Page 1 of 1

bakvagn e36 vs. m3

Posted: 18 Apr 2006, 07:05
by Fido85
ja passar bmw:s m3 3,2 bakvagn bolt on på en bmw 325 e36 och finns det nåt man behöver laga om isåfall det inte passar direkt på?

Posted: 18 Apr 2006, 07:10
by Bmwandreas
Passar.

Kom ihåg att förstärka golvet.

Posted: 18 Apr 2006, 07:17
by Fido85
okej :) fint för jag hittade 2 st här i finland så det är lite behändigare än att beställa från sverige :)

Posted: 18 Apr 2006, 07:23
by Fido85
men jag glömde en sak...dendär bilen är körd 96tkm med så det är ju jävligt lite men priset på hela skiten vad 1200€ så alltså ca 11000 kr :S låter ganska så mkt och det är från en 4D M3 3.2i 6v ABS -96

och den andra: M3 3.2 (32 6S 1) -1998 som är körd 50tkm

Posted: 18 Apr 2006, 07:28
by Bmwandreas
Låter dyrt, 6000kr brukar det kosta.

Posted: 18 Apr 2006, 07:38
by Fido85
jag ska pröva ringa till sverige och kolla istället....klumpen kostade 800€ så ungefär 7000 kr så komplett allt så blev den sådär dyr :(

fan nu hittar jag inte adressen som nån hade skrivit på forumet här till ett bilskrot :S där hade dom mkt bmw delar...nån här som vet bra sidor på skrot?

skrot

Posted: 18 Apr 2006, 12:57
by paytax
www.fbt.se där finns alla möjliga skrotar.

mvh

Posted: 18 Apr 2006, 20:33
by Muxxor
[quote="Bmwandreas"]Passar.

Kom ihåg att förstärka golvet.[/quote]

:O Hur? Jag ska byta jag med... Ska man svetsa dit några balkar eller är det bara lite extra plåt som behövs?

Posted: 18 Apr 2006, 21:25
by Macke 325
Hittade en liten guide med förstärkning..

http://home.comcast.net/~matthew.c.smit ... /index.htm

Posted: 19 Apr 2006, 14:21
by CumsteR
Tåler E36 M3 diff och knuter mycket då?

Posted: 02 May 2006, 19:01
by Muxxor
Undrar samma sak...

Lika bra att bygga som man ska när man ändå har prylarna löst... hur vet man om man har en 3.2a eller 3.0a? Säljaren påstod att det var en 3.2a...

Hur blir det med hastighetsmätaren?