Page 1 of 1

Fuelrail/retur ??

Posted: 23 Mar 2006, 16:34
by Chris
Tänkte bara på en sak ... håller på att skruva av toppen på bilen (M50B25) och ser en skum sak när jag skruvar av insug med fuelrailen .. jag har ju ingen bränsletryckregulator på railen .. utan det e bara en kort slang som e pluggad .. slangen som ska gå in i en bränsletrycksregulator och sen vidare till tanken igen (retur) .

ska det va så ??
Soppe pumparna e väll igång hela tiden när bilen e igång väll ??
Jag menar, det måste ju bli ett jädrans tryck om det inte finns någon retur till tanken.

Kanske en dum fråga .. men hoppas på att få ett bra svar

MVH CHRiS

Posted: 23 Mar 2006, 19:38
by Insanity
självklart måste du ha en btr å retur, nog för att dom drar mycke soppa men allt sväljer den nog inte.. :lol:

Posted: 23 Mar 2006, 19:53
by Chris
Har kollar i garaget igen på bilen .. har bara 1st slang till FR och den andra på andra sidan är pluggad .. allså har jag ju bara 1st slang in från pumparna .. tycker detta är jätte konstigt :roll:

Posted: 23 Mar 2006, 21:30
by Ticco
Inga konstigheter.
Jag tror det sitter en Volvo BTR på din bil och på den så sitter returen.
Följ matarslangen lite längre från motorn så hittar du den nog.

Hänger du med?

Posted: 23 Mar 2006, 21:53
by Chris
Ok . ja jag har sätt BTR på Fuelrailen nu .. där sitter bara en liten anslutning .. e det där soppan går på retur ? det e väll vacum slangen som sitter där ju.
för den tjoka slangen e faktiskt pluggad =) konstigt nog

Kom precis från garaget .. har plockat av turbon .. skitt va den väger =)

ska ut igen och riva av grenröret me.. sen e det dags att riva av toppen .. första gången jag meckat med bmw .. mycket lättmeckat.. nästan alltid.

Har bara turbo skruvat på honda innan . .men detta e mycket roligare =)

Posted: 23 Mar 2006, 22:01
by Ticco
Som sagt, följ matarslangen ner mot pumparna och kolla om det sitter en till BTR där.

Posted: 23 Mar 2006, 22:53
by Chris
oK . tack för hjälpen ticco ... .ska kolla det.

ville bara skicka in en bild på hur det ser ut.

Image

Posted: 24 Mar 2006, 18:26
by salman
vad rekomenderar ni för btr!? ska köra runt 400hk

Posted: 24 Mar 2006, 18:32
by peppe
Orginal, PPF har ett fint ombyggnads kitt.

Posted: 24 Mar 2006, 18:32
by Bmwandreas
orig

Posted: 24 Mar 2006, 23:43
by salman
Så ingen sånhär progressiv bränsletrycksregulator 1:1,4!?

Posted: 25 Mar 2006, 01:06
by Tysken
Det beror väl på vad du ska köra med för sprut..

Posted: 25 Mar 2006, 01:11
by brun
linjär ställbar..

Posted: 25 Mar 2006, 15:30
by salman
Blir kanske smt6 efter som de e typ snik bygge!