Page 1 of 1
Kopplingsschema
Posted: 09 Apr 2006, 15:18
by Skunk
Hej,
Jag undrar fall det finns ett kopplingsschema eller fall någon kan vara snäll och göre ett åt mig =)
Det är det vanliga till ett bränslesystem upp till ca 700hk, bränslefilter, pumpar, fuelcell, kopplingar, och allt sånt. Allt ska vara i skuffen även batteri. Har säkert glömt nått till det systemet men ni som kan mer om sånt kan säkert lägga till det.
Mvh
Posted: 09 Apr 2006, 16:39
by Henka.
Jag har ritat ett komplett system med alla kopplingar men har ingenstans att sätta upp bild på det.
Fast det är med catchtank,förgasarförpump och en stycken Bosch 044. Räcker inte till 700hk men är ju enkelt att rita om för dubbla huvudpumpar...
Posted: 09 Apr 2006, 16:45
by Skunk
Ladda upp det på
www.geting.se tror jag det var, iaf nått liknande
Posted: 09 Apr 2006, 16:49
by Henka.
Du hann posta förrens jag hade hunnit ändra mitt inlägg litet.
Men här e bild iaf.:
http://www.geting.se/viewimage.php?imag ... mfinal.jpg
Finns många sätt att bygga soppasystem på men det där är nu ett. Sen så fattas faktist "luftslang" från fuelcellen. Det är något man själv måste borra och fixa till.
Posted: 09 Apr 2006, 20:42
by Skunk
Tack för det kopplingsschema
Det är 2 pumpar och ett bränslefilter va? (summit flow)
Posted: 09 Apr 2006, 20:56
by Skunk
Och det som behövs är:
1. Fuelcell
2. Y-kors
3. AN8 och An10 ledningar
4. BTR
5. 2st pumpar
6. Bränslefilter
7. Catchetank
Rätta mig fall jag har fel.
Posted: 09 Apr 2006, 21:32
by Butchermardin
Skunk wrote:Rätta mig fall jag har fel.
Såg bra ut förutom att det är returen som sitter undertill på BTR:en!
Posted: 09 Apr 2006, 21:47
by Skunk
Då ska alltså matningen sitta där pluggen är då?
Posted: 09 Apr 2006, 21:53
by Butchermardin
Skunk wrote:Då ska alltså matningen sitta där pluggen är då?
Japp, och pluggen på andra sidan!
Posted: 09 Apr 2006, 21:54
by Skunk
Härligt, och allt annat är som det ska med schemat?
Posted: 10 Apr 2006, 14:59
by Henka.
Jo, jag visste inte riktigt var tryck och retur var på BTR:en så jag ritade bara dit dem.
Angående catchtanken så vet jag inte om du behöver en sådan. Just den där fuelcellen har sump samt att den innehåller skum för att förhindra att bränslet skvalpar.
Om du siktar på 700hk tror jag du behöver köra dubbla pumpar, t.ex. två stycken Bosch 984, för att vara på säkra sidan. Då drar du bara från fuelcellen direkt till pumparna och sen till Y-korset. Sedan kommer filtret.
Posted: 10 Apr 2006, 15:26
by Skunk
Japp, jag har börjat få pli på det där med bränsle nu men tack så jätte mkt för hjälpen, det var till stor hjälp.