Page 1 of 3
E30 325 Turbo
Posted: 07 Jan 2008, 02:54
by viq
Säkert någon på forumet som byggt denna, men here goes.
E30 320 med mtech 1 paket, svart innertak etc.
M20b25 turbo motor
Haltech styrsystem
Saab turbo med eget grenrör
M5 spridare
Öppen vevhus vent
Pipercross filter
etc.
Allt mappad och klart, laddar ju nu 0.5 bar då den ej är kompsänkt.
Körs näst intill dagligen, går som en klocka.
Dock obes och oskattad.
Riktpris 35000
Telefon - 070 29 30 373
Mail -
robin.soderholm@gmail.com
Mvh
Posted: 07 Jan 2008, 14:17
by m3-turbo
vart i sverige finns denna skönheten och vart ligger effekten i en sån här motor?
Posted: 07 Jan 2008, 16:07
by viq
Uppskattat kanske effekten ligger på 250hk i nuläget. Sitter en elring 0.3mm packning på den så lite går det ju att höja laddet. Det mesta är ju klart. ARP bult och MLS packning så kan man plocka ut endel effekt, i och med att Haltech etc. redan sitter monterat.
Kan tillägga att bärbar dator för mappning ingår, cobra rally stol ingår och diverse andra saker.
Sommardäcken som nya, likaså vinterdäcken på plåtfälg. Batteri köpte jag nytt för 1 vecka sedan, 1200kr (kvitto finns). Seriöst omlackad, ingen rosthög.
Posted: 07 Jan 2008, 16:09
by viq
Glömde nämna att bilen finns i Hälsingland
Posted: 07 Jan 2008, 16:41
by kvast
du är inte robert från falun? isf måste jag hänga ut dig NU verkligen
Posted: 07 Jan 2008, 16:43
by kvast
ursäkta nu såg jag vad du hette. förmodligen förra ägaren som lurade mig köra 100mil för att byta till mig just den där bilen! lycka till
Posted: 07 Jan 2008, 17:10
by ILiveToRide
Jag var också och tittade i falun.
Är den omlackad igen? Annars är det synd att säga att den är rostfri.
Och är du helt säker på att det är en M20B25? Kändes som en M20B20 med 0.5bar när jag provkörde. Var nog inte M5 spridare heller.
Jag är ledsen, men det är surt att åka långt för att kolla och sedan stämmer det inte.
Posted: 07 Jan 2008, 18:12
by viq
Nej, jag är inte Robert, det var tidigare ägaren. Infon är den jag fått.
Sa aldrig att den var rostfri, sa bara att det inte var någon rosthög.
Hur kan jag ta reda på om det är en b20 istället för det utlovade b25?
Posted: 07 Jan 2008, 18:14
by Nemesis_turbo
vart i hälsingland finns pärlan?
Posted: 07 Jan 2008, 18:15
by JohanE
Den ser då ut som en B25.
Posted: 07 Jan 2008, 19:03
by Scrazher
JohanE wrote:Den ser då ut som en B25.
yes iaf på insuget.
Står väl en markering på sidan av toppen, avgassidan vid 2:a cyl.
Har jag för mig...
Posted: 07 Jan 2008, 19:10
by viq
Tycker även det bör bara b25 eftersom bakvagnen är ombyggd till 325 även den. Ingen garanti bara därför, men det låter konstigt att man byter till 325 bakvagn, men skippar motorn.
Som sagt, iallafall i min mening, så finns det helt klart potential för bilen. Jag köpte den för att bygga vidare på, men har flyttat och blivit av med garaget, så tyvärr.
Bilen finns i Edsbyn.
Posted: 07 Jan 2008, 20:21
by Bmwandreas
Är det diff?
Hur mycket rostig är den?
Skärmkantsbyte?
Posted: 07 Jan 2008, 20:36
by viq
Hur mycket beror väl på hur man mäter, men rost finns i nederkant av framrutan och lite vid grillen. Samt framskärmar. Men skärmarna är inte genomrostade, vad jag känt iallafall. Men det är väl upp till personen om man räddar skärmarna eller köper nya.
Diff har jag inte grävt i om det är eller inte. Svårt att avgöra nu på vintern utan att hissa upp/öppna den, det sladdar bra ändå.
Posted: 07 Jan 2008, 20:46
by viq
Posted: 07 Jan 2008, 20:59
by Bmwandreas
Är bakskärmarna rostiga?
Orkar du hissa upp och se om det är diff?
Posted: 07 Jan 2008, 22:21
by peppe
Om det är en M20B25 ska det väll stå 84 på blocket under insuget, lätt kollat. Om nu inte B25.an har annat nummer i nyare block än dom jag sett men det tror jag inte.
Rosten är väll inget att haka upp sig på, lättar sig själv med tiden
Mvh