projektet sålt.
Posted: 17 May 2008, 01:59
projekttråden här då.
är i början en 320 som man började fixa lite smått me sen gick en vipparm och toppackningen sönder sen skenade de ur (har väl aldrig händ förr va? ).
började me att fixa me orginal motorn och skulle stoppa i 2,3l delar men efter att ja upptäckte att de va fel överfall till blocket så kastades den iden och började leta efter en billig 325a, sagt o gjort, hittade den som är bild på längre ner i tråden för 4000kr på blocket så nu är den donatorbil.
motorn håller på att bli en 2,7 liters sugis.
motor/låda/bakaxel
håller på att byggas på nu och mycket av grejerna är redan fixat men tar lite nu o då, men receptet kommer se ut typ såhär.
* m20b25 (dieselvev ska handlas)
* m20b20 stakar
* m20b25 ej kat kolvar
* toppen ska svetsas, planas maxportas oh slipa in ventiler o säten
* 272graders trimkam
* större insugsrör
* chip, e85 anpassat 7500rpm
* 535 lmm
* öppet filter
* 528 btr (ska bytas till ställbar)
* fixat givare för oljetryck och oljetemp
* oil catch tank
* oljekylare
* ny vattenpump
* nya bättre grövre jordkablar
* short shift
* byta till stumt motor o växellådsfäste
* 325 bakvagn
* stora diffen
* ny termostat
* e28 528/535 kylare
* extraktorgrenrör
kaross/upphängning
* blästrat o rostlagat hela bak o framändan
* nya trösklar
* ny bakända
* ny front
* kapa ut för att få ett utblås på varje sida
* svetsat igen antennhål
* e28 huvgångjärn så huven öppnas åt rätt håll
* singeltorkare
* tonade klarglas runt om
* sänkningssatts (blir coilover framöver)
* cup-speglar
* blästrat o lackat fram o bakvagn samt monterat powerflex överallt
* håller på att svetsat igen handtagen på dörrana (shaved door kit)
* 17" fälgar
ska handlas så fort som möjligt
* huv o bagagelucka glasfiber
* lexanrutor på de tre bakre rutorna
inne i bilen
* sportratt
* racingstolar
* svarvat egen växelspaksknopp
* monterat in oljetryck o oljetempsmätare
då allt annat är klart blir de
* tona 80% runt om
* kapa ur dörrarna och montera slät 1mm plåt som dörrsidor samma bak
* halvbur
(fyller på eftersom)
så här såg bilen ut då ja köpte den
och de där blinkersen är dom fulaste ja någonsin sett.
så grymt ful den va under huven me
rätt så isärplockad sommaren 07. här har ja börjat måtta och kolla lite för att ändra så huven öppnas åt rätt håll, delarna är från en e28.
köpte en reservdelsbil som hade bakvagn me skivbromsar så den skruvades ner illa kvickt och är numera blästrad lackad och monterad under bilen.
shoppade lite powerflex.
"nya" bakvagnen monterad. blir att ta ner den sen igen då de är dags att fixa underredet.
monterad me nya skivor, bromsoken är numera svart och fjädrar som bara gått 100mil, bara dämparn kvar att byta men blir coilcovers innom en snar framtid så köper inga nya.
svetsat igen hålen för skyltbelysningen då ja ska montera dioder istället.
nästan allt av den gamla borta nu, lite finlir kvar.
kass mobilbild men lite riktning av golvet i bagaget innan monteringen av den nya bakändan sker.
nu sitter den punktad och inpassad nästan överallt.
blev en kass mobilbild men nu sitter den iallfall och bara slipa lite spackel och kapa ut för utblås på högersidan sen kan de lackas.
tänkte köra me 2,3liters motor till en början men skrotade den ideen då ja såg att de va fel vev-överfall ja hade. har slängt detta block nu då man fått tag på 325 motor, köpte även ett motorstativ från hansen-racing.
blästrad och lackad växellåda, ska göra likadant med 325motorn.
tog me bilen en sväng till jobbet och blästrade av hela fronten, bakändan och bagaget och la rostskydd och grundfärg på sen så man kunde traila den tillbaka till garagt.
precis kommit hem till garaget igen, nu bara en massa svetsande och bytande av dålig plåt kvar sen kan de lackas riktigt.
här är påbörjat på ena sidan, andra sidan gjordes likadant.
efter en del timmars jobb såg de ut så här, nästan klart, fick svetsa lite mer där till vänster men nu är de grett.
cup-speglar är ett måste på e30:).
cup-speglar
klarglasen som nu är såld.
köpt dessa iställe.
nytt filter, klarglas blinks och oil catch tank (blinkersen är sålda, ska beställa tonade istället)
svetsade ihop egna insugsrör då de orginala gummi bara spricker och me hjälp av 528 spjäll och 535lmm gjorde att de blev 3" hela vägen
kass mobilbild igen, ny topplagring till dämparna fram.
lättat svänhjul.
håller på att lägga igen på dörrarna. slängt dit lite spackel, lite slipa sen så.
är i början en 320 som man började fixa lite smått me sen gick en vipparm och toppackningen sönder sen skenade de ur (har väl aldrig händ förr va? ).
började me att fixa me orginal motorn och skulle stoppa i 2,3l delar men efter att ja upptäckte att de va fel överfall till blocket så kastades den iden och började leta efter en billig 325a, sagt o gjort, hittade den som är bild på längre ner i tråden för 4000kr på blocket så nu är den donatorbil.
motorn håller på att bli en 2,7 liters sugis.
motor/låda/bakaxel
håller på att byggas på nu och mycket av grejerna är redan fixat men tar lite nu o då, men receptet kommer se ut typ såhär.
* m20b25 (dieselvev ska handlas)
* m20b20 stakar
* m20b25 ej kat kolvar
* toppen ska svetsas, planas maxportas oh slipa in ventiler o säten
* 272graders trimkam
* större insugsrör
* chip, e85 anpassat 7500rpm
* 535 lmm
* öppet filter
* 528 btr (ska bytas till ställbar)
* fixat givare för oljetryck och oljetemp
* oil catch tank
* oljekylare
* ny vattenpump
* nya bättre grövre jordkablar
* short shift
* byta till stumt motor o växellådsfäste
* 325 bakvagn
* stora diffen
* ny termostat
* e28 528/535 kylare
* extraktorgrenrör
kaross/upphängning
* blästrat o rostlagat hela bak o framändan
* nya trösklar
* ny bakända
* ny front
* kapa ut för att få ett utblås på varje sida
* svetsat igen antennhål
* e28 huvgångjärn så huven öppnas åt rätt håll
* singeltorkare
* tonade klarglas runt om
* sänkningssatts (blir coilover framöver)
* cup-speglar
* blästrat o lackat fram o bakvagn samt monterat powerflex överallt
* håller på att svetsat igen handtagen på dörrana (shaved door kit)
* 17" fälgar
ska handlas så fort som möjligt
* huv o bagagelucka glasfiber
* lexanrutor på de tre bakre rutorna
inne i bilen
* sportratt
* racingstolar
* svarvat egen växelspaksknopp
* monterat in oljetryck o oljetempsmätare
då allt annat är klart blir de
* tona 80% runt om
* kapa ur dörrarna och montera slät 1mm plåt som dörrsidor samma bak
* halvbur
(fyller på eftersom)
så här såg bilen ut då ja köpte den
och de där blinkersen är dom fulaste ja någonsin sett.
så grymt ful den va under huven me
rätt så isärplockad sommaren 07. här har ja börjat måtta och kolla lite för att ändra så huven öppnas åt rätt håll, delarna är från en e28.
köpte en reservdelsbil som hade bakvagn me skivbromsar så den skruvades ner illa kvickt och är numera blästrad lackad och monterad under bilen.
shoppade lite powerflex.
"nya" bakvagnen monterad. blir att ta ner den sen igen då de är dags att fixa underredet.
monterad me nya skivor, bromsoken är numera svart och fjädrar som bara gått 100mil, bara dämparn kvar att byta men blir coilcovers innom en snar framtid så köper inga nya.
svetsat igen hålen för skyltbelysningen då ja ska montera dioder istället.
nästan allt av den gamla borta nu, lite finlir kvar.
kass mobilbild men lite riktning av golvet i bagaget innan monteringen av den nya bakändan sker.
nu sitter den punktad och inpassad nästan överallt.
blev en kass mobilbild men nu sitter den iallfall och bara slipa lite spackel och kapa ut för utblås på högersidan sen kan de lackas.
tänkte köra me 2,3liters motor till en början men skrotade den ideen då ja såg att de va fel vev-överfall ja hade. har slängt detta block nu då man fått tag på 325 motor, köpte även ett motorstativ från hansen-racing.
blästrad och lackad växellåda, ska göra likadant med 325motorn.
tog me bilen en sväng till jobbet och blästrade av hela fronten, bakändan och bagaget och la rostskydd och grundfärg på sen så man kunde traila den tillbaka till garagt.
precis kommit hem till garaget igen, nu bara en massa svetsande och bytande av dålig plåt kvar sen kan de lackas riktigt.
här är påbörjat på ena sidan, andra sidan gjordes likadant.
efter en del timmars jobb såg de ut så här, nästan klart, fick svetsa lite mer där till vänster men nu är de grett.
cup-speglar är ett måste på e30:).
cup-speglar
klarglasen som nu är såld.
köpt dessa iställe.
nytt filter, klarglas blinks och oil catch tank (blinkersen är sålda, ska beställa tonade istället)
svetsade ihop egna insugsrör då de orginala gummi bara spricker och me hjälp av 528 spjäll och 535lmm gjorde att de blev 3" hela vägen
kass mobilbild igen, ny topplagring till dämparna fram.
lättat svänhjul.
håller på att lägga igen på dörrarna. slängt dit lite spackel, lite slipa sen så.