Page 1 of 1

Installera sprut i audi 200

Posted: 25 Aug 2008, 18:11
by Daniel.Fredriksson
hej!

Jag har lite funderingar kring vad jag behöver och hur mycket det ungefär kan kosta att koppla ett Megasquirt i min Audi 200 Turbo Quattro?

Jag vet att jag behöver:

Megasquirtbox
Spridare
Fuelrail*
Sopparegulator*

Vad behövs mer? Är helt borta när det gäller elektronik, och Kjetsprutet som sitter nu håller jag på att bli tokig på. :S

Tack på förhand!

Posted: 25 Aug 2008, 18:14
by Erikk
Fuelrail och soppatrycksregulator.

Ska göra samma sak på min !

Posted: 25 Aug 2008, 18:24
by Daniel.Fredriksson
LÄgger till det på listan.

Men går det att ställa tändningen när man har fördelare med megasquirt?

Posted: 25 Aug 2008, 18:32
by AllarN
Daniel.Fredriksson wrote:LÄgger till det på listan.

Men går det att ställa tändningen när man har fördelare med megasquirt?


Ja de ska inte vara några problem.
Du kommer behöva en ny triggerskiva och givare.

Posted: 25 Aug 2008, 18:48
by Daniel.Fredriksson
AllarN wrote:
Daniel.Fredriksson wrote:LÄgger till det på listan.

Men går det att ställa tändningen när man har fördelare med megasquirt?


Ja de ska inte vara några problem.
Du kommer behöva en ny triggerskiva och givare.


Triggerskiva och givare?
Hur funkar det/ ser det ut?

Är helt borta som jag sa inom elektronik.

Och hur mycket kommer det att ungefär kosta med allt detta? Spridare, box och allt.

Posted: 26 Aug 2008, 13:17
by Daniel.Fredriksson
Uppsi

Posted: 26 Aug 2008, 13:21
by AllarN
Här kan du läsa lite om några som MS konverterar K-jet mercor
http://turbobanditen.forum24.se/turboba ... out63.html

Re: Installera sprut i audi 200

Posted: 26 Aug 2008, 15:01
by Gunnar
Daniel.Fredriksson wrote: Kjetsprutet som sitter nu håller jag på att bli tokig på. :S

Tack på förhand!


vad är det som är problemet me sprutet? förutom att det inte funkar över 1kg...

Posted: 26 Aug 2008, 15:32
by Daniel.Fredriksson
Det största problemet är att jag inte kan felsöka det och att det är många sprickor i slangarna som hör till det. Känns som att ett elektroniskt sprut skulle kunna leverera mer effekt också vid ordentlig mappning :)

Posted: 26 Aug 2008, 15:47
by Daniel.Fredriksson
AllarN wrote:Här kan du läsa lite om några som MS konverterar K-jet mercor
http://turbobanditen.forum24.se/turboba ... out63.html


Man tackar :)
Fint elschema de gjort och jag ska försöka förstå det :)

Triggerhjul är alltså ett hjul med givare på vevaxeln? eller är jag helt borta?

Posted: 26 Aug 2008, 16:25
by AllarN
Daniel.Fredriksson wrote:
AllarN wrote:Här kan du läsa lite om några som MS konverterar K-jet mercor
http://turbobanditen.forum24.se/turboba ... out63.html


Man tackar :)
Fint elschema de gjort och jag ska försöka förstå det :)

Triggerhjul är alltså ett hjul med givare på vevaxeln? eller är jag helt borta?


Ja de är det.

Posted: 26 Aug 2008, 16:45
by jol
Det går bra att använda givaren i fördelaren att trigga sprutet med också, du får svetsa fördelaren stum bara.

Det är olika storlek på kjet och orings-spridarna, nån millimeter större/mindre så antingen svarva av spridarna eller borra upp toppen.

Posted: 26 Aug 2008, 19:00
by Daniel.Fredriksson
jol wrote:Det går bra att använda givaren i fördelaren att trigga sprutet med också, du får svetsa fördelaren stum bara.

Det är olika storlek på kjet och orings-spridarna, nån millimeter större/mindre så antingen svarva av spridarna eller borra upp toppen.


Okej. Ska fundera på det.

Okej. Det är det nog, får se sen när det ska installeras, hur mycket det skiljer.

Tackar för alla svar!

Posted: 26 Aug 2008, 19:35
by Daniel.Fredriksson
Vad ska man ha för spridarstorlek till motorn?
Tänkte kräma ur ungefär 270-320hk.

Går det att ta för stora spridare och sänka soppatrycket samt ställa in att de ska ha kortare tider om man vill ha mer effekt senare?

Posted: 27 Aug 2008, 18:34
by Daniel.Fredriksson
Upp upp och hej! :)