e34 m5 3.6 607hk driftebil
Posted: 18 Sep 2008, 14:18
Bilen jag bygger på har jag haft sedan 2006 och de ær en e34 -89 525i 12v.
Motor bmw e34 3.6l 522whp 722nm
JE kolvar
Eagle H-profil stakar
Custom 284-292 kammar
Pianotråd toppackning
PPf grenrør
Custom insug
Turbonetics 76
Tilton koppling
Tremec tko 600 væxellåda
Autronic sm4
500r insprut
Tændning dubbla haltech spolar
GS performance motorfæsten
diverse:
helbur
lackering invändigt
Drifting ratt från GS Bildeler
Belysta bmw instigningslister belyst væxelspak m-tech
K-sport 6 3" bælten
Omp trs plus stol
m3 speglar "Look alike"
borttagna lister från dörrar och skärmar
m5 kjolar och bakfångare
Spax coilovers
GS performance justerbara støtdæmparlager fram
Fjæderbens stag
Uppstramningsram i framvagnen
powerflexbussningar
M5 bromsok, zimmerman skivor och carbotech belägg
AEM bredbandslambda
Autogauge Black LCD mætare (oljetryck, oljetemp och vattentemp)
Autometer varvtalsræknare med shiftlight
k-sport hydraulisk handbroms (stånde/liggande)
så var de hela igång.. borttagning av lister på dörrar och skärmar, inköp av m5 orginal kjolar och bakfångarre som moddades
sedan blev de lackering utvändigt med motivlack
till hösten fick jag för mi att göra preci va jag velat med bilen sedan jag köpte den, bygga om den till gatebil så att man kunde ha nytta av den på bana till nästa år.. och de är där vi håller på nu
äntligen har de blivit gjort mer på bilen=) hade öyvind på besök som svetsat in bur och ordnat så är bara att putsa upp för lackering till veckan!
nu är allt maskerat och fixat för lack=)
Motor bmw e34 3.6l 522whp 722nm
JE kolvar
Eagle H-profil stakar
Custom 284-292 kammar
Pianotråd toppackning
PPf grenrør
Custom insug
Turbonetics 76
Tilton koppling
Tremec tko 600 væxellåda
Autronic sm4
500r insprut
Tændning dubbla haltech spolar
GS performance motorfæsten
diverse:
helbur
lackering invändigt
Drifting ratt från GS Bildeler
Belysta bmw instigningslister belyst væxelspak m-tech
K-sport 6 3" bælten
Omp trs plus stol
m3 speglar "Look alike"
borttagna lister från dörrar och skärmar
m5 kjolar och bakfångare
Spax coilovers
GS performance justerbara støtdæmparlager fram
Fjæderbens stag
Uppstramningsram i framvagnen
powerflexbussningar
M5 bromsok, zimmerman skivor och carbotech belägg
AEM bredbandslambda
Autogauge Black LCD mætare (oljetryck, oljetemp och vattentemp)
Autometer varvtalsræknare med shiftlight
k-sport hydraulisk handbroms (stånde/liggande)
så var de hela igång.. borttagning av lister på dörrar och skärmar, inköp av m5 orginal kjolar och bakfångarre som moddades
sedan blev de lackering utvändigt med motivlack
till hösten fick jag för mi att göra preci va jag velat med bilen sedan jag köpte den, bygga om den till gatebil så att man kunde ha nytta av den på bana till nästa år.. och de är där vi håller på nu
äntligen har de blivit gjort mer på bilen=) hade öyvind på besök som svetsat in bur och ordnat så är bara att putsa upp för lackering till veckan!
nu är allt maskerat och fixat för lack=)