Page 1 of 1
LMM vid turbokonvertering
Posted: 14 Jun 2008, 11:16
by M3-emil
Hej!
Hur gör ni som har turbokonverterat m50b25 med lmm?
Jag ska i första hand inte köra med nåt sprut tänkte jag. Stora m5 spridarna, större soppapump.
Måste jag ha lmm? i så fall, ska jag skarva sladden till lmm så den räcker till andra sidan av motorn(på turbon?)
Mvh Emil
Re: LMM vid turbokonvertering
Posted: 14 Jun 2008, 23:20
by RoDe
M3-emil wrote:Hej!
Hur gör ni som har turbokonverterat m50b25 med lmm?
Jag ska i första hand inte köra med nåt sprut tänkte jag. Stora m5 spridarna, större soppapump.
Måste jag ha lmm? i så fall, ska jag skarva sladden till lmm så den räcker till andra sidan av motorn(på turbon?)
Mvh Emil
tror inte det kommer gå bra utan sprut
Posted: 16 Jun 2008, 11:21
by Snekast
Funkar väll halvdant med LMMen kvar. Är du ivrig oc vill ha den kvar är det ju bara att skarva på. är den justerbar så är det ju bara ocgh öppna upp den och justera tills bilen går så bra som möjligt.
mvh!
Posted: 16 Jun 2008, 11:26
by M3-emil
Tackar för tips!
Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?
Mvh Emil
Posted: 16 Jun 2008, 11:28
by M3-emil
Tackar för tips!
Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?
Mvh Emil
Posted: 16 Jun 2008, 11:28
by M3-emil
Tackar för tips!
Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?
Mvh Emil
Posted: 16 Jun 2008, 11:29
by M3-emil
Tackar för tips!
Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?
Mvh Emil
Posted: 16 Jun 2008, 11:31
by M3-emil
Tackar för tips!
Så den ska kunna gå om jag bara flyttar den till "luftfiltersidan" av turbon(sugsidan). Vad händer om jag har den kvar på trycksidan, luften vill ju då gå "fel" väg vad den är van vid?
Mvh Emil
Posted: 16 Jun 2008, 11:35
by Snekast
Tjaaaa, ifall du sätter den på trycksidan så trycker du ju komprimerad luft igenom den. Brukar funka ett tag men går gärna sönder hehe. Jag skulle rekomendera att ha den på sugsidan av turbon. Bästa vore väll ifall du hade en LMM som är större än orginal, alternativt bygger om den du har med ett större inloppsrör.
MVH!
Posted: 16 Jun 2008, 14:27
by korre
En enkel fråga bara. Vid snikkonterterng av m50b25 så kör man väll bara på större spridare och progressiv BTR samt ladd på runt 0.5. Är jag fel ute, men har för mig jag läst detta?
Posted: 16 Jun 2008, 16:59
by Reine
går att ha lmm kvar på samma ställe som orginal.
gnarqen här på forumet kör så. och har gjort de många hundra mil.
så om du ska snikabygga så funkar det faktiskt helt okey. Jag har lite bilder som kan skickas ifall du vill ha.
Posted: 18 Jun 2008, 10:59
by korre
Du får gärna skicka till mig:
kristoffermatsson@gmail.com
Tackar!
Posted: 18 Jun 2008, 13:40
by Reine
korre wrote:En enkel fråga bara. Vid snikkonterterng av m50b25 så kör man väll bara på större spridare och progressiv BTR samt ladd på runt 0.5. Är jag fel ute, men har för mig jag läst detta?
går att köra orginalspridare om man höjer soppatrycket med ladd på 0,4-0,5.
lmm
Posted: 19 Jun 2008, 16:51
by sonix
jag har oxå problem med lmm! har volvos ljusblå spridare i min m50b25
och den går skitkasst! får alldeless för mycket som det verkar! gick fint med org spridare! hur bygger man om lmm? hur stort rör osv?
mycket tacksam för svar..=)