Page 1 of 20
Någon som vill ha special skottsäker bakvagn E30? Kolla här!
Posted: 13 Mar 2006, 12:01
by Bäckis
Vi har tagit fram en paketlösning för att få sprängsäker bakvagn på E30. Man använder:
535 yttre medbringare, passar i lagret på E30. 535 E28 diffklump samt drivknutar. Man får ev flytta fjäderfästet på bärarmen pga den betydligt större knuten, men annars är det bolt on.
För att få detta att passa krävs en customtillverkad drivaxel, och då är ju en svikstålsaxel det enda alternativet. Vi har anpassat en axel till rätt längd och dessa beställer vi tillverkning av idag.
Den som vill bygga bombsäker bakvagn beställer sina axlar idag, och de levereras om ca 3 veckor.
Pris 5000kr/par ink moms.
Skicka PM vid intresse.
Posted: 13 Mar 2006, 14:44
by peppe
Då följer alltså knutarna med, om jag förstog dig rätt?
Flytta fästet? Ja inget är omöjligt antar jag.
Bra att ni styr upp saker grabbar, kanoners.
Posted: 13 Mar 2006, 14:50
by bmwpatrik
Tror inte knutarna är med, man ska använda 535 E28 knutar.
MVH Patrik
Posted: 13 Mar 2006, 15:44
by Bäckis
Inga knutar. Axlarna är för de knutar som sitter på en uppsjö av BMW:s tyngre modeller, E28 528/535, E34, alla modeller? Iaf 535 och M5 mfl mfl.
Att flytta nuppen som fjädern passar i på bärarmen några mm är busenkelt, och vi är inte säkra att det behövs heller då vi inte haft bakvagnen monterad på bil.
Ni som vill ha beställer senast onsdag, annars missar ni första satsen och får vänta någon månad.
Posted: 13 Mar 2006, 21:00
by Anders Elenius
Hur skottsäkert blir det ifall man använder endast sviktstålsaxlar, resten orig e30 325 (knutar,diff). Det blir väl hållbart också eller? Är ju knutarna som ger sig först...
Posted: 13 Mar 2006, 22:11
by bmwpatrik
Eftersom de är knutarna som ger sig först vill man väll bli av med dom.
MVH Patrik
Posted: 13 Mar 2006, 22:50
by Butchermardin
Grejjen med just sviktstålsaxlarna är ju dels att de håller bättre, men även att de (pga att de vrider sig lite) skonar övriga drivlinan såsom diffen, kardan, vxl lådan och knutarna!
Posted: 14 Mar 2006, 07:00
by Bäckis
Med bara drivaxlar så håller det självklart bättre, och E30 bakvagnen håller ju vettigt original. Det här handlar om grejor som ska hålla för +700hk och hårdkörning 7 dagar i veckan.
Ni som vill ha lär bestämma er och skicka er beställning idag eller senast imorgon, för då går beställningen.
Posted: 14 Mar 2006, 11:26
by Bmwandreas
Nu har denna beställning gått iväg..
Jag,Helge,Bäckis mfl kommer köra med sådan här bakvagn.
Posted: 14 Mar 2006, 11:42
by peppe
Ni är ju bigblock
- Kul att ni har en lösning, får se vad som behövs till nya bilen.
Posted: 14 Mar 2006, 13:01
by Butchermardin
Blir sån där bakvagn för mig med!
Men jag har ännu inte skaffat de yttre medbringarna!
Ni har möjligtvis inte bild på hur de ser ut så blir det lättare när man nu skall leta efter sådana!?
Posted: 14 Mar 2006, 13:35
by Bmwandreas
Sitter på 528,535 E-28 , 530,535,540 och M5 e-34
Posted: 14 Mar 2006, 16:28
by bmwpatrik
Butchermardin wrote:Blir sån där bakvagn för mig med!
Men jag har ännu inte skaffat de yttre medbringarna!
Ni har möjligtvis inte bild på hur de ser ut så blir det lättare när man nu skall leta efter sådana!?
kolla här så ser du hur dom ser ut,
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=40
MVH Patrik
Posted: 14 Mar 2006, 20:16
by Fear This
förbannade PPFáre! de här skulle ni kommit me för några månader sen så hade ja sluppit fi**a me m5 bakvagnen
Posted: 14 Mar 2006, 20:22
by Bäckis
Fear This wrote:förbannade PPFáre! de här skulle ni kommit me för några månader sen så hade ja sluppit fi**a me m5 bakvagnen
F´låt
Det har varit klart rätt länge, men vi har varit lite lata och orkade inte bulta ihop och passa till drivaxellängd förrens nu.
Posted: 15 Mar 2006, 19:55
by Per Eriksson
M5 3,6 bakvagn, är det rätt grejer?
Posted: 18 Mar 2006, 15:37
by CumsteR
Dumt spørsmål... Men hvorfor ikke sette på Komplett E28 535 bakstilling/aksling?