E34 m50 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E34 m50 turbo
Här kommer en liten projekttråd om min E34:a.
Har vart i min ägo i snart 1,5 år. Är från början en 520 årsm. -90. Den vart nylackad hösten -04 och har därför ingen rost
Gamla maskinen käka vippor till lunch så den åkte ur ganska illa kvickt. Köpte ny maskin som var färdigt turbokonverterad. Hårig maskin redan för början men mkt vill ha mer som ni vet...
Motorspecs:
m50b25 block o-ringat & borrat 0,5 mm
328 vev
Eagle stakar
Ross kolvar
ARP toppbultar
Toppen är lite portad och har fått CrMo retainers monterade, i övrigt orginal.
Dubbla insugskammar
Grenrör byggt av Hulta här på forumet
Hx 50 turbo
M3 oljefilterhus
Styrsystem och tändning :
Autronic sm4
VAG tändspolar
Elektronisk laddtrycksstyrning
Runt omkring motorn sitter bl.a. :
3" tryckrör i alu
Kina ic av den vanliga modellen
Samco silikon överallt
PPF 50 mm dump
Hks wg kopia
4" downpipe som konas ner till 3"
3,5" avgassystem med en magnaflow dämpare på slutet
Earls oljekylare
Earls kopplingar och stålomspunnen slang till soppa och oljematning
Drivlina :
m5 bakvagn
m5 kardan
328 zf växellåda
Powerflex bussningar i bakvagn
618 tryckplatta
4 pucks lamell
Soppasystem :
Aeromotive A1000 soppapump
Aeromotive bränslefilter
Aeromotive btr
Catchtank matad av orginal pump
Stålomspunna earls slangar samt earls kopplingar
PPF fuelrail
Bilen i övrigt :
Skitful inredning som jag vill byta ut
Sparco fällbara sportstolar
Autometer mätare för laddtryck, oljetryck och oljetemp
Batteriet flyttat in under baksätet
Och mkt, mkt mer....Garanterat glömt bort massor
Här kommer lite bilder
Så här har det sett ut
Skitigt som fan
Nya motorn efter ihopmontering och lite putts
Motorn tillfälligt i bilen för inpassning av downpipe, tryckrör m.m
Så här blev downpipen
Och det var allt jag har just nu att visa.
Kommer mer efterhand
Har vart i min ägo i snart 1,5 år. Är från början en 520 årsm. -90. Den vart nylackad hösten -04 och har därför ingen rost
Gamla maskinen käka vippor till lunch så den åkte ur ganska illa kvickt. Köpte ny maskin som var färdigt turbokonverterad. Hårig maskin redan för början men mkt vill ha mer som ni vet...
Motorspecs:
m50b25 block o-ringat & borrat 0,5 mm
328 vev
Eagle stakar
Ross kolvar
ARP toppbultar
Toppen är lite portad och har fått CrMo retainers monterade, i övrigt orginal.
Dubbla insugskammar
Grenrör byggt av Hulta här på forumet
Hx 50 turbo
M3 oljefilterhus
Styrsystem och tändning :
Autronic sm4
VAG tändspolar
Elektronisk laddtrycksstyrning
Runt omkring motorn sitter bl.a. :
3" tryckrör i alu
Kina ic av den vanliga modellen
Samco silikon överallt
PPF 50 mm dump
Hks wg kopia
4" downpipe som konas ner till 3"
3,5" avgassystem med en magnaflow dämpare på slutet
Earls oljekylare
Earls kopplingar och stålomspunnen slang till soppa och oljematning
Drivlina :
m5 bakvagn
m5 kardan
328 zf växellåda
Powerflex bussningar i bakvagn
618 tryckplatta
4 pucks lamell
Soppasystem :
Aeromotive A1000 soppapump
Aeromotive bränslefilter
Aeromotive btr
Catchtank matad av orginal pump
Stålomspunna earls slangar samt earls kopplingar
PPF fuelrail
Bilen i övrigt :
Skitful inredning som jag vill byta ut
Sparco fällbara sportstolar
Autometer mätare för laddtryck, oljetryck och oljetemp
Batteriet flyttat in under baksätet
Och mkt, mkt mer....Garanterat glömt bort massor
Här kommer lite bilder
Så här har det sett ut
Skitigt som fan
Nya motorn efter ihopmontering och lite putts
Motorn tillfälligt i bilen för inpassning av downpipe, tryckrör m.m
Så här blev downpipen
Och det var allt jag har just nu att visa.
Kommer mer efterhand
Last edited by Ronnie88 on 15 Apr 2009, 15:48, edited 6 times in total.
Ronnie Jansson
+358 457 5692232
+358 457 5692232
Nice! Mer E34:or åt folket
Lars 0708-520373
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M5 Touring
http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=20859" onclick="window.open(this.href);return false;
håller med! E34 är det som gäller...
nissan micra 1000cc turbo 122whp 174wnm 1,2bar
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=42959" onclick="window.open(this.href);return false;
Tysken wrote:Nice! Mer E34:or åt folket
Fint med lyxpråm! Går att slira med dom oxå
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Kul med e34, helt klart det som gäller
Och självklart ska du ha bur! Byggde själv en i helgen, något som kanske kan inspirera:
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087120.jpg
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087117.jpg
(Inte fullt klar på bilderna som synes)
Lycka till, verkar bli en härlig maskin i den!
Mvh
Cristofer
Och självklart ska du ha bur! Byggde själv en i helgen, något som kanske kan inspirera:
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087120.jpg
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087117.jpg
(Inte fullt klar på bilderna som synes)
Lycka till, verkar bli en härlig maskin i den!
Mvh
Cristofer
525mannen wrote:Kul med e34, helt klart det som gäller
Och självklart ska du ha bur! Byggde själv en i helgen, något som kanske kan inspirera:
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087120.jpg
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087117.jpg
(Inte fullt klar på bilderna som synes)
Lycka till, verkar bli en härlig maskin i den!
Mvh
Cristofer
De där skulle sitta fint i din oxå Ronnie!
i min med förstås..
kanske vi ska beställa på samma gång?
525mannen: Är de köpt bur? varifrån och pris isf.?
#KI Verkstad#
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
*970hk/1030nm M5 turbo bus bil. såld.. http://www.garaget.org/?car=102185
*750hk E30 Ålands starkaste 2007-08. Såld.. http://www.garaget.org/?car=25851
*650hk Mitsubishi Evo 4 http://www.garaget.org/?car=187583
Konny wrote:525mannen wrote:Kul med e34, helt klart det som gäller
Och självklart ska du ha bur! Byggde själv en i helgen, något som kanske kan inspirera:
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087120.jpg
http://www1.garaget.org/archive/5/4257/ ... 087117.jpg
(Inte fullt klar på bilderna som synes)
Lycka till, verkar bli en härlig maskin i den!
Mvh
Cristofer
De där skulle sitta fint i din oxå Ronnie!
i min med förstås..
kanske vi ska beställa på samma gång?
525mannen: Är de köpt bur? varifrån och pris isf.?
525mannen: Tackar! Såg riktigt nice ut den där buren Hur har du tänkt göra med inredningen? Typ baksäte, tak m.m.?
Konny: Absolut! Vi får talas vid om saken ifall det finns att köpa
Ronnie Jansson
+358 457 5692232
+358 457 5692232
salle wrote:Såja där satt tråden
Du är på god väg nu iallafall. Fått på bakvagnen än?
ps. pengarna har kommit in på konton nu. Tack för en smidig affär!
Härligt att höra! Joo tråden kom tillslut Har inte fått dit bakvagnen ännu. Jagar fortfarande nån som kan pulverlacka den åt mig...som det verkar nu så får den ta en tripp över till sverige igen för pulverlack
Ronnie Jansson
+358 457 5692232
+358 457 5692232
..
händer de nåt i garaget för dej på ledigheten då..?
eller smakar brännvine för bra..
eller smakar brännvine för bra..
mvh: Leo karlsson --åland--
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
Alpinvit Turbo bemsar!!!=)
De däran brännvinet smakar precis lika bra som vanligt kan jag lova Men det har nog hänt lite joo....motorn åkte ur igår och nu ska det i en ny koppling. Torpeden skall få lite värmeisolerande matta och så skall jag lacka alla ställen där plåten fått smaka på herr slägga Bilder m.m. kommer imorgon
Ronnie Jansson
+358 457 5692232
+358 457 5692232