Vad kan orsaka bludder vid gaspådrag ??
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Vad kan orsaka bludder vid gaspådrag ??
Har något säkerligen skitfel på min bmw 530..
När den är kall och jag startar kan den gå pissilla som inte på alla cyls.. sen när jag kör iväg så bluddrar den på alla varv förutom vid full gas...
Har provat nollställa datorn, servat motorn med ny olja, lmm stift.. termostat...
VAD kan vara felet?
nästa steg är att byta ut tomgångsmembranet, temperaturventilen.. tändkablarna.. tändspolarna...
När den är kall och jag startar kan den gå pissilla som inte på alla cyls.. sen när jag kör iväg så bluddrar den på alla varv förutom vid full gas...
Har provat nollställa datorn, servat motorn med ny olja, lmm stift.. termostat...
VAD kan vara felet?
nästa steg är att byta ut tomgångsmembranet, temperaturventilen.. tändkablarna.. tändspolarna...
Får nästan ta "ring en vän" på den
Kolla tempgivarna.
Mvh Mathias
Kolla tempgivarna.
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
Vision79 wrote:Får komma hit så kollar jag med en diagnos..jag gissar på lamdasonden dock!, men kan lika gärna vara en givare som sagt upp sig
när har du tid ? Dock står bilen inte hso mig för tillfället då den är på TOK för dyr o köra just nu..
Bergsåker - Birsta cirkus 10l.... (AVSTÅND CA 2mil tur o retur)
Jag har haft liknande problem när man mappat och man har legat för fett eller för snålt, så skulle gissa att den av någon anledning går för fett el magert. Tex fel signal från LMM eller från sond. Prova köra med vardera urkopplad, går den plötsligt normalt så kan du ha hittat felet..
Mvh
A
Mvh
A
Mycket vrid spar tid!
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
http://www.fekzen.se" onclick="window.open(this.href);return false; - Mjukvarudesign av originalmonterade styrsystem. Turbochip mm.
FekZen wrote:Jag har haft liknande problem när man mappat och man har legat för fett eller för snålt, så skulle gissa att den av någon anledning går för fett el magert. Tex fel signal från LMM eller från sond. Prova köra med vardera urkopplad, går den plötsligt normalt så kan du ha hittat felet..
Mvh
A
jo lmmen e bytt.. ska prova o koppla ur lambdorna o köra efter de..