svetsa diff
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Jag jorde en dålig bild men du fattar nog poängen.. Det funkar bäst om du tvättar dreven med avfettning eller liknande först så det blir lite rent från olja sen är det bara dra på så i alla 4 hörn om du fattar.. gärna med mycket ström på svetsen så det bränner på ordentligt...
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Posts: 1250
- Joined: 20 Nov 2005, 18:27
- Location: Linköping
svetsa med pinna svets. eller väldigt kraftig mig svets. men dom vi har svetsat har hållt bäst med pinne. men de räcker att svetsa ihop hörnerna och sen lägga sömmar runt så dom sitter fast i själva huset ingen mening att bygga ingen allting. håller inte bättre för det svetsar ju bara i den gammla svetsen ändå . Jag har enbart sömmat igen hörnerna och lagt sömmar längs med själva huset och dreven. kört i somras och det är fortfarande väldigt jämna bromsar bak . Se till att sätta den i spänn innan du svetsar så du inte får glapp i den bara. Folk glömmer oftast de. då upplever man att bilen rycker när man har jämn gas . Tänk på de!!!
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88
Skulle inte rek att svetsa diffen alls..... kan gå väldigt illa!!!
Ända gången jag skulle våga det är vid is-körning.....
MVH
Ända gången jag skulle våga det är vid is-körning.....
MVH
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
st3v3 ser ut fast lite kraftigare sömmar sen runt i kanterna längs med huset såg ut som han inte gjort så på ena sidan..
Det räcker ju gott och väl..
Vadå inte rekommendera att svetsa alls ? En axel kan låsa sig annars med om det är de du syftar på att ska hända ett bra sett att veta att de driver på 2 hjul hela tiden. däremot är det inte optimalt vid ban-körning om det inte ska driftas vill säga...
Det räcker ju gott och väl..
Vadå inte rekommendera att svetsa alls ? En axel kan låsa sig annars med om det är de du syftar på att ska hända ett bra sett att veta att de driver på 2 hjul hela tiden. däremot är det inte optimalt vid ban-körning om det inte ska driftas vill säga...
Jesper Gustavsson
0733/52 26 88
0733/52 26 88
jeppan wrote:st3v3 ser ut fast lite kraftigare sömmar sen runt i kanterna längs med huset såg ut som han inte gjort så på ena sidan..
Det räcker ju gott och väl..
Vadå inte rekommendera att svetsa alls ? En axel kan låsa sig annars med om det är de du syftar på att ska hända ett bra sett att veta att de driver på 2 hjul hela tiden. däremot är det inte optimalt vid ban-körning om det inte ska driftas vill säga...
Tro mig att när du åkt RAKT in i räcket på Mantorp i 170 blås en gång så vill man inte testa igen....
Med svetsad diff och en drivaxel ger sig så driver de på för full effekt på endast 1 hjul och de resulterar i att bilen svänger så kraftigt på loppet inom en 10-del vilket innebär att man INTE hinner reagera.... Jag e glad att min axel gick på mantorp och inte på gatan för hur hade man mått idag då?.....
Värt att tänka på iaf.... jag valde det billiga alt men de gör jag ALDRIG om, jag ahde änglavakt under min olycka... så därför skulle jag aldrig rek svetsning!
Skall man dock bara köra på isen med en gammal 240 så funkar de nog=)
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
jeppan wrote:ja klart de kan gå åt skogen. Beklagar de som hände dig såg inte kul ut..
Men men man får ju hoppas de går vägen. Man kan ju inte sitta och tänka på att sådant kan hända då blir man ju konstig i kupan. iallafall jag
Jag står ju på bägge bena fortfarande och bilen skall bara bli värre=)
Dock ingen svetsad skit diff=)
Bra att ha i åtanke hur de kan sluta om nått inte går som man vill, tråkkit om man plöjer ner massa pengar i bilen sen händer samma sak som för mig..... då kan man se en "Riktig" diff som små pengar kanske....
MVH
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
http://www.nukeperformance.com/
jeppan wrote:st3v3 ser ut fast lite kraftigare sömmar sen runt i kanterna längs med huset såg ut som han inte gjort så på ena sidan..
Det räcker ju gott och väl..
Det är svetsat runt hela, men det syns inte på bilden eftersom huset skymmer svetsningen, sen så behövs det inte så kraftiga sömmar om det är ordentligt svetsat..
Ripper wrote:jeppan wrote:ja klart de kan gå åt skogen. Beklagar de som hände dig såg inte kul ut..
Men men man får ju hoppas de går vägen. Man kan ju inte sitta och tänka på att sådant kan hända då blir man ju konstig i kupan. iallafall jag
Jag står ju på bägge bena fortfarande och bilen skall bara bli värre=)
Dock ingen svetsad skit diff=)
Bra att ha i åtanke hur de kan sluta om nått inte går som man vill, tråkkit om man plöjer ner massa pengar i bilen sen händer samma sak som för mig..... då kan man se en "Riktig" diff som små pengar kanske....
MVH
Riktiga dragracingbilar kör ju med spole, varför skulle en AGA-diff nöta mer på drivaxlarna?
Riktiga dragracingbilar kör ju med spole, varför skulle en AGA-diff nöta mer på drivaxlarna?
En AGA diffad axel nöter inte mer på drivaxlarna än en med spole.
Den stora skillnaden är den att dragracingbilarna brukar köra med avlastade drivaxlar,dvs.man tappar inte hjulet om axeln går av och så är ju axlarna gjorda i ett bra mycket bättre material än ett par E30 axlar t.ex.
Och dragracingbilar brukar inte svänga särskilt mycket och sladda runt på sta'n
Edit:Vad kostar en E30 diff?Det verkar som dom kostar en förmögenhet eftersom det är så poppis att svetsa dom.
-
- Posts: 1342
- Joined: 23 Nov 2005, 13:45
- Location: Gävle
- Contact: