Page 1 of 3
Hur mkt HK har det plockats ur sug m20??
Posted: 30 Mar 2008, 19:19
by Rsjerry
Satt och funderade lite idag på hur mycket effekt det skulle gå att plocka ur en sug m20?? Med dom allra värsta och exotiska prylar som går att skaffa fram
Går det att plocka ut över 300hk
Mvh Jerry
Posted: 30 Mar 2008, 19:25
by Micke johansson
Allt är ju rellativt , Sug hästar är dyra
nog går det att göra det med ett ruskigt fint grenrör som är avstämt + lite mer varv en 7k . Riktigt vass kam , Diselvev så du får en 2,7 liter motor , hög komp och typ mettis eller e85
Posted: 30 Mar 2008, 20:28
by Rsjerry
Jo visst att det kostar men drömma går ju
Posted: 30 Mar 2008, 20:54
by Micke johansson
Jao , skulle nog vara ruggit mäktigt ljud ur en Riktig sug m20 ,
separata spjäll osv osh
mums
Posted: 30 Mar 2008, 21:47
by M3JONAS
Visst måste det gå att komma över 300hk. Vet en rallybil som åkte m20 förut. Den maskinen var på 2,5 liter och hade ett slidspjäll. Har för mig att de bromsade 296hk ur den maskinen. Skön sång var det iaf!
Posted: 30 Mar 2008, 22:38
by FekZen
Borde ju gå att lägga igen förbränningsrum och höjja kompet rejält och sedan köra på E85
borde gå att kräma ur lite då! Vore kul om någon försökte bygga en vass sugis.
Mvh
A
Posted: 31 Mar 2008, 01:27
by oddis
270hk ska iaf gå på bf98. Var et reportasje i BMW Performance (?) i 2006 på en kar som hadde bromsat 270hk med 2,7 M20 sugis (bf98). Høg komp kolvar, balanserat, portad, oversize ventiler, 300g+ kam. Husker ikke specs i hodet. Säkert inget problem med 300+ på E85.
Har är en liten film av en M20 2,8l strokad sugis, 0-240km/t:
http://www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3U
Når vi är inne på sugtrim, check ut den her: (E36 Compact S50B32 472 sughk
)
http://www.youtube.com/watch?v=XxRokrZqkSQ
Posted: 31 Mar 2008, 09:44
by markus
oddis wrote:270hk ska iaf gå på bf98. Var et reportasje i BMW Performance (?) i 2006 på en kar som hadde bromsat 270hk med 2,7 M20 sugis (bf98). Høg komp kolvar, balanserat, portad, oversize ventiler, 300g+ kam. Husker ikke specs i hodet. Säkert inget problem med 300+ på E85.
Har är en liten film av en M20 2,8l strokad sugis, 0-240km/t:
http://www.youtube.com/watch?v=xJO3C0j8F3UNår vi är inne på sugtrim, check ut den her: (E36 Compact S50B32 472 sughk
)
http://www.youtube.com/watch?v=XxRokrZqkSQ
Den M20:in gick fan bättre än min snik turbo förra sommarn
Posted: 31 Mar 2008, 14:37
by airs
Mikas m20 plocka han ju ur ~250hk ur, specen på den motorn har du ju på rejsa jerry =) men om jag inte missminner mig var det rejält mycket gjort på den.. så frågan är vad som finns kvar
Posted: 31 Mar 2008, 15:14
by vicco
Man brukar säga 100hk/liter sen börjar fin trimningen, men detta är ju generellt.
Vet inte hur detta passar in på M20.
Posted: 31 Mar 2008, 15:28
by Andreas K
torrsump ger endel effekt på en sådan sugmotor också. Går ju bygga 3 liter sugmotor om man vill.
Posted: 31 Mar 2008, 16:57
by makkan_nykvarn
3 liters sugmotor hade varit manligt!!!
Posted: 31 Mar 2008, 17:03
by Overcharged
varför inte köpa en S50 direkt i så fall
blir nog en hel del billigare
Posted: 31 Mar 2008, 17:55
by Rsjerry
Overcharged wrote:varför inte köpa en S50 direkt i så fall
blir nog en hel del billigare
Billigare men definitivt inte lika fränt
Posted: 31 Mar 2008, 19:05
by peppe
Overcharged wrote:varför inte köpa en S50 direkt i så fall
blir nog en hel del billigare
Det är kul att trimma och bra nog mycket fränare med en gammal 12v M20
Posted: 31 Mar 2008, 20:48
by Overcharged
det kan jag ju helt klart hålla med om! M20 har ju sin egen lilla karaktär
Posted: 31 Mar 2008, 21:58
by Strandholm
Andreas K wrote:torrsump ger endel effekt på en sådan sugmotor också. Går ju bygga 3 liter sugmotor om man vill.
Kan du vidareutveckla torrsumptänket?