Garrett T28 frågor, Vridning, kylning
Posted: 05 Mar 2006, 18:33
Har en garrett t28 som suttit på en 200sx s14 men jag ska montera den på min bmw.
Då kommer den sitta toppmonterat, problemet är då att oljereturen hamnar uppåt.
kompressor och avgasdelen sitt bra och allt pekar åt rätt håll.
så jag vill ju vrida kompressor och avgasdelen 180grader åt samma håll så att oljereturen pekar nedåt istället.
kompressordelen är inga problem att vrida men hur gör jag ned avgasdelen? går den att vrida?
fråga nummer 2
Jah tänkte plugga vattenkylningen på den någon som testat detta jag vet att livslängden försämras men hur mycke? kommer den rasa efter 10mil?
Obs turbon kommer inte att pressas utan bara ladda ca:0,5-0,7bar
Då kommer den sitta toppmonterat, problemet är då att oljereturen hamnar uppåt.
kompressor och avgasdelen sitt bra och allt pekar åt rätt håll.
så jag vill ju vrida kompressor och avgasdelen 180grader åt samma håll så att oljereturen pekar nedåt istället.
kompressordelen är inga problem att vrida men hur gör jag ned avgasdelen? går den att vrida?
fråga nummer 2
Jah tänkte plugga vattenkylningen på den någon som testat detta jag vet att livslängden försämras men hur mycke? kommer den rasa efter 10mil?
Obs turbon kommer inte att pressas utan bara ladda ca:0,5-0,7bar