Hjälp koppla bosch tändspole!

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Hjälp koppla bosch tändspole!

Post by Vision79 »

Hur ska jag koppla den här??..har inte en susning vad som ska vart??

http://www.bosch-motorsport.com/pdf/com ... ls/3x2.pdf

Håller på göra d sista inför en bromsning imorgon på Motornord..

bilen ifråga en VW VR6 1992
*L.R*
Posts: 60
Joined: 01 Apr 2008, 01:33
Location: Norra sthlm

Post by *L.R* »

mät..

ett stift är strömmatning, de andra tre är jordning till vardera spole.

så om du hittar ett stift som som har samma resistans till de övriga stiftenhar du hittat plussen.

i övirgt brukar spolarnas minus vara i den ordningen spolarna sitter.
Markus F
Posts: 661
Joined: 23 Nov 2006, 13:40
Location: Uddevalla

Post by Markus F »

Hittade detta: http://en.wikibooks.org/wiki/BMW_E30_Me ... _Coil_Pack
Coil Pack Plug:
1 (A) Cyl 1 6
2 (B) Cyl 5 2
3 (C) Cyl 3 4
4 +12v

(Opel V6 har 0 221 503 002 original så det är den spolen du har)
User avatar
stecka
Posts: 549
Joined: 14 Apr 2006, 23:58
Location: Östersund

Post by stecka »

stift 4 är plus.
Markus va lite snabbare men precis så är det.
rotrex-vr6
Posts: 479
Joined: 24 Nov 2005, 22:28

Post by rotrex-vr6 »

hur gick bromsningen?
---säve 2006 11.94s 198km/h----
0706-903247
polering-lackskydd-glas behandlingar utföres
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Inte klar fortsätter idag...fick ngt överslag lr vad som hände..den där dubbelspolen fick verkar knäpp och vi fick spikningar på 6:an vid rapp på gas.

bytte till fördelare o bilen känns som vi tappat 50hk men inga tendenser so far att "spika" på ngn cylinder vid gasrapp.

Tar upp den i bänken idag o testar lite..
Post Reply