Konnys nya, M5 turbo. 970hk 1,7bar. Såld.
Posted: 18 Jun 2008, 15:57
Jakten på fyrsiffrigt
Bilen är en M5 E34 -93 som har rullat ca 130tkm.
Motor: S38B38
Botten:
S38b36 block
Borrat till 94mm
3,8 vev
Pyramidringat med evakueringskanaler
Smidda CP kolvar 8,0 i komp
Smidda Verdi stakar
Oljesprut på kolvarna
Arp bultar till ram
Topp:
Rostfria större race ventiler
Mira frästa säten
292 graders kammar med 11,1mm lyft
Hårdare ventil fjädrar
CrMo reitainers
Arp bultar
Övrigt:
Griffin 3" hel alu kylare
El vattenpump med digital styrning
Autronic sm4 motorstyrning med egentillverkad kabelmatta
Autronics laddtrycksstyrning
Vag coil on plug tändspolar
1680cc spridare
Hel alu intercooler 600x300x100mm
3-4" rst tryckrör
Spal kylfläkt
Stor oljekylare i fronten
Alu plenum
Ppf fuelrail
12mm bränsleledningar
10mm retur
Magnafuel bränslepump
8l rst catchtank
Aeromotive bränsletrycksregulator med mätare
50mm Ppf dump
Bosch XR4CS tändstift med 0,4mm elektrodavstånd
modifierat triggerhjul
ombyggs utanpåliggande vevhusventilation
uppratäd motor för att få rum med turbon
motorkuddar i delrin
innovate LC-1 bredbandslambda
BRI pulssplitt rst grenrör
dubbla 44mm Tial wastegate rakt ut
BorgWarner S475 turbo
114mm rst dawnpipe
88,9mm rst resten av vägen med enkel 3,5" simons burk
Lättat omsvarvat svänghjul
3 skivig Tilton koppling
hydraliskt urtrampningslager
6växlad Supra v160 växellåda med nya lager och uppdateringsdrev
Chassi, bromsar mm:
360mm hålborrade skivor & 6-kolvs ok fram
Doodridge stålomsbunna bromsslangar
Gula EBC sport belägg bak
Linelock
Nuke drivaxlar i sviktstål
K-sport Coilovers
18" Ac schnitzer fälgar
255/35-18" däck bak
225/40-18 fram
10x26-15" Hoosier drag slicks på race
350mm Mocka ratt
har nog glömt en hel del säkert. men de kommer säkert mera info. så småningom
Bilen är en M5 E34 -93 som har rullat ca 130tkm.
Motor: S38B38
Botten:
S38b36 block
Borrat till 94mm
3,8 vev
Pyramidringat med evakueringskanaler
Smidda CP kolvar 8,0 i komp
Smidda Verdi stakar
Oljesprut på kolvarna
Arp bultar till ram
Topp:
Rostfria större race ventiler
Mira frästa säten
292 graders kammar med 11,1mm lyft
Hårdare ventil fjädrar
CrMo reitainers
Arp bultar
Övrigt:
Griffin 3" hel alu kylare
El vattenpump med digital styrning
Autronic sm4 motorstyrning med egentillverkad kabelmatta
Autronics laddtrycksstyrning
Vag coil on plug tändspolar
1680cc spridare
Hel alu intercooler 600x300x100mm
3-4" rst tryckrör
Spal kylfläkt
Stor oljekylare i fronten
Alu plenum
Ppf fuelrail
12mm bränsleledningar
10mm retur
Magnafuel bränslepump
8l rst catchtank
Aeromotive bränsletrycksregulator med mätare
50mm Ppf dump
Bosch XR4CS tändstift med 0,4mm elektrodavstånd
modifierat triggerhjul
ombyggs utanpåliggande vevhusventilation
uppratäd motor för att få rum med turbon
motorkuddar i delrin
innovate LC-1 bredbandslambda
BRI pulssplitt rst grenrör
dubbla 44mm Tial wastegate rakt ut
BorgWarner S475 turbo
114mm rst dawnpipe
88,9mm rst resten av vägen med enkel 3,5" simons burk
Lättat omsvarvat svänghjul
3 skivig Tilton koppling
hydraliskt urtrampningslager
6växlad Supra v160 växellåda med nya lager och uppdateringsdrev
Chassi, bromsar mm:
360mm hålborrade skivor & 6-kolvs ok fram
Doodridge stålomsbunna bromsslangar
Gula EBC sport belägg bak
Linelock
Nuke drivaxlar i sviktstål
K-sport Coilovers
18" Ac schnitzer fälgar
255/35-18" däck bak
225/40-18 fram
10x26-15" Hoosier drag slicks på race
350mm Mocka ratt
har nog glömt en hel del säkert. men de kommer säkert mera info. så småningom