m20b23 med komatzu 10l v12 snurra???

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
tigerbjeorn

m20b23 med komatzu 10l v12 snurra???

Post by tigerbjeorn »

tjena,
hade turen o komma över en riktigt stor turbo från en 90 tons kumatzu truck, v12 med en hel hage med hästar =) turbo väger en bra bit över 30kg.
fick den sjuka ideen o verkligen våldta en gammal m20b23 motor jag har liggande,,, nu kommer frågan,, vad kommer o hända? kommer det o säga pang direkt eller vad tror ni? har inga planer på att de skall fungera, den skall bara starta o förhoppningsvis skall väl turbon lyckas låta lite.. hehe =)
nu vill jag höra lite synpunkter o kanske lite tips,

/bumbi

http://www.gotlandsbeemers.tk/
peppe
Moderator

Post by peppe »

Vad är det för mått på turbon? Min gissning är att du kommer ha problem med att få fart på turbon.
Snusmumriken

Post by Snusmumriken »

Om turbon väger 30 kg så kan jag säga att du kommer inte få någon fart i snurran. Har hemma en gammal Holset lastbilsagg från 15l motor och den har .AR 6.0 ! Väger ungefär 30 kg den också.
Ahdin määrää tahdin
tigerbjeorn

hehe.

Post by tigerbjeorn »

tänkte nästan att så var fallet, hmm, hade lite fel angående motorstorleken turbon suttit på. kumatzu truckens motor va på 34 liter,, hehe
hur lägger man in bilder här?
inlopp och avgas är över 5"
Mattias Sandgren

Post by Mattias Sandgren »

Snusmumriken wrote:Om turbon väger 30 kg så kan jag säga att du kommer inte få någon fart i snurran. Har hemma en gammal Holset lastbilsagg från 15l motor och den har .AR 6.0 ! Väger ungefär 30 kg den också.

A/R har inget med den fysiska storleken att göra, det är ett relativt värde..
Hur som helst så låter den här turbon som ett monster.
PaparaZZi

Post by PaparaZZi »

men lol är du helst blåst om du tror att den snurran ska helst börja snurra lite på 7000varv ALLDRIG GLÖM DET!!
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com

Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
peppe
Moderator

Re: hehe.

Post by peppe »

PaparaZZi wrote:men lol är du helst blåst om du tror att den snurran ska helst börja snurra lite på 7000varv ALLDRIG GLÖM DET!!

tigerbjeorn wrote:tänkte nästan att så var fallet, hmm, hade lite fel angående motorstorleken turbon suttit på. kumatzu truckens motor va på 34 liter,, hehe

Han säger ju att han nästan listat ut att det inte skulle funka, förstår inte varför du PapparaZZi måste gå an som en bulldoozer.
Fido85

Post by Fido85 »

peppe wrote:
PaparaZZi wrote:men lol är du helst blåst om du tror att den snurran ska helst börja snurra lite på 7000varv ALLDRIG GLÖM DET!!

tigerbjeorn wrote:tänkte nästan att så var fallet, hmm, hade lite fel angående motorstorleken turbon suttit på. kumatzu truckens motor va på 34 liter,, hehe

Han säger ju att han nästan listat ut att det inte skulle funka, förstår inte varför du PapparaZZi måste gå an som en bulldoozer.

sådär är det med oravaisbor...
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
tigerbjeorn

turbo turbo o turbo

Post by tigerbjeorn »

inte så att jag tror det blir någon effekt ökning över huvudtaget, vill bara ha turbon o snurra lite, det hela handlar ju bara om "show" och nej jag är inte dum i huvudet, mer så att jag vill se vad som händer, har tagit bilder på motorn med turbon monterad, hur lägger jag upp bilder här?

lyckas jag få den o snurra så har jag lyckats, lyckas jag spränga motorn så har jag lyckats ännu bättre hehe.
Fido85

Re: turbo turbo o turbo

Post by Fido85 »

tigerbjeorn wrote:inte så att jag tror det blir någon effekt ökning över huvudtaget, vill bara ha turbon o snurra lite, det hela handlar ju bara om "show" och nej jag är inte dum i huvudet, mer så att jag vill se vad som händer, har tagit bilder på motorn med turbon monterad, hur lägger jag upp bilder här?

lyckas jag få den o snurra så har jag lyckats, lyckas jag spränga motorn så har jag lyckats ännu bättre hehe.

har du nå webhotell att lägga bilderna på då? eller använder du msn så kan du sända dom åt mig så lägger jag...Faiduudie@hotmail.com
Mvh Christoffer
Tel:+358504210611
Chrille

Post by Chrille »

Grymt. detta vill ja se bilder på...
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Henka.

Post by Henka. »

Fido85 wrote:
peppe wrote:

sådär är det med oravaisbor...

:lol:
Henrik Back
Post Reply