bmw turbo motor køpas. max pris 70000,-
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
bmw turbo motor køpas. max pris 70000,-
jeg ønsker og kjøpe en bmw turbo motor.m20- m50,s38,s50 motor. motoren må være proff bygd og i bra stand og kjøreklar/ferdig mappet. ønsker ikke å kjøpe noe ''budgettbygg''. betaler bra for riktig motor! ta kontakt med hva du har og telefonnummer. må være med girkasse som tåler hk som motoren har. . . . er også intressert i motor med kompressor. har en bmw m5 v8 som er gått 24tkm. som kan byttes inn!
Last edited by m3e30 on 20 Mar 2006, 14:17, edited 1 time in total.
helt rätt som trond säger...
du kommer tyvärr inte långt med 70000:- ifall du ska ha ett "ordentlig byggd" motor med smidda kolvar etc....
särskilt inte ifall du ska ha en av m-motorerna..
tänk på att endast smidda kolvar till tex en m20b25 kostar runt 12000:-... sen behöver du allt annat oxo...
ska du även ha den totalt färdig med all kringutr som turbo, sprut etc så kan ja lova dig att du inte kommer hitta en för några 70000:- iaf.. inte om den ska gå ...
mitt tips är att du väntar tills du fått ihop tillräckligt mycket pengar o köper en då istället, då får du nåt som håller iaf...
men vem vet.. du kanske hittar en på flyt.. inte omöjligt
du kommer tyvärr inte långt med 70000:- ifall du ska ha ett "ordentlig byggd" motor med smidda kolvar etc....
särskilt inte ifall du ska ha en av m-motorerna..
tänk på att endast smidda kolvar till tex en m20b25 kostar runt 12000:-... sen behöver du allt annat oxo...
ska du även ha den totalt färdig med all kringutr som turbo, sprut etc så kan ja lova dig att du inte kommer hitta en för några 70000:- iaf.. inte om den ska gå ...
mitt tips är att du väntar tills du fått ihop tillräckligt mycket pengar o köper en då istället, då får du nåt som håller iaf...
men vem vet.. du kanske hittar en på flyt.. inte omöjligt
Bäckis wrote:70000kr för en beg fet maskin är väl absolut inte orimligt. Sålde min gamla 700hk maskin för 60 utan sprut, så runt 70 komplett borde man kunna få en beg för.
Men sen skall du skicka med en låda som håller för effekten oxå=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
trur jeg skal greie meg å finne en bra en for 70. bygger man motor så får man aldri igjenn pengene for den. om du trond bygger en motor til 200000 så får du vell såvidt igjenn 150000 for den. mao så en motor som har kosta 100000 i bygg kan man nok få for 70k viss man legger 70k i kontanter på disken..
John wrote:xelerator wrote:Bäckis:
de va väl inte en s38 eller s50 som du sålde för 60 lök???
sen har vi ju detta med sprut+växellåda+ annat lullull.... så personligen tror ja inte att 70 lök räcker...
M20B25 modell värre från E21 dragbilen.
M50 för dom pengar vore väl inga problem.
ok då va de som ja trodde...
men inte är det en "vanlig" m50 han e ute efter... e ju m50 av "värre" modell.. inte nog med det, en av m-motorerna oxo.
därav borde den kosta mer än en liknande m20 i mina ögon
Re: bmw turbo motor køpas. max pris 70000,-
m3e30 wrote:jeg ønsker og kjøpe en bmw turbo motor.m20- m50,s38,s50 motor. motoren må være proff bygd og i bra stand og kjøreklar/ferdig mappet. ønsker ikke å kjøpe noe ''budgettbygg''. betaler bra for riktig motor! ta kontakt med hva du har og telefonnummer. må være med girkasse som tåler hk som motoren har. . . . er også intressert i motor med kompressor. har en bmw m5 v8 som er gått 24tkm. som kan byttes inn!
Hva med den her? den er rigtigt fin...
[url]http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=252&highlight=[[/url]