e30 m50 turbo
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
e30 m50 turbo
Körde med m20b25 motor nu i sommras men har nu sålt det mesta och har köpt en M50 motor av Ärtan som ska stoppas i den gamle e30n
m50b25
2.9l
328 vev
135mm stakar
m3- usa kolvar
arp topplocksbult
mls 3mm packning
borrat block
planat block o topp
icke vanos insug
renoverad
Kommer köra med ett hx50, grenrör o wastegate är ej bestämmt ännu.
nira i3 med VAG tändning
2st bosch 984 pumpar
msd spridare i lämplig storlek
40l Fuelcell
http://www.badanka.com/upload/uploaded/fuelcell.JPG
http://www.badanka.com/upload/uploaded/bilder%20002.jpg
http://www.badanka.com/upload/uploaded/skrutt.JPG
m50b25
2.9l
328 vev
135mm stakar
m3- usa kolvar
arp topplocksbult
mls 3mm packning
borrat block
planat block o topp
icke vanos insug
renoverad
Kommer köra med ett hx50, grenrör o wastegate är ej bestämmt ännu.
nira i3 med VAG tändning
2st bosch 984 pumpar
msd spridare i lämplig storlek
40l Fuelcell
http://www.badanka.com/upload/uploaded/fuelcell.JPG
http://www.badanka.com/upload/uploaded/bilder%20002.jpg
http://www.badanka.com/upload/uploaded/skrutt.JPG
Last edited by christian l on 06 Jan 2006, 18:30, edited 1 time in total.
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
peppe wrote:Jasså, så du svek M20 ligan och hoppade upp till dom modernare grabbarna
Hahaha, ja är lessen kompis Men ja har ju kvar e30n iallafall Ja skulle ju byggt vidare på m20n, köpte niklas grejer, men när ja hitta Ärtans motor så vare lika bra att slå till- dessutom verkar m50n mycket vettigare än m20n speciellt om man nån gång skulle vilja ha jäätte mycket mos
christian l wrote:peppe wrote:Jasså, så du svek M20 ligan och hoppade upp till dom modernare grabbarna
Hahaha, ja är lessen kompis Men ja har ju kvar e30n iallafall Ja skulle ju byggt vidare på m20n, köpte niklas grejer, men när ja hitta Ärtans motor så vare lika bra att slå till- dessutom verkar m50n mycket vettigare än m20n speciellt om man nån gång skulle vilja ha jäätte mycket mos
Japp, M50 är ju modernare och potentare. Blir något liknande för mig då jag tröttnat. Man måste ju utvecklas =)
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
powerpak wrote:satan va ifrånåkt man kommer bli.. jaja..
kul att du inte tröttnade helt, då kanske man får se dig här på jaktmarkerna i vår?!
Ja skärpte till mig helt enkelt Ja, jag har tänkt att vara med på lite olika events, vart ju bara natt bus nu i sommras- fast det är ju skoj det också... Så vi syns säkert
faan va kul. m50 i din med...
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
- kallevedlund
- Posts: 674
- Joined: 21 Nov 2005, 11:04
- Location: Örebro
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro
skurt wrote:hur går det med projektet?
Har inte hänt så mycket. Köpt nya motorn för ett tag sen, skaffa en 40l fuelcell och så köpte ja Limmets Compomotive fälgar.
Limmet ska bygga grenrör åt mig oxå, med 2st tial 38mm wastegates. När ja får dom delarna så får man börja skruva igen. Måste skaffa annat oljetråg, motorfästen, kylare från m50n och en bromsservo från nån e21 eftersom orginal inte får plats pga m50ns insug...
Finns massa annat o införskaffa oxå, spridare, sachs 618 tryckis, sprut, bromsar, stolar m.m. Känns inge stressat nu men ja måste komma ut tidigare i sommar än i fjol
http://www.badanka.com/upload/uploaded/fuelcell.jpg
-
- Posts: 136
- Joined: 20 Nov 2005, 16:56
- Location: Örebro