M30B35 + KKK K27 rekomenderat max laddtryck innan varmluft..
Posted: 04 Apr 2008, 20:51
Efter lite inhandlande har jag nu insett att pengarna självklart inte kommer räcka till för mina önskemål...
Så jag får klara mig på denna setup tills vidare som ett första bygge:
- M30B35 kompsänkt genom urgröpta förbränningsrum till 8,5:1
- Standard, O-ringad och renoverad botten med org kolvar
- Link LEM v.4 sprut
- 475cc @ 3bar spridare
- Ställbar BTR 1:1
- Dubbla org soppa pumpar
- Gnistan kommer från enkelspole via fördelare
- KKK K27 med avgashus 12 (intern WG pluggad)
- Std kam
- Extern 50mm WG HKS-kopia
- EVO 3 IC
- 765 platta med org lamell
- Bredbandslambda Innovate LC-1
Min fråga är nu (eftersom jag är helt värdelös på att tyda kompressor mappar) hur mycke laddtryck vågar jag mig på med den lilla K27'an innan den börjar bottna skjuta på varmluft? skulle gissa på ca 400-450hk är väl max för den snurran...
Alla kommentarer uppskattas!!
Så jag får klara mig på denna setup tills vidare som ett första bygge:
- M30B35 kompsänkt genom urgröpta förbränningsrum till 8,5:1
- Standard, O-ringad och renoverad botten med org kolvar
- Link LEM v.4 sprut
- 475cc @ 3bar spridare
- Ställbar BTR 1:1
- Dubbla org soppa pumpar
- Gnistan kommer från enkelspole via fördelare
- KKK K27 med avgashus 12 (intern WG pluggad)
- Std kam
- Extern 50mm WG HKS-kopia
- EVO 3 IC
- 765 platta med org lamell
- Bredbandslambda Innovate LC-1
Min fråga är nu (eftersom jag är helt värdelös på att tyda kompressor mappar) hur mycke laddtryck vågar jag mig på med den lilla K27'an innan den börjar bottna skjuta på varmluft? skulle gissa på ca 400-450hk är väl max för den snurran...
Alla kommentarer uppskattas!!