E30 "Bigblock" turbo. Nye bilder.
Posted: 31 Aug 2008, 17:09
Min bil: 89-320i som ble byggd med e23 732i motor forrige sommer. M30'en varte ikke lenge så ett 745i vrak har blitt kjøpt og bilen skal være kjørbar igjen våren 09.
Updaterad info:
M102 motor med original turbo/grenrør/sprut, større intercooler
Greddy b-spec 2 boost controller
3" hembyggd eksos
Kina 38mm wastegate
Clutch 6 puck sinter 465hk og 550 nm nånting ebay...
260 getrag
325e30/e23 ihopsvetsad mellomaksel
3,64 diff
325 bakstilling med m3e30 deler
E23 hydraulisk bromsservo
M3e36 foran ok/skiver IKKE MONTERT
e23 bak ok og e30m3 skiver
Apex 60-40 fjærer
OZ mito 8-10,5x17 215-40 og 245-35
M-tech 2 paket
Dtm-speil
M-tech 2 interiør
Gammle bilder
m30'en fikk et kort liv i e30'en..
Planene er:
Motor: m102 helt original med større intercooler og wastegaten skal bygges om til justerbar og justerbar BTR.
Gir: 260 getrag fra 1986-732i. Tryckplata från ppf (skal kjøpes) og original lamell.
Mellomaksel: kortad 325i ihoppsvetsad med 732i frammre del.
Bakstilling: 325i med 3,46 lammelldiff. (Vet ikke hvilken bil diffen kommer fra)
5-bolts understell från e30m3 bak og e36 forran.
Apex 60-40 senking
Bromsar: e23 732i bak. e36 318is forran, (e36m3 står på ønsklistan)
Felger: 8 og 10,5 x17" oz mito
745 motorn
320i vs 3,46 diff
Powerflex i bakstilling ble montert da jeg byttet til skivebrems.
Så nå i sommer ble bilen dratt inn for en oppgradering
nedplokket
Nye frammskjermer montert og tillpasses og for valsing før lakkering
Valsa bare inn kanten
e36 318is fjærbein og bremser
Montert med e30 fjær og topplager
Mangler e36 3,2 bærarmer og exentriska foringer, men det kommer når konton tillater det..
325i bremser
tommt
M3e30 deler
mito montert. Må valse litt
Valset
Katten sjekket om det var plass
Dette blir tyskstuk deluxe for den som likar det.
Updaterad info:
M102 motor med original turbo/grenrør/sprut, større intercooler
Greddy b-spec 2 boost controller
3" hembyggd eksos
Kina 38mm wastegate
Clutch 6 puck sinter 465hk og 550 nm nånting ebay...
260 getrag
325e30/e23 ihopsvetsad mellomaksel
3,64 diff
325 bakstilling med m3e30 deler
E23 hydraulisk bromsservo
M3e36 foran ok/skiver IKKE MONTERT
e23 bak ok og e30m3 skiver
Apex 60-40 fjærer
OZ mito 8-10,5x17 215-40 og 245-35
M-tech 2 paket
Dtm-speil
M-tech 2 interiør
Gammle bilder
m30'en fikk et kort liv i e30'en..
Planene er:
Motor: m102 helt original med større intercooler og wastegaten skal bygges om til justerbar og justerbar BTR.
Gir: 260 getrag fra 1986-732i. Tryckplata från ppf (skal kjøpes) og original lamell.
Mellomaksel: kortad 325i ihoppsvetsad med 732i frammre del.
Bakstilling: 325i med 3,46 lammelldiff. (Vet ikke hvilken bil diffen kommer fra)
5-bolts understell från e30m3 bak og e36 forran.
Apex 60-40 senking
Bromsar: e23 732i bak. e36 318is forran, (e36m3 står på ønsklistan)
Felger: 8 og 10,5 x17" oz mito
745 motorn
320i vs 3,46 diff
Powerflex i bakstilling ble montert da jeg byttet til skivebrems.
Så nå i sommer ble bilen dratt inn for en oppgradering
nedplokket
Nye frammskjermer montert og tillpasses og for valsing før lakkering
Valsa bare inn kanten
e36 318is fjærbein og bremser
Montert med e30 fjær og topplager
Mangler e36 3,2 bærarmer og exentriska foringer, men det kommer når konton tillater det..
325i bremser
tommt
M3e30 deler
mito montert. Må valse litt
Valset
Katten sjekket om det var plass
Dette blir tyskstuk deluxe for den som likar det.