopp i handen för tillfället..
pelko

Post by pelko »

Surt :(

Var själv och nästan letade efter poliser med min förra E30. Dom hade fan tappat hakan så som den såg ut :D

Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
RoDe

Post by RoDe »

körde med min e30 två gånger ute på vägarna i somras.

vart stoppad första gången och åkte på en flygande besiktning. kollade igenom hela bilen totalt förutom att lyfta på motorhuven. klarade mig utan böter el. anmärkningar. fick gasa därifrån försiktigt så det inte pyste nåt.

andra gången vart man stoppad då också. lyste in med ficklampan i bilen och ställde massa frågor om hur lagliga stolarna va osv. och fick åka iväg sedan.

så därför ska jag i med riktig inredning inför nästa sommar så kanske man slipper bli stoppad varje gång polisen får syn på bilen.
The Lower Class
Strandholm

Post by Strandholm »

Om du nu ändå bara tänkte köra vintern ut, vad hindrar dig? :P

Förstår inte alla som tror att dom är helt safe enbart föratt bilen är bes. Har man tillräckligt modifierad bil så spelar den inte roll om den är bes för du kommer ändå åka på regbes när du väl blir stannad om du inte har riktig tur.

Och vad är så hemskt med fullständig registreringsbesiktning och finns det ofullständiga? Dom är inte petigare än på en vanlig bes förutom att dom kollar lite andra detaljer. (vikt, lysen, säkerhetsprylar såsom bälten, IDnuffror osv).
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
HenrikF

Post by HenrikF »

Jag åkte på föreläggande om regbesiktning när de beslöt sig för att inte släppa genom min gamla m535/s38 en gång till. Enl dem så måste jag ha ett intyg av bmw på att bilen uppfyller gällande avgaskrav etc. Det var vad de sa till mig då. = inte vidare lätt att få tag på. bilen blivit stående i 5år delvis pga detta.

Sen finns det finns mindre fullständiga reggbesiktningar också, tex regga med drag.
Vore kul att veta VAD som gäller och hoppas jag fått det hela om bakfoten (=lägga i en m30 i m535an och regga med den ist)
/Henrik
s2_i_e30

Post by s2_i_e30 »

sen dom tog mitt körkort på motorvägedagn en torr och ljus dag påväg hem från jobbet kan ja inte se en polis uttan att känna något slags hat.. har så många vänner som blitt misshandlade på öppen gata med vitnen som bara läggs ner pga: bristande bevis..

kan dom inte göra något vättigt istället för att stoppa en bil som mågon har hållt på och lagt ner sin själ och tid och pengar på..bättre man hadde blitt knarkare då hadde man slupit polisen.. :(
960 hk e36a
9,65@248 (såld)
yamaha R1 Turbo 277 whp (1,2 bar)
11,0@230
Jonis

Post by Jonis »

utan polisen rasar samhället helt, visst det fattar jag med..
MEN ja håller fullständigt med, blir bara sur å irriterad så fort ja ser en polis eller läser sånt här, man skulle bli polischef å få bestämma vad våra kära "kollegor" skulle sysselsätta sig med under sina 8tim i uniform!
å då hade dom inte jagat folk me modifierad bilar alla fall..!
Alla människor som gör något olagligt genom att skada någon annan fysiskt/mentalt borde jagas istället! :?
Five Star Racing!
Jonas Jonis Abrahamsson.
0736-785263

http://www.specialsvarv.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.streetperformance.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http:// Mina Vänner o Familj :)
CIVINCO
mfl
----->> http://www.garaget.org/325i" onclick="window.open(this.href);return false; <<-----
Terror_Flynn

Post by Terror_Flynn »

Jagar verkligen polisen efter folk så fort dom ser en E30 ute på vägarna!?

Det låter som det inte är lönt att turbokonvertera en E30 om det är så att polisen jagar fatt på en så fort man åker 200 m från garaget.
/Olle Bäck Lindgren
Mikael c

Post by Mikael c »

salle wrote:Jag åkte på föreläggande om regbesiktning när de beslöt sig för att inte släppa genom min gamla m535/s38 en gång till. Enl dem så måste jag ha ett intyg av bmw på att bilen uppfyller gällande avgaskrav etc. Det var vad de sa till mig då. = inte vidare lätt att få tag på. bilen blivit stående i 5år delvis pga detta.

Sen finns det finns mindre fullständiga reggbesiktningar också, tex regga med drag.
Vore kul att veta VAD som gäller och hoppas jag fått det hela om bakfoten (=lägga i en m30 i m535an och regga med den ist)

Det dom sa till dej stämmer dock så godkänner vissa besiktningar bilen bara allt ser orginal ut enligt dom.(behövs inga intyg)

Jag känner folk som har fått sådana och på gotland så är det helt kört att få igenom bilen medans åker man över en liten bit neråt landet med färjan så är det inga problem.

Samma sak är det med rost på bilarna era besiktningar släpper ju nästan igenom allt vad rost heter medans här där vi inte har salt på vägarna slår dom ner på minsta lilla dom hittar.
Samma sak hittar dom en öppen dump får du en tvåa på bilen. :?
Thörn

Post by Thörn »

vad gör dom om det inte går att öppna motorhuven? :lol:
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
no1_martin

Post by no1_martin »

Blev stoppad med 242 75a i flygande som fortfarande var godkänd fast med tillägget 3L sex med Hx52 istället för B20. Den första snuten vi pratade med hade kört rallye själv och frågade lite om bilen. Han var väll inte jätteimpad att vi körde med den men vi sa som det var att vi varit på mitt jobb och byggt ny växelspak och länkage under kvällen och annars kör vi bara på strippen så han sa ok men kör inget onödigt med den. Han tyckte vi kunde åka men precis då ser en av han kolegor våra släta bakdäck. Då roppar de stanna igen då ser vi hur han suckar medans de andra nu tittar på bilen börjar han själv titta på den mera ur ett bilintresseperspektiv men när han lyser med ficklapan genom de stora hålen i huven över turbon släcker han snabbt och går till en annan bil som är stoppad med ett brett lende på läpparna. Han hade tidigare frågat om han kunde öppna huven men såg hoodpins och frågade om då var tvungen att lyfta bort den. Ja sa vi då struntar vi i det sa han. Det hela slutar med ex antal 2 på sådan som inte är så viktigt på strippen tex torkare spolning fläkt på rutan blinkers och slitna däck.

Så setill att gör huven jobbig att lyfta så kanske man slipper :lol:
Markus F

Post by Markus F »

Inte fan kan man väl behöva ett intyg på att bilen är original.
Det är väl om den ska reg. bes. i det skicket som var när man åkte dit som intyg att det är ok kan behövas, ok med ombyggnaden alltså.
Vet inte bilprovningen hur bilen ska se ut original så kan dom ju inte regga dragkrokar eller nåt annat heller i så fall.
Nisse Järnet

Post by Nisse Järnet »

Terror_Flynn wrote:Jagar verkligen polisen efter folk så fort dom ser en E30 ute på vägarna!?

Det låter som det inte är lönt att turbokonvertera en E30 om det är så att polisen jagar fatt på en så fort man åker 200 m från garaget.
Det är väl klart dom inte gör :) Jag har mött snuten måånga gånger utan att nåt har hänt. Sen är det klart man blivit stoppad också hehe.
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Rudolf

Post by Rudolf »

Jag vet inte hur många gånger jag vart stoppad i min svarta E30 Touring...tror det mesta vi räknade till var 24 eller något sånt på tills vi tröttnade. Men en gång om dagen i snitt säkert. Värsta var väl 4 gånger på samma dag kanske. 4 olika snutar runt om i stockholm och alla gnällde på exakt samma sak. Att min skylt fram var för liten, dem fick svaret att jag beställt nya men inte fått dem än och jag tänkte inte ställa bilen för det. Hade med mig ett papper där det stog att jag beställt dem.. :) När jag satte på den stora fram så vart jag aldrig mer stoppad... ändå körde jag som ett svin med den konstant nästan... :D
Viper89

Post by Viper89 »

En sak jag tänkt som fan är de som Thörn sa, att det inte går att öppna huven. Men då kan fråga sig vad snutarna gör om det nu inte går. Dom kan väl beslagta bilen om den är misstänkt för nåt? Eller nåt i den stilen. Får dom göra så?

För dom hatar verkligen mig här i stan :(
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
banzai

Post by banzai »

Viper89 wrote:För dom hatar verkligen mig här i stan :(

Vad har du gjort för att förtjäna detta hat? 8)
Verkar ju inte vara bättre att bo i storstan egentligen.. Här hemma så har vi nån polisstackare som åker igenom hålan nån gång ibland, fast det värsta är ju att alla känner alla å alla vet vem jag är när man är ute å "glider" :twisted:
♥ BMW - Kärlek vid första bakvagnskastet ♥
535 -87 x2 525 -92 523 -97
Viper89

Post by Viper89 »

banzai wrote:
Viper89 wrote:För dom hatar verkligen mig här i stan :(

Vad har du gjort för att förtjäna detta hat? 8)

Medverkat i en hel del filmer, produced by Swedish cops :)

Kopior får man aldrig haha
Mvh Joakim Skagerlind - 0760 - 299 634
http://www.garaget.org/Viper89
E28 545 (951hp@1,8bar)
Post Reply