Page 1 of 1
Grund tryck...
Posted: 28 Mar 2006, 23:01
by e30 344i
Hallå..
Har sökt runt lite o nu undrar jag över soppa trycker på en m20 b25
har de vanliga snik grejerna som 535 spridare 06 i ladd, o allt annat
som ingår..
Har en progressiv btr.. det jag har kommit fram till är att man ställer
grundet på standards 3 bar.. eller vad seger ni som vet
Mvh Marcus....
snart klar med 325ixt Touring..
Posted: 28 Mar 2006, 23:12
by Ludde
ja annars kommer den ju gå fett innan ladd, eller den kommer dra onödigt med soppa när du kör lungt.
men har du stora spridare kan du ju ställa ner den
fast det kanske är bättre o göra på lmm
Posted: 28 Mar 2006, 23:27
by e30 344i
Så vad kom vi fram till?? Kör aldrig lugnt ändå8)
Nej men vad tror du/ni?
Spridarna är ju inte särskilt stora..
inte klar ännu, men snart.. 325ixt Touring..
Posted: 28 Mar 2006, 23:42
by Overcharged
org. tryck tycker jag
innan turbon börjar ladda behöver du ju inte så mycket bensin...
org. tryck tror jag blir lagom!
Men det finns kanske fler åsikter?
Posted: 28 Mar 2006, 23:55
by e30 344i
Ja de får bli så..
Tack för din medverkan då
325ixt Touring.. snart klar..
Posted: 29 Mar 2006, 22:34
by 320Niklas
Ja laddar 0,6 på min 320 med 535s spridare med orginal bränsletryck fungerar skit bra inga spikningar.. men du har ju m20b25 kanske behövs lite mera soppan men ja tror inte så
Ja skulle köra med orginalbränsletryck om ja va du
Posted: 29 Mar 2006, 22:45
by Overcharged
men du får ju ut mer effekt ur 2,5L och då behöver du mer soppa
Posted: 29 Mar 2006, 22:50
by Overcharged
men jag har räknat på det och vad jag vet så flödar 535 spridare 240cc/min vid 535 org.tryck
Vid 200Hk på en turbomotor är dem maxade!
Höjer man grundtrycket så får man ju mer flöde men vet inte hur mycket.....
Posted: 03 Apr 2006, 18:30
by Pernu
Någon som vet vad jag ska ha för grundtryck på en snikkonverterad M20B25 med 465cc spridare?
mvh/ Pernu
Posted: 05 Apr 2006, 12:55
by Pernu
Någon som vet?
mvh/ Pernu