Skimmy - 320 E30 snikturbo
Posted: 02 Mar 2008, 01:58
heisann, tenkte jeg skulle lage en liten tråd om min gammle E30
Dette var førstebilen min som jeg kjøpte for 3 år siden for 3000 kroner
Er en 1987 modell som var gådd 230 000, veldig sliten motor og litt rust.
Hadde egentlig ingen planer med bilen, men da jeg kjørte sund 2 literen bestemte jeg meg for å handle en 325 motor
Motor:
2.5 R6 fra 89
Ned dreide stempel
MLS topp pakning
ARP bolter i råder og topp
Haltech F5 tillegsprut med 2 dyser
535 Dyse
Alu Intercooler
XS Power turbo
XS Power WG
Hjemmelaget manifold
Justerbar Bensintrykksregulator
Walbro 255l bensinpumpe
3" eksos med 1 potte og dieselstuss:P
Understell og Driverk:
FK automotive dempere
FK automotive 75/50 senkefjære
Powerflex foringer rundt hele
Diffbrems
Getrag 260 girkasse
215/50-15 gateslics
325 forstilling og bakstilling
Ventilerte, borra og slissa skriver rundt hele
Racing bremsklosser
Interiør:
2 bøttestoler,
5" tachometer med shift light
Automotiv Air/Fuel Ratio
Turbotrykksmåler
oljetrykksmåler
vanntemp måler
oljetempratur måler
Halvbur
utvendig:
M-tech 1 frontfanger
Litt bilder
Fiksat bakfangeren litt
syntes den var litt kjedeli så monterte E46 stylingskitt
dette er 2.5 literen som skulle i
Grenrør og bakpotte
fikk montert motoren, og kjørte ca 15 mil så fikk jeg rådebank:(
så tok ut motoren, parkerte bilen bak huset og overhalte motoren, og lakkerte litt deler
når motoren var ferdig overhallet med nye rådelager og rammelager, stempelringer, og alle pakkninger var det på tide å ta fram bilen
i mellomtiden kjøpte jeg meg en 88 318 til en sum av 2500. så jeg fant ut at 318 blir bruksbilen og 320`n blir prosjektbil/banebil
sveiste igjen bmw emblemet på panser og bagasjelokk
Dette var førstebilen min som jeg kjøpte for 3 år siden for 3000 kroner
Er en 1987 modell som var gådd 230 000, veldig sliten motor og litt rust.
Hadde egentlig ingen planer med bilen, men da jeg kjørte sund 2 literen bestemte jeg meg for å handle en 325 motor
Motor:
2.5 R6 fra 89
Ned dreide stempel
MLS topp pakning
ARP bolter i råder og topp
Haltech F5 tillegsprut med 2 dyser
535 Dyse
Alu Intercooler
XS Power turbo
XS Power WG
Hjemmelaget manifold
Justerbar Bensintrykksregulator
Walbro 255l bensinpumpe
3" eksos med 1 potte og dieselstuss:P
Understell og Driverk:
FK automotive dempere
FK automotive 75/50 senkefjære
Powerflex foringer rundt hele
Diffbrems
Getrag 260 girkasse
215/50-15 gateslics
325 forstilling og bakstilling
Ventilerte, borra og slissa skriver rundt hele
Racing bremsklosser
Interiør:
2 bøttestoler,
5" tachometer med shift light
Automotiv Air/Fuel Ratio
Turbotrykksmåler
oljetrykksmåler
vanntemp måler
oljetempratur måler
Halvbur
utvendig:
M-tech 1 frontfanger
Litt bilder
Fiksat bakfangeren litt
syntes den var litt kjedeli så monterte E46 stylingskitt
dette er 2.5 literen som skulle i
Grenrør og bakpotte
fikk montert motoren, og kjørte ca 15 mil så fikk jeg rådebank:(
så tok ut motoren, parkerte bilen bak huset og overhalte motoren, og lakkerte litt deler
når motoren var ferdig overhallet med nye rådelager og rammelager, stempelringer, og alle pakkninger var det på tide å ta fram bilen
i mellomtiden kjøpte jeg meg en 88 318 til en sum av 2500. så jeg fant ut at 318 blir bruksbilen og 320`n blir prosjektbil/banebil
sveiste igjen bmw emblemet på panser og bagasjelokk