Page 1 of 1

turbogrenrör för m50 i e30 emd m50lut

Posted: 16 Aug 2008, 22:38
by Nemesis_turbo
Något ni kommer ta fram eller kan tillverka på beställning? Blir juh fler och fler som väljer detta motoralternativ numera då en komplett m50b25 oftast är billigare än en m20b25 och därtill är en lite modernare maskin.

Posted: 19 Aug 2008, 20:37
by Chrille D
Det skulle vara klockrent om ni kunde ta fram denna typ av grenrör! Kan ju vara bra att ha nåt att skruva fast turbon i trots att svetskunskaperna inte räcker till.. :wink:

Tänkte passa på att fråga om erat gjutna M50 grenrör går att använda i E30 med M50 lut, eller blir det för trångt?

Mvh

Posted: 19 Aug 2008, 20:44
by Bmwandreas
Kör någon hit en bil så kan vi bygga och göra jigg på det.
Jag hade gjutna grenröret i E30 med M50!

Posted: 19 Aug 2008, 20:56
by Chrille D
Har ni slutat helt med SPA-grenrören eller kan ni ta hem ett den dagen det är dags för en annan att beställa? Kanske inte är just nån skillnad på dom ni har nu, men tyckte SPA röret såg jävligt bra ut! :)

Posted: 19 Aug 2008, 21:01
by Bmwandreas
Nej vi kör en annan modell nu, SPA ökade priserna kraftigt!

Posted: 20 Aug 2008, 11:40
by Nemesis_turbo
vad skulle det kosta att få det byggt då om man kom ned med bilen? fick du kapa något i bilen när du körde det gjutna röret med m50? körde du m50 lut med?

Posted: 20 Aug 2008, 13:31
by Bmwandreas
Nemesis_turbo wrote:vad skulle det kosta att få det byggt då om man kom ned med bilen? fick du kapa något i bilen när du körde det gjutna röret med m50? körde du m50 lut med?
6000kr om det byggs i bilen.
Kapade inget och körde M50 lut..

Posted: 20 Aug 2008, 14:01
by Nemesis_turbo
ok, tubro hög eller låg monterad? med det? uttag för extern wg?

Posted: 21 Aug 2008, 09:24
by _Kalle_
Nemesis_turbo wrote:ok, tubro hög eller låg monterad? med det? uttag för extern wg?
lågt, kolla i tråden om hans m3:a, finns många bilder hur det såg ut i slutet någonstans.