Nemesis uppstart och testkörning på fredag 24/4
Posted: 02 Sep 2008, 21:54
SÅ här blev summa sumarum av året som gått
m20 maskin rasade en ventiltalrik släppte och slog hål i kolven.
I Åkte m50b25 ej vanos
motorfästen e36
motorkuddar m535
bromsservo golf1
ZF låda/328 kardan.
Kylare från e30 diesel
m20b23 svänghjul
m20 start
ställbara gula koni runtom med 60/40 fjädrar
Denna gång skall allt dokumenteras steg för steg med bilder
Bilen 1990 års e30 320 touring tyskimport för snart tre år sedan nu. finns knappt någon rost.
Så ser det ut i bilen just nu
Så ser det ut i motorummet just nu
Inför nästa år satsas det på överladd
Haltech e6k sprut -köpt-
Garret gt40883 (specs på den kommer) -köpt-
Stort K&N filter -köpt-
Audi rs4 wg -köpt-
Hempulat grenrör av någon annan än mig -köpt-
4 puckad zinter med 618 platta -köpt-
dubbla walbro intank 255 pumpar -köpt-
Volvos gröna r-spridare 3.8bar=465cc -köpt-
Ställbar malpassi btr -köpt-
Gammal äkta hks återcirkulerande dump -köpt-
z3 diff med nya lameller utvxl 3,15 -på g, byter bort m535 diffen-
3" tjock kina IC med 3" anslutningar 600*300 cellpaket -köpt-
Sviktstålsaxlar och original knutar -köpt-
5 punkts bälten -beställt-
Weichersports bulbur -ska köpas-
Cobra monaco stolar -köpt-
EGT, bredbandslambda, och diverse andra mätare -ska köpas-
Golvmatta med ljudisolering ska ur ska bara vara tyg kvar på golvet, all ljudisolering på torpeden ska bort. all ljudsiolering i skuffen ska bort. ljudisolering bakom instrumentbräda ska bort.
Bättre bromsar -pagid racebelägg fixat, sedan ska det dit slitsade skivor och stålomspunna slangar-
Framdäck för banåka maxsport 185*55*15 asfalts rally slicks -köpt-
Delrinbussningar till fram/bakvagn -ska beställas-
Siktar på mellan 3-350 "driftsäkra" hästar på e85 inne på att handla lite större spridare ev.
kommer börja riva bilen i början av oktober. känns rätt bra att jag har typ allt hemma redan så det bara är att börja skruva och bygga avgasystem och tryckrör och koppla el och sedan hålla tummarna för att allt funkar. motornord kommer få sköta mappningen då dem ligger nära tillhands bara 7mil till dem
OBS detta är fortfarande ett snik/ekonomi projekt där budgeten hålls extremt låg. när bygget är klart kommer det komma fram en lista vad allt kostat innan det blev färdigt för att visa vad man kan göra med lite pengar om man letar rätt tillfällen att handla osv
m20 maskin rasade en ventiltalrik släppte och slog hål i kolven.
I Åkte m50b25 ej vanos
motorfästen e36
motorkuddar m535
bromsservo golf1
ZF låda/328 kardan.
Kylare från e30 diesel
m20b23 svänghjul
m20 start
ställbara gula koni runtom med 60/40 fjädrar
Denna gång skall allt dokumenteras steg för steg med bilder
Bilen 1990 års e30 320 touring tyskimport för snart tre år sedan nu. finns knappt någon rost.
Så ser det ut i bilen just nu
Så ser det ut i motorummet just nu
Inför nästa år satsas det på överladd
Haltech e6k sprut -köpt-
Garret gt40883 (specs på den kommer) -köpt-
Stort K&N filter -köpt-
Audi rs4 wg -köpt-
Hempulat grenrör av någon annan än mig -köpt-
4 puckad zinter med 618 platta -köpt-
dubbla walbro intank 255 pumpar -köpt-
Volvos gröna r-spridare 3.8bar=465cc -köpt-
Ställbar malpassi btr -köpt-
Gammal äkta hks återcirkulerande dump -köpt-
z3 diff med nya lameller utvxl 3,15 -på g, byter bort m535 diffen-
3" tjock kina IC med 3" anslutningar 600*300 cellpaket -köpt-
Sviktstålsaxlar och original knutar -köpt-
5 punkts bälten -beställt-
Weichersports bulbur -ska köpas-
Cobra monaco stolar -köpt-
EGT, bredbandslambda, och diverse andra mätare -ska köpas-
Golvmatta med ljudisolering ska ur ska bara vara tyg kvar på golvet, all ljudisolering på torpeden ska bort. all ljudsiolering i skuffen ska bort. ljudisolering bakom instrumentbräda ska bort.
Bättre bromsar -pagid racebelägg fixat, sedan ska det dit slitsade skivor och stålomspunna slangar-
Framdäck för banåka maxsport 185*55*15 asfalts rally slicks -köpt-
Delrinbussningar till fram/bakvagn -ska beställas-
Siktar på mellan 3-350 "driftsäkra" hästar på e85 inne på att handla lite större spridare ev.
kommer börja riva bilen i början av oktober. känns rätt bra att jag har typ allt hemma redan så det bara är att börja skruva och bygga avgasystem och tryckrör och koppla el och sedan hålla tummarna för att allt funkar. motornord kommer få sköta mappningen då dem ligger nära tillhands bara 7mil till dem
OBS detta är fortfarande ett snik/ekonomi projekt där budgeten hålls extremt låg. när bygget är klart kommer det komma fram en lista vad allt kostat innan det blev färdigt för att visa vad man kan göra med lite pengar om man letar rätt tillfällen att handla osv