Page 1 of 2

Klarar denna slangen turbokonvertering?

Posted: 26 Mar 2006, 19:06
by Marting
Kan man behålla denna slangen när man turbokonvertera?
tänkte ladda max 0,8 bar med den?
Finns den några andra bra och lätta lösningar så man får rätt anslutningar?
Image

Posted: 26 Mar 2006, 19:17
by stensheim
den kommer inte til och holda lenge, den går sønder der den er flexsibel.

Posted: 26 Mar 2006, 19:19
by loka
Min höll inte länge, några hårda tester å den va sönder. tog en liknande slang från saab 900 annars är ju silcon slang att föredra.

Posted: 26 Mar 2006, 20:06
by helgonet_80
Ett enkelt och hållbart sätt som jag har gjort!

Jag åkte till mekonomen och köpte en 90graders avgasrörs böj som jag satte dit i stället med en silikonslangs bit mot insuget .

Posted: 27 Mar 2006, 08:40
by Chrille
Se till o staga upp allting innan slangen så det inte blir någon belastning på den så ska den nog hålla...

Posted: 27 Mar 2006, 09:01
by bmw_fredde
Raceaddic wrote:slangen blir väldigt stor när det blir laddtryck sen säger den poff och spricker i vecken så har man inget laddtryck mer.. egen erfarenhet 8)


Samma här... :twisted:

Posted: 27 Mar 2006, 09:14
by Måns
Precis, ska man köra med dom originalslangarna så får man ha ett par med sig i handsfacket...

Posted: 27 Mar 2006, 12:33
by Strandholm
Vad gör ni med alla anslutningar om ni bara sätter på en rörböj där?

bara pluggar lr?

Posted: 27 Mar 2006, 14:08
by helgonet_80
bara te och svetsa på rör på böjen om du ska ha anslutningar :wink:

Posted: 27 Mar 2006, 14:12
by Strandholm
Jo men hur gör ni? :)

Är det att föredra att plugga eller vill man ha övertryck i alla slanganslutningar? :roll:

Posted: 27 Mar 2006, 14:14
by bmw_fredde
vevhusventilationen får du ta bort annars blir det inte så bra :)

Posted: 27 Mar 2006, 14:18
by Overcharged
måste man alltid ta bort vevhusventen när man turbokonverterar?
för jag vet ju att det inte är bra att ha oljegaserna ner i motorn, för det ger ju upphov till spikningar...
Kan man bara lägga slangen i en colaflaska lr liknande eller måste man köpa catchtank?

Posted: 27 Mar 2006, 14:35
by Strandholm
Verkar va vanligast med colaflaska

bmw_fredde:
jag tänkte mest på slangarna som går t.ex till bromsservot och hela den härvan.

Posted: 27 Mar 2006, 14:41
by JaJsEn
om jakommer ihåg ska ja lägga upp en bild på min ikväll,

ja tog o lite olika rörstumpar som fanns i garaget o svetsade på en 90 graders avgasböj, funkade svinbra.

mvh Erik

Posted: 27 Mar 2006, 14:43
by bmw_fredde
Slangen till bromsservot ska va ansluten annars blir det väldigt tungtrampat.
men sitter inte den på spjället på e30 sitter väl inte i slangen?
är väl slangen som sitter till tomgångsmotorn som sitter där, eller kommer ja ihåg fel?

Posted: 27 Mar 2006, 14:45
by JaJsEn
sitter tre anslutningar till broms servot,

två bakom spjället o en framför, men det sitter även en backventil så lite laddtryck gör inte så mycke (backventilen sitter där för att man skall ha broms servo även om motorn dör under körning har ja förmig)'

mvh Erik