Page 1 of 11

VIPEC-sprut?

Posted: 19 Oct 2008, 20:55
by Goffy
Nägon som har någon erfarenhet?
Kostar,säljer PPF ?
Bra eller anus helt enkelt?

mvh

Posted: 20 Oct 2008, 09:55
by Bäckis
Sitter på Ärtans Nova.

Vi ska ev börja sälja. Det kan inte mäta sig med Autronic ännu, me uppdateringar ska vara på G.

Posted: 20 Oct 2008, 21:22
by Goffy
Tyckte jag såg att de va de på Ärtans Nova när jag va på Kjula och tittade,låter intressant.
Va är de som skiljer dom åt?
Va är de för pengar?

mvh

Posted: 20 Oct 2008, 21:27
by Doktorn
Det här är jag också intresserad av, om jag inte förstått det hela fel så har Ray Hall som var inblandad i Autronic förr ett finger med i spelet i ViPec?

Billigare / dyrare än autronic? Står och ska köpa sprut men tycker autronic är i tyngsta laget.. Mår dåligt av att köpa elektriska prylar som kostar mer än 500 spänn ;)

Posted: 21 Oct 2008, 07:28
by Bäckis
Det har inte samma logmöjligheter som Autronic mm.

Ray har lovat uppdateringar på flera punkter som vi anmärkt på, så fixar han det så kommer det bli lika bra som Autronic.

Det är lite billigare än Autronic, men inte mkt. Då pratar jag om V88.

Posted: 21 Oct 2008, 09:16
by Bmwandreas
Nu är vi återförsäljare.
Och det är billigare än Autronic + att det finns en mycket billigare box som klarar 4 cyl seq och 6 cyl waste.

Info och priser kommer inom några dagar.

Posted: 21 Oct 2008, 09:28
by cats
Mycket intressant! Är V44 ett intressant alternativ till Vems kanske? Såg även att ViPEC hade en del PnP lösningar men bara till japps :(

Posted: 21 Oct 2008, 09:39
by Bäckis
V44 blir nog ca samma pris som VEMS, så nog är det ett bra val då.

Prislista kommer upp snart, likaså applikationslista till alla PnP.

Posted: 21 Oct 2008, 13:32
by Bmwandreas
Man lär ha en LC-1 imellan om man vill mappa själv.
Luft/vatten givare och 2.5 bars mapsensor ingår.

Man kan inte ha avgastemp direkt utan du lär ha en enhet som omvandlar till 0-5v, tex innovate.

Till M50 så kör du 6st Audi spolar med inbyggda tändsteg.

Posted: 21 Oct 2008, 14:25
by M3JONAS
Antar att det finns laddtrycksstyrning och launchkontroll i sprutet?

Posted: 21 Oct 2008, 14:27
by Bäckis
JA

Posted: 21 Oct 2008, 17:48
by silverryggen
Bmwandreas wrote:V44 kostar 10500kr inkl 2.5 bars mapsensor. Och 11500 kr med 7 bars mapsensor. Då kan man köra 4 cyl seq och 6 cyl waste. Kommer bli en storsäljare :wink:


Men det blir väl semiseqvensiellt på sexa va?soppan alltså.

mvh

Posted: 21 Oct 2008, 17:48
by r.ivars
Bmwandreas wrote:Man lär ha en LC-1 imellan om man vill mappa själv.
Luft/vatten givare och 2.5 bars mapsensor ingår för 10500kr.

Man kan inte ha avgastemp direkt utan du lär ha en enhet som omvandlar till 0-5v, tex innovate.

Till M50 så kör du 6st Audi spolar med inbyggda tändsteg.


Låter ju FÖÖÖÖR jävla bra :D

Posted: 21 Oct 2008, 19:35
by Storås
Har jag kastat 9500:- i sjön eller ? :lol:

Posted: 21 Oct 2008, 19:52
by Bmwandreas
silverryggen wrote:
Bmwandreas wrote:V44 kostar 10500kr inkl 2.5 bars mapsensor. Och 11500 kr med 7 bars mapsensor. Då kan man köra 4 cyl seq och 6 cyl waste. Kommer bli en storsäljare :wink:


Men det blir väl semiseqvensiellt på sexa va?soppan alltså.

mvh


Exakt. Precis som på Nira.
Vi ska testa en 6 cyl med 1600cc spridare med V44 inom några veckor.
Så att alla kan få ett bra kopplingschema och en bra startmapp.

Många har sökt efter ett lite billigare sprut som inte krånglar och äntligen har det kommit.

Posted: 21 Oct 2008, 20:07
by Doktorn
Det här låter fint. Vad anser ni om programmet i sig, är det lätt att använda?

Skulle preciiiiis beställa ett Haltech men nu kom detta upp o satte griller i huvudet på mig...

Finns det någon logg i 44:an?

Posted: 21 Oct 2008, 20:12
by Bmwandreas
Ja nu kan du skippa haltech:)

Det kommer finnas 4mb logg så att man kan logga precis vad man vill, och autokorrigera bränsle. Den funktionen är klar inom några veckor.