BMW E30 KOMPRESSOR edition 2//(NYA FÄLGAR!!)
Posted: 21 Apr 2006, 16:07
Då förra bilen e såld så får ja starta en ny tråd om min nya bil, eller ny å ny ja har köpt tillbaka min gamla goding som ja tidigare ägt.
men innan ja sålde den föra så flyttade ja över lite godis
UTVÄNDIGT:
BROCK b1 vita
sänkt med fjädrar och dämpare
svarta baklysen(ej hemma sprayade)
svarta sido blinkers
vita fram blinkers
dimljus
tonade rutor
ögonlock
nya bmw märken vita/kolfiber
INVÄNDIGT:
momo stolar
sparco mocka ratt
momo alu/skin knopp
momo mattor
extra autometer mätare
GAMLA SNURRAN
m20b25
portat å planad topp med DR schrick kam(284 grader)
rostfritt avgassystem(rensad katt)dubbla rör hela vägen och dubbla kromade och polerade disesel utblås
öppet filter
short shift
lamelldiff
andra bussningar bak
det som ligger lite här å var i hemmet å ska in inom en snar framtid är
rotrex c30 kompressor,
setrab oljekylare till kompressorn
intercooler
360cc spridare
malpassi btr 1:1,2
535 lmm
Walbro 255hp pump
3mm mls
arp topplocks bultar
ställbart kamdrev
nya packningar(sotsats)
mf2 sprut(soppa)
msd box(tändning)
förstärkt tryckplatta
nya kopplingslamell(modell värre än orginal)
NYA SNURRAN
NYA SNURRAN!
m20b25 block
diesel vev
323 stakar
v12 kolvar
oringat
ställbart kamdrev
arp topplocksbultar
allt blir balanserat och vägt.
nya lager å packningar.
toppen är m20b25
ny orginalkam
nya vipparmar
kommer bli helt igenomgången och fixad
svetsade kylkanaler
det hela slutar som en fin bmw motor på 2.7 liter=)
NYTT FÖR I ÅR 06-07
2.7 liters motor blir snart färdig
svarta hella framlysen
svarta klarglas framblinkers
kolfiberhuv
megasquirt sprut
edis tändning
ny ic helt i alu
nya alu rör
KOMMER!
fjäderbensstag fram och bak
vill ha kolfiber front
förhoppningsvis får ja en rolig gat/bana/lekbil=) om ja får den å funka å gå bra ..men me lite expertis från nära å kära så blir det någ kul.
får blir en liten budget variant av motorn då det inte e så mycket tid kvar till sommaren.
några bilder på hur den såg ut förra gången ja hade den å hur den ser ut nu..
men innan ja sålde den föra så flyttade ja över lite godis
UTVÄNDIGT:
BROCK b1 vita
sänkt med fjädrar och dämpare
svarta baklysen(ej hemma sprayade)
svarta sido blinkers
vita fram blinkers
dimljus
tonade rutor
ögonlock
nya bmw märken vita/kolfiber
INVÄNDIGT:
momo stolar
sparco mocka ratt
momo alu/skin knopp
momo mattor
extra autometer mätare
GAMLA SNURRAN
m20b25
portat å planad topp med DR schrick kam(284 grader)
rostfritt avgassystem(rensad katt)dubbla rör hela vägen och dubbla kromade och polerade disesel utblås
öppet filter
short shift
lamelldiff
andra bussningar bak
det som ligger lite här å var i hemmet å ska in inom en snar framtid är
rotrex c30 kompressor,
setrab oljekylare till kompressorn
intercooler
360cc spridare
malpassi btr 1:1,2
535 lmm
Walbro 255hp pump
3mm mls
arp topplocks bultar
ställbart kamdrev
nya packningar(sotsats)
mf2 sprut(soppa)
msd box(tändning)
förstärkt tryckplatta
nya kopplingslamell(modell värre än orginal)
NYA SNURRAN
NYA SNURRAN!
m20b25 block
diesel vev
323 stakar
v12 kolvar
oringat
ställbart kamdrev
arp topplocksbultar
allt blir balanserat och vägt.
nya lager å packningar.
toppen är m20b25
ny orginalkam
nya vipparmar
kommer bli helt igenomgången och fixad
svetsade kylkanaler
det hela slutar som en fin bmw motor på 2.7 liter=)
NYTT FÖR I ÅR 06-07
2.7 liters motor blir snart färdig
svarta hella framlysen
svarta klarglas framblinkers
kolfiberhuv
megasquirt sprut
edis tändning
ny ic helt i alu
nya alu rör
KOMMER!
fjäderbensstag fram och bak
vill ha kolfiber front
förhoppningsvis får ja en rolig gat/bana/lekbil=) om ja får den å funka å gå bra ..men me lite expertis från nära å kära så blir det någ kul.
får blir en liten budget variant av motorn då det inte e så mycket tid kvar till sommaren.
några bilder på hur den såg ut förra gången ja hade den å hur den ser ut nu..