Någon duktig på Megasquirt!!
Posted: 06 Mar 2008, 02:44
Tjena! Har lite problem med min m20b25 Turbo och megasquirt!
Det är så att jag kan köra den på tomgång i några minuter sedan så blir grenröret helt rött av hetta,vet inte vad det kan vara men tror att det är något med tändningen iaf,jag har strobbat och det ser ut att vara ok och jag har lambdat mellan 0,95-1,0 ungefär. Börjar ta slut på idéer,är det någon som vet. Grymmt tacksam för svar!
Megasquirt 1v3,0 med extrakoden,orginal fördelare+spole,vr 60-2,
550cc högohm.
Lite inställningar
Constants page1
Req fuel: 5,3
Injector opening time: 1,0
Battery voltage correction: 0,15
Pwm current limit: 100%
Pwm time threshold: 25,5ms
Fast idle threshold: 7,8
Barometric correction: off
Control algorithm: speed density
Injections per engine cycle: 2
Injector staging: alternating
Power cycle after changes
Wheel decoder base teeth: 60
2nd trigger enable: off
Missing teeth: -2
Trig pos A: 5
Trig return pos:13
Trig pos B: 25
Trig return pos: 33
Trig pos C: 45
Trig return pos: 53
Dual dizzy mode: normal
Wheel decoder routine: 025 style
Distributor(msns): off
Wheel decoder: generic wheel
Led 17(d14)funktion: spark output A
Spark settings
Trigger angle: 65
Trigger angle addition: 0
Cranking timing: Time based
Cranking advance angle: 6
Hold ignition: 1
Spark output inverted: yes
Experimental oddfire: no
Fixed angle: -10
Trim angle: 0
Dwell settings
Dwell control: dwell control (har även provat fixed duty)
Cranking dwell: 6,0
Running dwell: 2,7
Minimum discharge period: 0,5
MVH/Thomas Henriksson
Det är så att jag kan köra den på tomgång i några minuter sedan så blir grenröret helt rött av hetta,vet inte vad det kan vara men tror att det är något med tändningen iaf,jag har strobbat och det ser ut att vara ok och jag har lambdat mellan 0,95-1,0 ungefär. Börjar ta slut på idéer,är det någon som vet. Grymmt tacksam för svar!
Megasquirt 1v3,0 med extrakoden,orginal fördelare+spole,vr 60-2,
550cc högohm.
Lite inställningar
Constants page1
Req fuel: 5,3
Injector opening time: 1,0
Battery voltage correction: 0,15
Pwm current limit: 100%
Pwm time threshold: 25,5ms
Fast idle threshold: 7,8
Barometric correction: off
Control algorithm: speed density
Injections per engine cycle: 2
Injector staging: alternating
Power cycle after changes
Wheel decoder base teeth: 60
2nd trigger enable: off
Missing teeth: -2
Trig pos A: 5
Trig return pos:13
Trig pos B: 25
Trig return pos: 33
Trig pos C: 45
Trig return pos: 53
Dual dizzy mode: normal
Wheel decoder routine: 025 style
Distributor(msns): off
Wheel decoder: generic wheel
Led 17(d14)funktion: spark output A
Spark settings
Trigger angle: 65
Trigger angle addition: 0
Cranking timing: Time based
Cranking advance angle: 6
Hold ignition: 1
Spark output inverted: yes
Experimental oddfire: no
Fixed angle: -10
Trim angle: 0
Dwell settings
Dwell control: dwell control (har även provat fixed duty)
Cranking dwell: 6,0
Running dwell: 2,7
Minimum discharge period: 0,5
MVH/Thomas Henriksson