BMW E30 KOMPRESSOR SÅLD!!
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
BMW E30 KOMPRESSOR SÅLD!!
tänkte lägga in en stänkare om min bil.
så ni som vil läsa om "seriöst snik trimm" kan fortsätta läsa denna tråd.
om ni vill läsa om fetaste fetaste så får ni leta i en annan tråd
bmw 325ix-88
motorn är invändigt orginal för tillfället då ja inte har lust att göra allt på en gång när ja inte vet om ja vill ha kompressor eller 4*4.
men det som är nu är
motor:
rotrex c30 kompressor
setrab oljekylare till kompressorn
intercooler
360cc spridare
malpassi btr 1:1,2
535 lmm
Walbro 255hp pump
jr filter
extraktor grenrör och lite annat avgassystem
utvändigt:
reiger kittad
sänkt me fjädrar och dämpare
brock 16*9" fälgar me nya kumho mackor
matt huv
m3 speglar
röda baklysen(vill ha svarta)
invändigt:
2 svarta momo stolar
momo växel knopp
sport ratt
alu pedaler
laddtrycksmätare(autometer ultra light)
lambda mätare(autometer ultra lignht)
lite stereo å grejer
(kommer förmodligen)
huvförlängare (fått)
liten vinge bak (fixad nu)
lack fälgarna vita (fixat)
lite kolfiber detaljer(inne dock)(instrument fixat)
svarta baklysen (fixat)
ny stereo mm (fixat)
ny ratt (fixat)
startade den för första gången med kompressorn i helgen och precis då kom första snön här så det va inte så mycket till test tur, men det va kul ändå
vad ja märkte då va att ja måste köpa en annan soppa pump då den inte orkade hålla rätt tryck.och att jag måste sänka laddet lite då ja laddade 1 bar å det känns lite väl mycket för tillfället=)
börjar såhär så får ja skiva i mer allt eftersom.
inte utan att man känner sig lite snikig efter att man läst alla andra trådar men vafan måste ju börja nånstans!
så ni som vil läsa om "seriöst snik trimm" kan fortsätta läsa denna tråd.
om ni vill läsa om fetaste fetaste så får ni leta i en annan tråd
bmw 325ix-88
motorn är invändigt orginal för tillfället då ja inte har lust att göra allt på en gång när ja inte vet om ja vill ha kompressor eller 4*4.
men det som är nu är
motor:
rotrex c30 kompressor
setrab oljekylare till kompressorn
intercooler
360cc spridare
malpassi btr 1:1,2
535 lmm
Walbro 255hp pump
jr filter
extraktor grenrör och lite annat avgassystem
utvändigt:
reiger kittad
sänkt me fjädrar och dämpare
brock 16*9" fälgar me nya kumho mackor
matt huv
m3 speglar
röda baklysen(vill ha svarta)
invändigt:
2 svarta momo stolar
momo växel knopp
sport ratt
alu pedaler
laddtrycksmätare(autometer ultra light)
lambda mätare(autometer ultra lignht)
lite stereo å grejer
(kommer förmodligen)
huvförlängare (fått)
liten vinge bak (fixad nu)
lack fälgarna vita (fixat)
lite kolfiber detaljer(inne dock)(instrument fixat)
svarta baklysen (fixat)
ny stereo mm (fixat)
ny ratt (fixat)
startade den för första gången med kompressorn i helgen och precis då kom första snön här så det va inte så mycket till test tur, men det va kul ändå
vad ja märkte då va att ja måste köpa en annan soppa pump då den inte orkade hålla rätt tryck.och att jag måste sänka laddet lite då ja laddade 1 bar å det känns lite väl mycket för tillfället=)
börjar såhär så får ja skiva i mer allt eftersom.
inte utan att man känner sig lite snikig efter att man läst alla andra trådar men vafan måste ju börja nånstans!
Last edited by BRUZZE on 08 Apr 2006, 11:06, edited 30 times in total.
e30 wrote:De verkar hålla ca: 600hk iallafall, Roger här ifrån stan har en ix som går satan. Tror han har kört sönder 1 styck diff eller nått sånt, men ska tilläggas att han sidesteppar kopplingen på stoppet som verkar ligga på typ 7.400rpm eller nått sånt.
Mvh Emil
Såpass mycket, jag har för mej man har brukat säga 3-400, men se till å spräck 600 nu bruzze vi vill ha ett rekord här, eller ja, jag i alla fall.
BMW über alles.
e30 wrote:De verkar hålla ca: 600hk iallafall, Roger här ifrån stan har en ix som går satan. Tror han har kört sönder 1 styck diff eller nått sånt, men ska tilläggas att han sidesteppar kopplingen på stoppet som verkar ligga på typ 7.400rpm eller nått sånt.
Mvh Emil
men det är väl framdiffen som är den svagsate länken ? å den har han väl byggt en egen om ja inte har helt fel?
simon ja försöka går ju
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
har kikat å pillat en del på räcern, lär bli riktigt kul den där nästa säsong! de sura är att bilen låter verkligen skitgrymt!!, ni anar inte... filmade den förra lördan vid första provkörningen men tyvärr visade det sej att kameran inte hade ljud.. å självklart skulle det börja snöa just den dan... men men kommer soligare dar om ett halvår eller nåt.. tills dess får ni tvinga marcus att hänga ut fler bilder på bygget!
kladda inte i tråden om du inte är intresserad av att handla
e30 wrote:De verkar hålla ca: 600hk iallafall, Roger här ifrån stan har en ix som går satan. Tror han har kört sönder 1 styck diff eller nått sånt, men ska tilläggas att han sidesteppar kopplingen på stoppet som verkar ligga på typ 7.400rpm eller nått sånt.
Mvh Emil
Lite OT!
men vart kan man hitta info el. spec på den bil du nämner med 600 påsar?
förvirrad!!!
-
- Posts: 479
- Joined: 24 Nov 2005, 22:28
roger har nån special diff som det inte finns några andra av. typ byggd för hans bil..
E36 325 turbo 700whp+
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
http://www.garaget.org/m50_micke" onclick="window.open(this.href);return false;
07373375åttafem
Michael Kastari
sådär då har man bytt soppa pumpen så nu får den soppa så den klarar sig, men nu strula btr:en me nya packningar iställer så det blev inte mer soppa i slutändan ändå. går dessutom inte på alla burkar så det måste också fixas innan nästa tur.
men snart så=)
men snart så=)
Last edited by BRUZZE on 02 Jan 2006, 20:09, edited 1 time in total.