Simons Audi S2 Coupé -91 - lackad, breddad + diffuser
Posted: 05 Sep 2008, 17:18
Tänkte slänga in en tråd om vad jag håller på med på min kärra.
Det hela började med att jag fick tag i en snuskigt billig S2:a som ett äldre par köpt i tyskland 1995 då den gått 5000 mil.
Dom importerade den då till Sverige och ägde den fram till sommaren 2006 då jag köpte den.
Audin hade då gått 31 000 mil och alltid varit servad på Audi.
S2an hade stått i 1 år och var obesiktad och oskattad när jag köpte den men de va ju inga problem.
Sen efter det så har jag kört med bilen lite granna och kan bara säga den känns mycket bra i drivlinan för att ha gått så långt..
Men i vintras så ställde jag av den och påbörjade den trimning som jag nu tänkte berätta lite om.
Har redan kommit en bra bit på vägen.
Nya Setupen:
* Turbobanditen TB70 - 70mm Aggregat.
* Turbobanditen Dumpventil.
* Turbobanditen Bensinpump.
* Turbobanditen H-profil stakar.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen Bränsletrycksregulator.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen IC.
* 7A-kammar
* Grenrör Hacke.
* Megasquirt.
* Innovate Bredbandslambda LC-1/XD-16
* 1000cc Spridare.
* 3" downpipe
* 3" tryckrör.
* 3" avgas.
* RS2-Packning
* Arp Bultar till toppen.
* Gula koni H&R fjädrar
* Merca 500E ok och skivor.
* Sachs sporttryckplatta 707 + 4 puckad sinterlamel.
* Launchkontroll i v-spakknoppen.
Gamla setupen!
* Turbo Garret T04E.
* Grenrör ala Hacke Racing.
* IC ala dumpkopieraren (stor å fin).
* BTR Autotech 10 BAR linjär.
* Mappat chip från motor med exakt samma spec.
* 3bars mappsensor.
* 3" tryckrör.
* 3" downpipe håller på att byggas.
* 3" avgasrör med 1 minsta Simons-dämpare.
* Gula koni H&R fjädrar
* Porschebromsok och audi A8 skivor.
* 18" Ace rex fälgar.
* Sachs sporttryckplatta från mekonomen.
så här såg den ut när jag köpte den.
Avgassystemet
Förra setupen.
Ic.
Allt monterat.
Mera bilder kommer inom kort!
Det hela började med att jag fick tag i en snuskigt billig S2:a som ett äldre par köpt i tyskland 1995 då den gått 5000 mil.
Dom importerade den då till Sverige och ägde den fram till sommaren 2006 då jag köpte den.
Audin hade då gått 31 000 mil och alltid varit servad på Audi.
S2an hade stått i 1 år och var obesiktad och oskattad när jag köpte den men de va ju inga problem.
Sen efter det så har jag kört med bilen lite granna och kan bara säga den känns mycket bra i drivlinan för att ha gått så långt..
Men i vintras så ställde jag av den och påbörjade den trimning som jag nu tänkte berätta lite om.
Har redan kommit en bra bit på vägen.
Nya Setupen:
* Turbobanditen TB70 - 70mm Aggregat.
* Turbobanditen Dumpventil.
* Turbobanditen Bensinpump.
* Turbobanditen H-profil stakar.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen Bränsletrycksregulator.
* Turbobanditen Omvänt insug.
* Turbobanditen IC.
* 7A-kammar
* Grenrör Hacke.
* Megasquirt.
* Innovate Bredbandslambda LC-1/XD-16
* 1000cc Spridare.
* 3" downpipe
* 3" tryckrör.
* 3" avgas.
* RS2-Packning
* Arp Bultar till toppen.
* Gula koni H&R fjädrar
* Merca 500E ok och skivor.
* Sachs sporttryckplatta 707 + 4 puckad sinterlamel.
* Launchkontroll i v-spakknoppen.
Gamla setupen!
* Turbo Garret T04E.
* Grenrör ala Hacke Racing.
* IC ala dumpkopieraren (stor å fin).
* BTR Autotech 10 BAR linjär.
* Mappat chip från motor med exakt samma spec.
* 3bars mappsensor.
* 3" tryckrör.
* 3" downpipe håller på att byggas.
* 3" avgasrör med 1 minsta Simons-dämpare.
* Gula koni H&R fjädrar
* Porschebromsok och audi A8 skivor.
* 18" Ace rex fälgar.
* Sachs sporttryckplatta från mekonomen.
så här såg den ut när jag köpte den.
Avgassystemet
Förra setupen.
Ic.
Allt monterat.
Mera bilder kommer inom kort!