e30 motorkuddar
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
e30 motorkuddar
är det nån i sthlm som sitter på några? jag får mina från bmw på måndag men skulle hellre vilja ha dom under helgen.
Re: e30 motorkuddar
JimmyA wrote:är det nån i sthlm som sitter på några? jag får mina från bmw på måndag men skulle hellre vilja ha dom under helgen.
4st runda stålbitar, svarva en plastbussning i rätt höjd och genomgående bultjävel igenom detta borde väl duga tills du får bussningarna, men du kanske inte har tillgång till lämpliga maskiner och matreal?
Björn Strömberg
Re: e30 motorkuddar
ecm_z28 wrote:JimmyA wrote:är det nån i sthlm som sitter på några? jag får mina från bmw på måndag men skulle hellre vilja ha dom under helgen.
4st runda stålbitar, svarva en plastbussning i rätt höjd och genomgående bultjävel igenom detta borde väl duga tills du får bussningarna, men du kanske inte har tillgång till lämpliga maskiner och matreal?
Stumma bussningar (kuddar) säger jag inget om, men skulle aldrig rekomendera genomgående bult efter att min m40 (Orginal sug 1,8) käkade upp det ena motorfästet där det satt genomgående bult.
Detta gäller förståss huvudsakligen på förarsidan där motorn kommer sträva efter att rycka kudden utåt pg.a motorns rotation.
Funkar säkerligen bra för många, men känns inte som det skadar att dela med sig av erfarenheter.